Aku dilahirkan pada tahun 1987, kiranya pada tahun 2022 ini aku telah berumur 35 tahun. Aku dilahirkan di Pulau Pinang tapi membesar di negeri kelahiran penyu hehe Terengganulah.
Okey, nama panggilan aku ada banyak hahaha. Antaranya ada yang panggil Joe, tapi yang ni biasa panggilan manja aku dalam family. Ada juga yang panggil aku Amad, yang ni masa aku sekolah rendah. Naik meningkat usia sikit, ada yang panggil aku Lee hahaha. Awat entah panggil Lee, macamlah aku ni Bruce Lee hahaha. Dalam Facebook, aku letak nama lain, aku pun tak tahu kenapa aku pilih nama ni, maybe aku suka kot nama tu hehe, aku buat nama Hisham. Then biasanya dalam dunia PLU orang akan panggil aku Sham. Hahaha nakal kan.
Aku nak beritahu korang yang aku waktu kecil dulu ada satu tabiat yang tak bagus hahaha. Aku suka telanjang bogel, tanpa seurat benang. Tak tahu kenapa, aku rasa rimas pakai baju (adeh). Mak aku selalu marah aku gak sebab selalu tak pakai baju. Well, dah besar ni rasa macam bodoh pulak aku masa kecil hahaha. Aku sebenarnya masa dah besar ni lupa yang aku ada perangai ni tapi kakak aku pernah beritahu yang aku dulu suka telanjang hahaha masa tu baru teringat, haah betullah aku tak suka pakai baju dan seluar. Memalukan betullah 😅.
Okey, perkara kedua yang aku ingat masa kecil dulu aku ni lembut. Ramai orang gelar aku ni pondan, lembik, macam perempuan dan macam-macam lagilah. Kadang-kadang aku suka cuba-cuba kasut mak aku, rasa macam ala diva gitu hahaha. Ini masa kecillah, dah besar sekarang ni penampilan aku dah jadi lain, manly sangat2. Adalah benda yang ubah aku jadi normal, nanti bila bahagian waktu aku nak meningkat usia, aku cerita.
Tapi yang aneh, masa kecil ni aku tak ada lagi perasaan kat laki. Aku memang suka kat perempuan. Aku ingat masa aku darjah satu dulu ada seorang perempuan ni memang cantik, lepas tu bijak, baik pulak tu. Semua orang suka dia. Dia ni penolong kelas aku, kira gadis pujaan hati ramai oranglah. Ada sekali tu, dia kenyit mata kat aku. Aku tak tahulah dia kenyit tu sebab mata masuk habuk ke apa tapi aku memang tangkap cintanlah. Angau seyh. Hahaha aku balik rumah, aku cerita kat mak ayah aku, tergelak besar diorang. Hahaha dah besar ni bila fikir balik, aku rasa aku ni mat perasan. Hahaha
Waktu kecil2 dulu, mak dan ayah aku ada pesan, jangan kencing berdiri kat tandas. Katanya tak elok, nanti tak lawas dan nanti ada orang tengok anu kita. Tak bagus kalau orang tengok anu kita. Tapi entah, manusia kan kadang-kadang tu benda yang dilarang itulah yang nak sangat dicuba. Dan aku termasuk orang yang seperti itu, degil dan redah saja benda dilarang. Adalah sekali kawan aku ajak aku pergi buang air kecil kat sawah belakang sekolah. Aku pun ikut jelah hahaha. Masa tu baru darjah satu, dia kata " weyh kau ni darjah berapa sebenarnya?" 😂 aku tanya "kenapa?" Dia jawablah "kenapa anu kau besar daripada anu aku?" Hahaha mana aku tahu kenapa, dah Tuhan cipta macam tu dah, nak buat macam mana. Aduyai, pening aku nak jawab soalan macam tu. Tapi kawan aku yang ni memang selalu kelakar. Pernah sekali masa darjah 2, aku pergi solat dengan dia kat surau sekolah, aku duk sebelah dia. Aku ni memang berkulit cerah aka putih. Dia ni memang gelap sikit, orang Melayu tapi berkulit gelap. Dia beritahu aku "kau nak tahu tak, mak aku cakap orang yang kulit putih ni masa dia lahir dia warna hitam tapi kalau orang tu dah besar ni kulit hitam, maknanya masa lahir dia kulit putih." Aku macam wow ilmu baru 🤣. Balik rumah tu aku tanya mak aku, betul ke macam tu, mak aku gelak, dia kata aku merepek. Hahaha.
Okey, aku rasa yang ini je kot aku nak cerita untuk part pertama ni. Huhu nanti aku sambung lagi untuk cerita aku waktu aku darjah 4 dan ke atas hehe kira masa tahap dua di sekolah rendahlah.
Terima kasih semua sebab sudi baca.
Jumpa lagi.
8 Ramadan 1443
10 April 2022
YOU ARE READING
Ini Kisahku
RandomKisah benar aku tentang bagaimana aku terjebak dalam kancah dunia PLU yang penuh dengan noda dan dosa. Sebenarnya keluarga aku pun tak tahu yang aku ada kisah seperti ini dan aku harap sampai bila-bila benda ni akan jadi rahsia terbesar hidupku yang...