Hoofdstuk 1

2.1K 54 0
                                    

Ik neem nog een slok van mijn 'Sex on the Beach' en zet de cocktail daarna weer naast mij neer. De zon staat al laag aan de hemel en geeft de lucht een magische rood, oranje gloed. Een vogeltje komt luid kwetterend langs vliegen en gaat aan het voeteneinde van mijn ligbed zitten. Vanaf daar kijkt het mij met een schuin hoofd aan. Ik moet lachen en het vogeltje vliegt verschrikt weg. Ik kijk het beestje na tot het achter de bomen verdwijnt. Vervolgens richt ik mij weer op het boek dat op mijn schoot ligt. Ik sla het open en zoek naar bladzijde 253. Wanneer ik de goede bladzijde gevonden heb laat ik mijn ogen over de regels glijden. Als ik bladzijde 268 heb bereikt zie ik vanuit mijn ooghoek Trudy mijn kant op komen lopen. Ik sla het boek dicht en kijk haar vragen aan. Trudy zet haar handen in haar zij en neemt een aantal keer flink adem. Trudy is onze hoofdhuishoudster. Ze komt niet boven mijn kin uit en is zo rond als een tonnetje. Wanneer Trudy weer op adem is gekomen wijst ze naar het huis en zegt: 'Miss Blackwell, uw moeder vraagt naar u'. Ik klik met mijn tong en zucht diep. Dat was wel het laatste waar ik nu zin in had. Twee weken geleden hadden mijn ouders mij verteld dat mijn vader een nieuwe baan aangeboden had gekregen. Helaas was deze baan niet in Los Angeles, maar in Londen. Zonder te overleggen hadden ze besloten om naar Londen te verhuizen. Is was woedend geweest en alsof dat niet erg genoeg was kreeg ik ook te horen dat ik naar een kostschool zou moeten. Sindsdien heb ik mijn ouders voornamelijk genegeerd.


Met een zucht sta ik op en geef ik het boek aan Trudy. Ik trek het jurkje dat over mijn stoel hangt aan en loop in de richting van het huis. Wanneer ik naar binnen loop zie ik mijn moeder in de kamer staan. Onverschillig loop ik naar haar toe en blijf ik een meter van haar af stilstaan. Ik zet mijn handen in mijn zij en wacht af. 'Izzy', begint mijn moeder: 'wanneer ga jij je spullen inpakken?'. Ik kijk mijn moeder uitdagend aan. ' Niet', is het enige wat ik zegt. 'Isabelle', waarschuwt mijn moeder. Ik voel dat ze gespannen is, maar kan mij niet meer inhouden. 'Als jullie zo nodig naar dat kut land en die kut school willen, ga dan, maar laat mij hier blijven in Los Angeles'. 'Isabelle Christina Charlize', roept mijn moeder verontwaardigd. Mijn moeder noemt mij nooit zo, alleen als ze erg boos of gespannen is, maar het kan mij niks schelen. Ik voel de tranen achter mijn ogen prikken. 'Alleen omdat papa zo nodig promotie wil moet ik mijn hele leven achterlaten. Mijn vriendinnen, mijn school, Nicolas'. Nicolas was mijn vriendje. We hadden elkaar ontmoet op het feest van mijn beste vriendin Tori en waren nu ongeveer anderhalf jaar bij elkaar. 'Izzy', begint mijn moeder, maar ik luister al niet meer. Ik loopt langs mijn moeder heen en stormt de trap op. Op mijn kamer laat ik mij op bed vallen en voel ik de tranen over mijn wangen stromen.

Kostschool ClichéWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu