3.Bölüm

24 0 0
                                    

Alarmın sesine söverek uyandım bugün de. Allahım ben ne zaman düzgün bir şekilde uyanıcam acaba diye geçirdim içimden, bugün yeni okulumuzun ilk günüydü. Çok oyalanmadan yataktan kalkıp yatağımı düzelttikten sonra banyoya gittim. Banyo odamda olduğu için şanslı hissettim kendimi, rutin işlerimi hallettikten sonra dolabımdan formaları alıp giydim. Ediz abiyle zevklerimiz o kadar aynıydı ki okulun formaları siyahtı. Hemen aynamın önüne geçip saçlarımı düzeltip salona indim. Kahvaltı sofrasına baktığımda en geç benim indiğimi gördüm.

"Günaydın." Dedim

"Günaydın. Nasıl oldu da erken uyandın sen?"

"Of abi sabah sabah uğraşma da benimle." Diye cevap verince abim güldü.

"Ha bu arada abi, okul çıkışında eve uğurayalım da eşyalarımızı alalım. Biliyorsun eyeliner ve rimelsiz bir Beren asla olmaz." Dedim abim tam cevap verecekti ki Ediz abi atladı.

"Eşyalarını alacaksan yine al ama bence hiç uğraşma Beren. Çıkışta kardeşlerin ve korumalarınızla beraber gidin yenilerini alın." Dedikten hemen sonra abime baktım.

"Doğru söylüyor Bero. Zenginiz kızım artık." Dedi tabi ki gözleriyle. Bu onay verdiğine işaret olduğu için,

"Olur Ediz abi." Dedim.

************
"Getirdiğiniz için teşekkür ederim." Dedim önde oturan Bartu,Yankı ve yanımda oturan Arel'e ithafen. Hepimizin üç koruması vardı. Benim Bartu,Arel ve Yankı, Abimin Saffet abi,Yusuf abi,Kemal abi, Buğra'nın da Mustafa abi, Yakup abi ve Adem abi.

"Ne demek efendim. Çıkışta yine sizi bekliyor olacağız." Dedi Arel

"Resmiyete gerek yok. Artık hayatıma üçünüzle devam edecekse aramızda resmiyet olsun istemiyorum. Anlaştık mı beyler?" Dedim hepsine bakarak hepsi kafa onayı verince arabadan indim, okula dört araba gelmiştik herkes farklı arabadaydı. Ediz abi öndeki araçta, onun arkasında Erdi, Erdi'nin arkasında abim, abimin arkasında ben, benim arkamda da Buğra vardı. Ediz abi bizi beklemeden içeri girdi Erdi'nin arkadaşları arabayı tanımış olacak ki yanımıza geldiler hemen.

"Ooo Erdi bey! Günaydın bunlar kim?"

"Günaydın Berat. Bunlar kuzenlerim
Bu Beren," diyip beni gösterdi ve devam etti.

"Bu Buğra bu da Berk. hepsi kardeş
en büyükleri Berk abi."

Biz üç kardeş hepsine kafa selamı verdik. Sonra Erdi üç erkek, üç kızdan oluşan grubu tanıttı.

"Berat, Aslan, Özgür, Asel, Merve ve bu da Beril." Bizim aksimize onlar ellerini uzattınca toklaştık.

"Hangi sınıftasınız?" Diye sordu Özgür.

"Bilmiyoruz." Dedim

"Ben biliyorum. Berk abi 12/C, Berk 10/F, Beren de 11/A"

Biz konuşmaya devam ederken zil çaldı,

"E hadi gençler zil çaldı girelim." Dedi Erdi.

Hepimiz okulun içine girerken bütün gözler üstümüzdeyken abimin elini tuttunca abim bana baktı tuttuğum elini omuza atıp saçımı öptü, bunu yapması insanların bize bakmalarını arttırmıştı.

********
Hepimiz sınıflarla ayrılmıştık ben, Erdi, Özgür, Asel aynı sınıfta, Abim,Aslan, Beril aynı sınıfta ve Berk'te Merve ve Berat ile aynı sınıftaydı. İlk dersimiz matematikmiş güne güzel başlamıştık çünkü matematik dersini severdim. Şansıma Erdi'nin yanı boştu boş olmasını fırsat bilip Erdi'nin yanına oturacaktım ama bir kız buna engel oldu.

"Sevgilin varken başkasının sevgilisine göz dikmek ha? Yemezler tatlım başka sıraya geç!"

"Bade sen neyin kafasındasın ya? Burası senin yerin falan değil. Ayrıca o benim kuzenim, sevgilisi dediğinde abisi onun!" Diye araya girdi Erdi.

"Eğer sağır değilsen Erdi'nin dediklerini duymuşsundur diye umut ediyorum?" Dedim

"Sen karışmasana gerizekalı! Hem sanane ya" dedi adının Bade olduğunu öğrendiğim kız.

