Hoofdstuk 8

2.1K 100 3
                                    

Ik trek mijn jas strakker tegen mij aan. Ik voel ogen van mensen om mij heen op mijn schouders branden. De audities zijn gister op tv uitgezonden. Jake en ik hebben gisteren een interview gegeven samen met de twee andere finalisten. Ik voel mijn telefoon rinkelen en trek het uit mijn broekzak om op te nemen, het was Daan.

"Hey"
"Halo Tess, ik wou je wat vragen?"
'Dat doe je toch al" zei ik en grinnikte.                                                                                                                                              Ik hoorde een zucht aan de telefoon, "Zullen we wat drinken?"                                                                        "Sorry ik kan niet, ik moet nog repeteren met Jake, voor de volgende wedstrijden enzo."                      "Ah, okay ik snap het."

Je hoorde teleurstelling in zijn stem.                                                                                                                                 "Ik moet gaan dag"                                                                                                                                                                 "Doei" zei hij en hing op.

Ik zuchtte ik wilde graag nog met Daan afspreken. Maar op dit moment zijn de audities belangrijker. Ik loop naar de danszaal. Als ik de deur open maak zie ik Jake, Hij zit op zijn telefoon, ik ga de zaal binnen en hij merkt nog steeds niet dat ik binnen ben gekomen. Er ver schijnt een lichte frons op zijn voorhoofd wat hem nog schattiger maakt. Wacht wat? Je vind hem niet knap. ik scan zijn hoofd nog een keer. Scherpe kaaklijn, volle lippen kortom perfect. Okay en ik noem hem ook nog perfect? Ik zette paar stappen naar voren, Hij keek op en een lichte grijns zat om zijn lippen. Hij stond op en zei 'hey Tes' een twinkeling in zijn grijze ogen waren zichtbaar. 'hoi' zei ik. 'Ik stel voor dat we gelijk beginnen' zei hij en ik stemde in. ik hoopte naar de speakers en zette de muziek aan, snel liep ik naar voren naast Jake en ik hoorde hem al aftellen. 'een, twee, drie en vier en draai, naar links rechts, zeven acht en nee

-------------

Ik zat op me bed Netflix te kijken toen me telefoon af ging. Het was Levis.

'Ey dude' zei ik terwijl ik opnam.
'T.tessa' ik hoorde gehijg aan de kant van de lijn.
'Levis wat ben je aan het doen' zei ik verbaasd. Ik zette de laptop van me schoot en gooide me benen van de bed af.
'Kom snel hier heen' ik hoorde zijn zware ademhaling.
'Kom waarheen? Levis ik snap je niet' zei ik tikkeltje geïrriteerd.
'Naar school' zei hij na een tijdje.
'Waarom zal ik zaterdagavond naar school komen?'
'Het is voor mij please kom nu' en met die woorden hangde hij op.

Ik keek vol verwarring naar me telefoon. What the heck was dat?!
Ik rende over de trap naar beneden. Ik pakte me jas en opende voordeur. 'Tessa waar ga je heen' me moeder verscheen in de gang. Ik zuchtte even 'Naar Levis'
'Zo laat' ze keek op haar horloge. 'mam het is een noodgeval please' me moeder knikte en zei 'voor deze keer vooruit' ik knikte naar haar toe gaf haar een kus en liep de deur uit. Ik pakte me fiets en scheurde naar school. Het was al donker niemand was te bekennen in de straten. Het was heel stil, ik liep de school terrein binnen terwijl een akelige gevoel me bekroop. 'Hey Tessa' ik schrok van de stem en draaide me om.

Het was Liam.

Ik keek hem afkeurend af en wilde verder lopen 'Tessa wacht ik kan het uitleggen!'
Ik draaide me boos om 'leg het uit hè Liam leg het is uit vriend' bij het woord vriend maakte ik gebaren met me handen om te laten zien dat het niet echt me vriend is.
Hij haalde diep adem 'Jake, het is Jake. Hij kwam op me af en zei dat hij je pijn zal doen, ik flipte op hem en zei dat hij je met rust moest laten.'   hij haalde weer adem en begon weer 'Toen zei hij dat ik verliefd op je ben, ik kon het niet aanhoren ik was zo boos en toen zei ik dat ik je haat' hij deed een stap naar voren 'Tessa ik hou van je als een vriendin ik zie je als een zus laat dit alstublieft niet door een klootzak verpesten'. Ik zweeg ik wist niet wat ik ervan moest denken, Jake zal nooit zoiets doen we zijn zo ver met de audities. Maar de andere kant ik ken Liam al heel lang en Jake.. maar een halve schooljaar?

 'Liam ik geloof je niet, Jake kwam me achterna en troostte me jij deed niks. We zijn zover met de weststrijden van MTV ik laat dit jou niet verpesten' ik schud me hoofd en loop weg. Het is maar wat je een vriend noemt.

'Tessa draai je is om' ik hoorde de stem van Liam. Ik draaide me om en me blik verzachte het was Jake.

Jake zoenend met Fleur
Ik loog als ik zei dat het me niks deed.

Goodgirls loves badboysWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu