İki arkadaş bir gün İstanbul'a doğru yola çıkmışlar.Aylar geçmiş ve sonunda İstanbul'a gelmeyi başarmışlar.
Bu iki arkadaşın İstanbul'a gelme amaçları ; İstanbul'un Büyükçekmece ilçesinde perili bir köşk olduğu söylenirmiş.Oraya gidenlerin hiçbiri sağ salim dönemezmiş.
Bu iki arkadaş bu söylentiyi araştırmak için çıkmışlar İstanbul'un Büyükçekmece yoluna.
Ardından Büyükçekmece'ye gelmeyi başarmışlar.
-Bu iki arkadaşın isimleri Emre ve Ege'dir.
Emre ve Ege artık yavaş yavaş perili köşke yaklaşıyorlarmış.Tam da o anda havadan bir martı çıkagelmiş.
-Emre ve Ege irkilmişler
Martı:Merhaba arkadaşlar sizi korkuttuğum için özür dilerim.Bakın benim ismim Deniz.Sizinle işbirliği yapıp bu köşkü ele geçirelim demiş.
-İki arkadaş biraz düşündükten sonra onaylamışlar.
Martı:Arkadaşlar ilk planımız söyle olsun: Köşke birisini göndereceğiz ve orda neler olup bittiğini bize iza edicek.
-Emre ve Ege ilk baş biraz nazlanmışlar ama bu planı uygulamak istemişler yinede.
Martı:Evet şimdi ilk kim gidiyor.
Emre ve Ege hemen atılmışlar lafa; tabikide sen gidiyosun.
Martı:Ben mi ? Tamam ben giderim.Ama sizde iletişim kurabileceğimiz bir alet var mı.
-Emre:Evet var bizde al birisini demiş.
Martı Arkasına bakmadan ilerliyormuş.Kapıya geldiğinde bir not yazıyormuş.
-İçeride bir kitap var Eğer o kitabı bulup sağ salim çıkarsan bu perili köşkü bir şifre ile perili köşkün sırrını çözebilirsin yazıyormuş.
_Martı evi dolaştıkdan sonra kitabı bulmuş ve ne yapacağını bilmiyormuş.Eğer köşkden Çıkarsa öleceğini biliyordu.Bunun için arkadaşlarının verdiği iletişim aletiyle kitabın içindeki şifreyi söylemiş ve son sözü şu olmuş:Ben eğer burdan sağ salim çıkamazsam hakkınızi helal edin deyip iletişim aletini kapatmış.
Sonra iki arkadaş aralarında anlaşalın şifreyi köşkün önüne gidip kimin söyleyeceğini konuşmuşlar ve Ege ben söylerim demiş ve perili köşkün önüne gelip Şifreyi söylemiş.
Köşk Köşk Çık Kaybol demiş ve perili köşk bir anda büyük bir ışık gelmiş ve Emre ve Ege yerde kalmış.
Ardından İki arkadaş kalkmış ve hemen köşke girip martıyı aramışlar ama bulamamışlar.İki arkadaş çok üzgündüler.Ve artık o köşkün sırrı çözülmüş olup,Emre ve Ege artık Martının öldüğünü düşünmüşler.Onlar hayatlarını yaşamışlar ama hiçbir zaman o martıyı unutmamışlar.