Diana pov..
"Aduuii.. sakit gak kene tumbuk" aduku seorang diri. Haih ape lah nasib Aku. Aku memegang pipiku Yang lebam sambil melihatnya Di cermin pandang belakang kereta saat Di trafik light tiba² Aku melihat sebuah beg bukan milik Ku melalui cermin pandang belakang kereta. Lalu Aku pandang belakang Dan ambil beg tadi.
"Alaa.. jangan cakap dia tinggal Dalam kereta Aku" kataku lalu berhenti Di Sisi jalan Dan U-turn balik ke jalan menuju ke rumah budak tadi.
'Nasib baik cuma 5 minit je, eh memang dia biar pintu rumah terbukak ke?' kataku Dalam hati. Aku malas nak lama² kat sini jadi Aku keluar Dan Naik ke rumah kampung milik Lia ni. Lalu Aku nampak kelibat seorang makcik Tua menampar seorang budak Perempuan
'Haih.. Aku tak suka betul lah kalau nampak bende² macam ni' kataku Dalam hati sambil menyandarkan diri Di pintu. Makcik Tu belom perasan yang Aku Ada kat situ. Aku memejam Mata seketika Dan nafas Aku hembus perlahan. Aku keluarkan phone Dan merakam
"Lia? Bangun Lia" kata makcik Tu seperti mengejut Kan budak Tu. And budak Tu macam pengsan je.
"Dah habis buat drama ke belom?" Kataku kepada makcik Tu Dan masuk ke Dalam rumah nya Tanpa sebarang Salam.
"Kau sapa hah?!" Tanya makcik itu.
"Makcik tak perlu tahu sapa saya. Sekarang ni budak Tu milik saya" kataku dengan nada dingin Dan serious.
"Eh kau jangan mengarut lah. Kenapa pulak Aku nak kene bagi budak ni. Die ni anak Aku" kata makcik Tu melarang untuk Aku ambil Lia.
"Makcik Masih mengaku Yang makcik ni mak? Hmm, oh ya saya Ada bende nak bagitahu ni" kataku lagi Dan makcik Tu hanya diam Dan memandang.
"Saya Ada rakam apa Yang makcik buat tadi. Semuanya Dalam ni. Kalau saya tekan je butang ni video ni Akan tersebar. Nak pulak polis Malaysia ni laju buat kerja. Kalau makcik tak nak masuk penjara. Saya nasihatkan makcik untuk serahkan dia pada saya. Lagipun dia Ada hutang Yang belom selesai dengan saya." Terangku dengan teliti Sambil Aku menunjukkan video Yang Aku ambil secara senyap Dan menuju ke arah nya. Terlihat muka makcik Tu dah panik Dan berpeluh. Aku hanya tersengih kemenangan. Aku menuju ke arah Lia Dan mengangkat nya dengan Gaya bridal style Dan Aku masuk Kan dia ke Dalam kereta. Makcik tadi hanya melihatku Di pintu hadapan. Dan Aku berada Di pintu bahagian pemandu.
"Oh ya, makcik jangan risau. Besok Akan Ada orang datang jumpa makcik untuk serahkan cek Wang tunai. Mulai saat Tu saya taknak makcik kacau kehidupan Lia. Kalau tak makcik takkan jumpa dunia ni lagi." Kataku lalu masuk kereta. Dan keluar Dari perkarangan rumah Lia.
Sesekali Aku memandang Lia. 'Cantik jugak budak ni. Tapi tulah perangai kasar' kataku Dalam hati.___________________________________________
Di hospital..
Author pov..
Aina duduk Di sebelah Lia Yang terbaring Di katil hospital. Diana Pula berada Di luar.
Tiba² Mata Lia terbuka sikit demi sedikit Dan dia memegang kepalanya, sakit. Aina nampak pergerakan tersebut terus dia panggil doktor. Akhirnya Lia sedarkan diri.
"Nampaknya keadaan cik alia sudah pulih sedikit. Dan tiada cedera parah. Sekejap lagi saya Minta nurse hantar Kan ubat, ya. Saya sarankan pesakit berehat seketika. Saya keluar dulu." Kata doktor tersebut dengan senyuman
"Baik doktor. Terima kasih" kata Aina lalu doktor tadi keluar Dari bilik.
"Macam mana Aku boleh Ada dekat sini?" Tanya Lia kepada Aina pelik. Kepalanya sakit sangat.
"Uda Aku bawak kau ke sini. Aku Pon tak tahu cerita sebenar. Kalau nak tahu kene Tanya dia." Kata Aina lalu duduk Di kerusi. Tidak lama kemudian Diana masuk Dan berjalan menuju ke Lia. Dia hanya melihat Lia Tanpa berkata apa² sambil kedua tangan nya Di Dalam poket.
YOU ARE READING
Mrs. Arrogant (GXG) ✔️
Romance"Oii kau nak buat ape Tu ha?! Lepaskan dia" - Lia "Aku Ingat orang pandai karate ni pandai nak lawan orang tapi lemah jugak eh" - Diana "Sorry lah makcik Aku Tu memang Arrogant skit. Tapi dia baik" - Aina. Dapatkah sorang Yang sombong Dan hati din...