"Apa yang kau mahu lakukan,nona sialan?"tanya Boruto.
"Ikut aku!"
-------------------•-------------------•-------------------
"Maaf aku ada urusan. Jadi kita bertemu lain ka..""Tidak ada kata lain kali! Aku mahu kita berbicara empat mata!"
"Huh? Bukan enam mata,ya? Nona ada empat mata kerna ditambahkan cermin mata nona, sementara saya ada dua mata"ucap Boruto yang mungkin sengaja buat-buat polos atau mahu membuat gadis Uchiha itu naik darah.
"Kau ini..."ucap Sarada kesal dan langsung menyeret Boruto pergi dari situ.
"Hoi! Kenapa kau tiba-tiba seret aku,sialan?! Lepaskan aku kalau tidak aku teriak!"bentak Boruto menyebabkan beberapa siswa melihat mereka.
"Kalau kau mahu teriak,teriak saja. Bukannya ada yang peduli"ketus Sarada.
"Kalau begitu aku teriak kau mahu perkosa aku!"ucap Boruto.
"Ngomong saja sana! Biar semua tahu aku mahu perkosa kau,lepas itu kita boleh nikah terus!"ucap Sarada secara tak sedar.
"........"
"Huh?"
'Kau mahu aku bahagia atau kau mahu aku mati di tangan ayah kau,sialan? Oh Kami-sama..tolong aku,apa nasib aku akan berakhir di tangan Sasuke-san?' batin Boruto.
(Author:Tu dah diajak tu nape ditolak?
Boruto:Kau memang sengaja author..kalau aku nikah sekarang bila nak muncul konfliknya..
Author:Eh ada!Konflik rumah tangga.
Boruto hanya sweatdrop)Abaikan di atas.
Siswa-siswi yang mendengar pembicaraan mereka langsung tersentak kaget dan ada juga yang sweatdrop. Tak terkecuali Boruto juga yang masih terhenti dengan tangannya yang dipengang Sarada.
Sedangkan Sarada tak jauh dari itu dengan wajahnya yang memerah.'Baka! Sarada Baka! Baka! Ngapain aku ngomong ngomong seperti itu tadi?! ARGGHH!! Mesti dia akan anggap aku ini gila tetiba mahu menikah ama dia!' batin Sarada.
"Apa benar..putri Uchiha tu mengajak dia menikah?"
"Baik dengan aku, daripada cowok seperti dia"
"Putri Uchiha itu sepatutnya mendapat yang lebih baik daripada dia"
"Tapi,dia bukannya mempunyai pemikiran yang genius melebihi semua orang"
"Tapi tetap saja seorang iblis tidak boleh mendekati putri Uchiha"
Itulah tanggapan para siswa tentang Boruto yang terkenal sebagai iblis.Mendengar bisik-bisikan mereka membuat telinga Sarada menjadi panas. Sarada melirik ke arah Boruto yang berada di belakangnya. Dan bertapa kagetnya dia melihat Boruto minum air soda sambil membaca buku novel kegemaran dia. Entah Sarada gak tahu apa nama tajuknya yang dia lihat hanya perkataan 'Sherlock Holmes'.
Tapi masalahnya ialah bila Boruto mengambil air soda dan novel dia, itu?!
'Dia ini betul-betul manusia,bukan? Kenapa dia gak marah ama orang-orang yang berbisik tentang dia?' batin Sarada.
Seakan tahu ada orang memperhatinya,Boruto menatap ke arah Sarada. Seketika mata sapphire biru dan onyx bertemu membuatkan kedua-dua nya hanyut.
'Mata dia..cantik. Warnanya seperti langit biru.. atau laut itu memberikan ketenangan. Tapi kenapa mata dia seperti ada satu rahsia yang disembunyikan?' batin Sarada.
'Matanya hitam kelam..mungkin bagi orang akan mengatakan perasaan sedih tapi, entah kenapa walau matanya hitam tapi tetap ada sepancar cahaya yang terang di matanya' batin Boruto.
KAMU SEDANG MEMBACA
I Want To Love You,Mr.Criminal(BoruSara)
ActionMencintai seorang penjenayah, membuat Sarada berada dalam situasi yang sulit. Di satu sisi dia mahu dirinya berada di sisinya. Dan di satu sisi ayahnya tidak suka dengan si dia. Boruto seorang pemuda bangsawan dari keluarga Uzumaki.. Dia terkenal de...