DIQ : Chap 15

74 7 2
                                    

Fake love-
Fake lov--

Tidak membuang masa, lantas telefon miliknya digesek ke kanan dan menyambut panggilan itu.

"Speak." Dengan sekali arahan saja si gadis berkata.

"___________"

"So, they here??."

"___________"

"Hmm, i think u should handle this problem usually." Ujar si gadis.

"___________"

"Huh?? I'm next?? Tch-."

Si gadis tersenyum sinis dan berdecit perlahan mendengar butir bicara orang yang menyambungkan talian bersamanya.

"Nope, i'm not. Now, i want u to cover me, asap!!! And don't tell another people about this." Arah si gadis.

"____________"

"Just it, right??."

"______________"

"So, then bye!."

Seusai itu, tanpa menunggu balasan orang disana. Talian terus dimatikan. Kalau orang lain dah berbakul sampah serana disumpah untuk si pemati talian. Sama juga macam orang sana tu.

Telefon diletakkan semula ke dalam begnya. Leher direnggangkan. Badan dibangunkan dan melangkah ke arah luar khemahnya.

"Hye." Datar saja sapaan si gadis.

"Hye. Eh, bila masa kau kat situ??." Tanya gadis yang disapanya.

"Bila bila masa je." Balasnya selamba. Pungggung dilabuhkan disebelah gadis itu.

"Tch! Aku tanya, jawablah sengal." Rungut si gadis yang disapa.

"Dah kira baik aku balas Anisyah." Ujar si gadis dingin.

"Yelah, kau menang. But, asal macam moody je kau??." Tanya si gadis, Anisyah.

"Haah, kau kenapa Syirah." Tanya Irisyah pula, tangan mengambil sepotong donat coklat, tak tahulah mana dia rembat.

"Tak de lah, saja je." Jawab si gadis penyapa, Syirah.

"Tak de konon, macam lah kita ni bodoh." Jeling Anisyah.

"Nak gaduh??." Syirah menjongket keningnya ke arah Anisyah.

"Boleh jug--"

"Sebelum kaki aku masuk mulut kau nisyah, better stop." Sampuk Lia, pakej dengan kaki dihalakan ke arah Anisyah dengan selamba.

"Agaklah doh, bagi dia bukan aku!!" Iqah merengus. Kaki tu bagi Anisyahlah!! Yang hala kat dia pehal?!!.

"Eh wrong person, sorry, sengaja." Balas Lia, bibir tersenyum manis. Manislah sangat.

"Sengaja eh, kau tunggu lepas ni." Ujar Iqah.

"Siapa yang bergaduh dengan siapa sekarang ni??." Tanya Irisyah. Wajahnya menayangkan riak menyampah.

"Syirah dan Nisyah, and aku dan malaun ni." Balas Lia, Iqah yang dipanggil malaun itu merengus geram. Setan punya member!!!

"Jadi aku dengan siapa??" Soal Irisyah dengan polosnya, jari telunjuk menunjuk dirinya.

Lia tercenggang, Iqah terlopong, mata Anisyah membulat, Syirah geleng kepala. Nak gaduh juga rupanya. Irisyah menayangkan wajah pelik.

"Eh, asal?? Aku salah cakap ke??." Soal Irisyah sekali lagi.

Đəřrıère ÌčəQųēəňWhere stories live. Discover now