"Bak bu okulda ilk günüm ve olay çıkmasını istemiyorum. Şimdi senin yerin nerdeyse oraya geçte bende oturayım."

"Allah allah? Yeni kıza bak sen! Yolarım kızım seni!" Deyip üzerime yürüdü tam elini kaldırıp vuracaktı ki ondan önce elini hava da kapıp kolunu arkasını alıp bir kolumla boğazını tuttum.

"Madem insan gibi anlaşamıyorsun, bende senin dilinden konuşurum. Evet bu okulda yeniyim ama kendini pisikopat,bir bok sanan kızlarda ve dövüş konusunda yeni değilim güzelim! Sekiz senedir judo yapıyorum ben, hatta bugün dokuz oldu. O yüzden dikkat et ezmeye çalıştığın kız seni yolmasın!" Dedikten sonra kızın kolunu serbest bırakıp öne doğru ittirdim. Kızın hırsından ve mağlup olma durumundan kıpkırmızı olmuştu, bir hışımla Erdi'nin yanından çantasını alıp başka yere gitti. Ben galibiyet sevinciyle yerime otururken sınıftaki herkes beni alkışlamaya başlamıştı. Erdi kollarımdan tutup sarstı beni.

"Helal olsun kız sana. Bade'yi ilk defa biri bozguna uğrattı buradaki her yeni kız öğrenciden beni kıskanıp onlara eziyet etmişti ama sen ona hak ettiğini verdin. Canım kuzenim!" Deyip sarıldı. Bir arkamızda oturan Özgür omzuma hafifçe vurunca arkamı dönüp ona baktım.

"Eline,koluna,diline sağlık Beren! Bundan sonra sende benim best kankamsın haberin olsun." Dedikten sonra ikimizde güldük. Sonra Asel konuştu,

"Beren iyi hoş yaptın da başına bela olmasın bu senin? Bade'nin aile kökleri sağlamdır başına bela olup seninle uğraşabilir. Dikkat et kendine."

"Hiç aklın kalmasın Asel,Ben boşuna mı aldım dünya şampiyonluklarını? Ayrıca okuldan attırabilecek kadar uğraşın benimle. Övünmeyi sevmem ama okulun sahibi ve müdürü benim kuzenim, kim kimi attırıyor göreceğiz."

Biz konuşamaya devam ederken matematik hocası derse geldi benim yeni olduğumu görünce benimle konuştu ve tanıştık. Sonra da dersine başladı aşırı kolay bir soru yazdı tahtaya baktığımda kendimi tutamadım,

"Hocam kusura bakmayın konuşmanızı bölüyorum ama bu soruları ortaokulda soruyorlar."

"Öyle mi kızım çöz bakalım o zaman."

"Cevap üç hocam."

"Bu kanıya nerden vardın peki?" Diye sorunca bu kanıya nasıl vardığımı anlatınca hocanın gözlerinin parladığını gördüm bana 'sonunda zeki bir öğrenci' der gibi bakıyordu.

"Beren seni kutlarım kızım. Ve dediğin gibi ortaokul soruları bunlar, bunları anlatıyorum çünkü hem sınava hazırlık hem de arkadaşlarının kafası matematikte sadece bunlara çalışıyor." Dedi

"Anladım hocam."

Kuzenim ve yeni edindiğim arkadaşlarım beni kutlarken zil çaldı ve teneffüs olmuştu. Biz bahçeye çıkmaya hazırlanırken bir kız geldi yanıma bir şey söylecekti ki Erdi buna izin vermeyip konuştu.

"İpek yine 'bu sınıfın en zekisi benim, benimle rakip olmaya kalkma.' Diyeceksen hiç uğraşma kanka. Çünkü çoktan rakibin karşında duruyor." Dedi ve beni kolumdan tutup sınıftan çıkardı.

**********
İlk okul günüm sorunlu geçse de sonunu getirmiştik. Okul çıkışı korumalarımız, abim ve Berk'le bir AVM'ye gidip kıyafet,kitap ve bir sürü şey almıştık. Abim ve Berk abartıp bir çok şey almıştı, çok şey almamalarını her söylediğimde 'biz zenginiz artık' diye diretiyorlardı. Abim daha çok kıyafet, Berk bilgisayar oyunları ben ise daha çok kitap almıştım. Ve bütün poşetlerimi korumalarım taşıyordu galiba zengin olduğumuza ilk defa sevinmiştim. Yaklaşık üç dört saat gezip eve dönmüş, croplu eşofman takımını giymiş, aldığım eşyalarımı yerleştiriyordum ki evin başka görevlisi gelip beni yemeğe çağırdı. Geleceğimi söyleyip aşağıya inerken telefonuma mesaj geldi.

0507*******;
Ne demiş Cemal Süreya? Aynı şehirde sen varsın ben varım biz yokuz.

Şimdi soruyorum sana neden biz olmuyoruz?

HayatHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin