Chapter 2-2

96 4 0
                                    

Waktu rehat..

"Eh,Sungjong,jomlah rehat... Nanti Sunggyu hyung tunggu lama plak.." kata L.

"Kejap... Aku nak siapkan lagi satu soalan je ni... Kau pergi dululah L.... Kejap lagi aku jumpa korang dekat kantin..." kata Sungjong.

"Kau tau ke kantin tu kat mana??"

"Errr.. Hehe.. Tahu kot..."

"-_- Okay~ Cepat sikit tau!"

"Alright!!" balas Sungjong lalu terus menyiapkan kerjanya..

Pada masa yang sama..

"Eishh.. Soo ni.. Bukannya nak tunggu orang!" kata Ahrin.

Dia terpaksa keluar lambat sebab tadi Puan Shin suruh dia hantarkan kerja English yang dia bagi tadi dekat atas meja Encik Kim.

Ahrin mengira jumlah buku yang terletak di atas meja guru di kelasnya.

"Eh.. Apasal ada 29 je? Siapa lagi belum hantar??" tanya Ahrin kepada dirinya sendiri.Kemudian dia melihat seorang pelajar lelaki masih duduk di mejanya.

"Err..Sungjong.. Awak dah hantar kerja English??" kata Ahrin sambil berjalan ke meja Sungjong dengan buku yang penuh di tangan.

"Hah? Oh.. Belum.. Saya nak siapkan soalan last ni.. Awak tunggu kejap eh Ahrin.. " kata Sungjong.

Beberapa minit kemudian.

"Okay! Dah siap! Nah... " kata Sungjong lalu menghulurkan bukunya kepada Ahrin.

"Aaa... Okay... Awak letak dekat atas sekali.. Saya tak dapat nak ambik buku awak... Tangan dah penuh dengan buku ni..." kata Ahrin

Sungjong memandang Ahrin lalu mengambil separuh buku daripada Ahrin.

"Eh! Kenapa awak ambik buku-buku tu Sungjong? Saya nak hantar ni..." kata Ahrin lagi.

"Saya nak tolong awaklah... Bukannya sikit buku yang awak nak bawak ni.. Ada 30 buah..." kata Sungjong.

"Aaa.. Okay.. Terima kasih... Kejap eh.. Saya nak ambik barang dekat bawah meja saya ni,lepas tu kita hantar buku-buku ni..."

Ahrin berjalan ke mejanya lalu mengambil bekas sandwich yang diletakkan di bawah mejanya.

"Okay,jom.." kata Ahrin.

Lalu,Sungjong dan Ahrin terus ke bilik guru.

"Okay.. Dah sampai.. Awak letak buku-buku tu dekat atas meja ni..." Ahrin berkata sambil meletakkan buku-buku tersebut di atas meja yang terletak di sebelah meja Puan Shin.

Sungjong terus meletakkan buku-buku tersebut.

Mereka berdua pun keluar dari bilik guru bersama-sama.

"Okaylah Sungjong.. Thanks tolong saya hantar buku ye.. Nanti saya belanja awak kalau dah sampai rumah.. Saya tak bawak duit ni.. Hehe.. " kata Ahrin.

"Eh? Mana awak tau tempat tinggal saya ni?" kata Sungjong

"Awak duduk dekat dengan taman perumahan yang dekat dengan sekolah ni kan?

"Ha'ah.. Macam mana awak tau ni?"

"Saya pun duduk dekat-dekat situ.. Sebelah rumah awak... Awak ada adik kan? Taeyong nama dia??"

"Yep.. Ohh.. Jadi Puan Miyun tu omma awaklah?"

"Ha'ah... "

"Haha.. Ye ke.. Kalau saya tahu tadi,kita pergi sekolah sama-sama..."

"Tak payah xD Nanti Hyejin dengan Jihye marah pulak saya sebab jalan dengan pakwe diorang... xD "

Flower Boy Next DoorWhere stories live. Discover now