Hoofdstuk 3

14 1 0
                                    

Het was laat in de ochtend en iedereen lag nog lekker te slapen.. Ineens hoorde Rob(in) een soort golf geluid. ''Wat is dat?'' Vroeg ze zich zachtjes af. Ze kleedde haar aan en stapte naar buiten. Wat ze zag...Het was zo..Tja, hoe kon ze het omschrijven.. Eenzaam, klein. Het HELE eiland stond onder water! het enige wat was overgebleven was De Grote Heuvel! Ze luidde de alarmbel links van de heuvel en er klonk: DONG DONG DONG DONG. Iedereen werd wakker van het lawaai. ''Whhuu?? Wat is er?'' Iedereen kwam naar buiten en keek met grote ogen naar het water wat ineens verschrikkelijk dichtbij was. ''WHHAAA!!!'' Riep Jay angstig. ''Het is dus echt gebeurd!'' Zei Ties helemaal in de war. Het water was rustig aan het golven tegen de heuvel. ''Jippie!'' Riep Alé. ''Wat is er 'jippie'?'' Vroeg Daniel verontwaardigd. ''Ik heb net een zwembroek gemaakt van een van mijn oude broeken, dus kan ik lekker zwemmen.'' Zei Alé terug. ''En we kunnen makkelijker vissen.'' Reageerde Luca. De Grote Boom was zo hoog, dat iedereen met zijn hengel vanuit een tak kon vissen. ''Laten we een klein bootje maken!'' stelde Boaz voor. Daniel en Ties vonden het een goed plan en deden mee. Boaz ging een tekening maken ervan en Ties ging hout halen en Daniel lianen om het vast te maken. ''Euuhh.. Guys? Hoe moeten we al dat hout en lianen gaan vinden in de zee?'' Zei Boaz. ''Tja, Daar had ik niet aan gedacht.'' Zei Ties met een piep stemmetje. ''Ik heb nog wel best veel hout en lianen liggen in mijn geheime opslag.'' Zei Rob(in). ''Heb jij een geheime opslag?'' Vroeg Daniel verbaasd. ''Yep, kom maar mee.'' Ze liepen naar de achterkant van het huis en ineens stopte Rob(in). Ze pakte een leren bandje dat daar lag. Ze trok, en er ging een luik open met daaronder een grote donkere ruimte. Ze pakte een fakkel en stak een soort lont aan. De kamer was gelijk verlicht, want die lont maakte alle fakkels aan. Er lagen heel veel boomstammen en lianen en spullen enzo. ''Help me ff met die boomstammen. Hoeveel hebben jullie er nodig?'' ''Ik denk een stuk of 10 ofzo.'' Zei Boaz. Ze sjouwden de boomstammen naar boven en legde ze neer. ''Nu kan het zagen beginnen.'' Zeiden ze. Ze begonnen te zagen in de vormen die op de tekening stonden. Even later waren ze klaar. Ze pakte de lianen en bonden alles zo strak en stevig mogelijk aan elkaar. ''Nu nog een klein zeiltje.'' Zei Boaz. Ze pakte een oud stuk canvas uit de geheime opslag en maakte het vast aan een stronk. Die bonden ze aan de boot en ze waren klaar. ''Euuhh..Misschien nog peddels?'' Stelde Ties voor. ''Ja lijkt me handig.'' Reageerde Daniel. Ze zaagden de boomstammen in wormen van peddels en maakten ze dun genoeg om vast te houden. ''Ziet er goed uit.'' Zei Rob(in) verrast. ''IEDEREEN EVEN KOMEN!!'' Riep ze. De rest was in de net nieuwe boomhut aan het spelen. Ze kwamen en keken Rob(in) zwijgend aan. ''We hebben geen fruit en groente meer.'' Zei Rob(in). ''Maar deze jongens hier,'' Ze wees naar Boaz, Daniel en Ties. ''Hebben een bootje gemaakt om naar het andere eiland Klakieromdom te gaan, hier niet zo ver vandaan.'' ''Das leuk zeg!'' Zei Jay opgewonden. ''Mag ik mee?'' Boaz en Daniel keken elkaar aan. ''Euuhh.. Nee sorry, we gaan alleen.'' Zeiden ze. ''Oke dan maar.'' Antwoordde Jay teleurgesteld. En zo de volgende dag gingen Boaz, Ties en Daniel naar het andere eiland Klakieromdom. Iedereen zwaaide nog even en daarna begon het reisje naar het andere eiland.

Zo, vinden jullie het leuk? ik heb soms geen tijd om te schrijven i.v.m school. Maar ik zal schrijven wanner ik kan!

Het Dagelijkse Leven van kapitein Rob(in)Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu