Julia p.ov.
Als Marthe en Hanne me om de nek vliegen glimlach ik even en knuffel ze stevig terug, ik heb met Klaasje en Hanne inmiddels ook een band opgebouwd en ik vind het ergens wel fijn dat ik ze vandaag terug zag. Als we bij de lodge van Karen zijn vliegt ze me in de armen en ze fluistert zacht dat ze trots is dat ik er ben vandaag. Ik glimlach even en laat haar dan langzaam los. Ik stap opzij zodat ze naar Sky en Anthony kan. Ik ga op de bank zitten die er staat en kijk even om me heen, er waren zoveel prikkels tijdens de show, zoveel prikkels. Ik snap niet hoe kinderen dit doen.. Ik bijt zachtjes op mijn lip en friemel met de mouw van mijn jasje.
Klaasje p.o.v
Ik was druk in gesprek met mijn ouders als een van mijn zusjes het onderbreekt, ze vraagt of ze mij even mag spreken, ik knik even en kijk haar vragend aan. Ze pakt me bij de hand en neemt me weg van de rest. ''Klaas, hoe goed kan jij de zaal zien vanaf het podium..?'' vraagt ze voorzichtig. ''Wij kunnen de mensen zien zitten, ik zag jullie ook!'' Zeg ik vrolijk. Mijn zusje bijt zachtjes op der lip en twijfelt hoe ze verder moet.. ''Er zat een meisje in de zaal, 3 rijen voor ons, bij de familie van Karen..'' Zegt ze zacht. ''Ze leek enorm veel op Marlon, kwa uiterlijk, dezelfde ogen, het zelfde gezicht..'' Vervolgt ze zacht en onzeker.. ''Ik kwam haar voor we de zaal in gingen bij het toilet tegen en ik dacht eerst dat het Marlon was, maar die was het niet..'' Zegt ze zacht. ''Het was zo raar..'' vervolgt ze.. Ik bijt zacht op me lip en zucht diep. Ik pak mijn telefoon en bel dan Kristel, zonder te antwoorden op mijn zusje, ik vraag of Kristel even naar mijn lodge wil komen en dat het belangrijk is.. Als Kristel instemt neem ik mij familie mee naar daar. Ik loop zenuwachtig heen en weer tot Kristel er is. Als ik een klopje op de deur hoor vlieg ik er heen en excuseer mij naar mijn familie en loop snel de gang op. ''Mijn zusje heeft iets door, ze zag Julia bij het toilet en dacht dat het Marlon was, we moeten het ze vertellen, we moeten ze het zeggen..'' Ratel ik aan een stuk door. ''Maar ik weet niet hoe..'' Zeg ik zacht. Ik zie dat Kristel hier van schrikt.. ''Kom we doen het samen'' Zegt ze rustig, ze neemt mijn hand vast en samen lopen we terug naar binnen.
Kristel p.o.v
Net als mijn familie in de lodge is gaat mijn telefoon ik zucht even, als ik zie dat het Klaasje is neem ik gauw op. Na een kort gesprekje bijt ik zacht op mijn lip. Ik kijk even naar mijn dochters en man en excuseer me. ''Klaasje heeft me nodig..'' Zeg ik zacht. Ik loop naar haar Lodge en klop aan, al gauw opent klaasje de deur en begint te ratelen. Ik luister naar haar en neem haar hand, samen lopen we naar binnen. ''Hey'' Zeg ik zacht. ''Er is iets dat Klaasje en ik graag willen bespreken met jullie, maar we weten niet goed hoe..'' Begin ik zacht. De familie van klaasje kijkt verbaasd onze kant op, Klaasje maakt contact met een van haar zusjes, ik gok het zusje die er net over begon. Ik haal diep adem en kijk even naar Klaasje, voor ik iets kan zeggen komt er een woorden stroom bij Klaasje uit. ''Marlon heeft een tweelingzusje, ze heet Julia en ze is de beste vriendin van Marthe, ze woont nu bij Karen en ze heeft geen leuke jeugd gehad. Ik ben hier achter gekomen tijdens k3 zoekt k3. Ik wist dit eerder dan Julia, Julia is enorm boos omdat niemand het haar verteld had en dat heeft haar vertrouwen in ons allemaal beschadigd. Kristel, Karen en Josje hebben dit allemaal laten uit zoeken en Julia is hier nu. Berdien heeft haar voor en tijdens de show gezien en die kwam er net mee.'' Ik slik even, klaasje gooit al deze woorden/zinnen er in een keer uit en is uit frustratie beginnen huilen. Ik bijt zachtjes op me lip als ik zie hoe geshockeerd iedereen kijkt. Ik haal even diep adem. ''Ik zal het even goed uitleggen, Klaasje is daar nu in te veel emotie voor..'' Zeg ik zacht. ''Tijdens k3 zoekt k3, gingen Klaasje en Marthe veel met elkaar om, toen Marthe en Klaasje samen film gingen kijken viel Marthe haar oog op foto's van Klaasje met haar zusjes. En het viel haar op dat Julia enorm veel lijkt op de hele familie maar vooral op Marlon.. Marthe heeft enorm lang getwijfeld of ze er over moest beginnen, maar het werd haar teveel en is daarmee naar ons gekomen. Julia woonde op dat moment bij Karen omdat ze nergens terecht kon, dat is overigens een heel ander verhaal.. Karen is gaan onderzoeken of dit mogelijk was en hoe dit allemaal in elkaar stak..'' Ik bijt even op mijn lip en haal diep adem. ''Na lang heen en weer bellen, mailen en instanties bezoeken is ze er achter gekomen dat Julia een zusje is van Klaasje.. Alles viel toen op zijn plek, Julia is geboren in Nederland, maar door haar zware jeugd en alles wat ze doorstaan heeft terecht gekomen hier in België. Ze hadden de zelfde achternaam en ze heeft dezelfde ogen als Klaasje.. Toen we dit 100% zeker wisten hebben we dit aan Marthe verteld.. Later ook aan Klaasje en Hanne..'' Ik stop even met praten.. ''Julia wist dit niet, we wisten niet hoe we het haar moesten vertellen.. Zei is er op een niet zo leuke manier achter gekomen.. Ze weet dit ook nog niet zolang.. Het valt haar ook enorm zwaar.. En zoals Klaasje er net al uit gooide, Julia is hier vandaag.. daarom heeft Berdien haar gezien..'' Ik sluit mijn ogen om diep adem te halen. ''Julia heeft haar de laatste weken enorm afgezonderd en is mentaal enorm terug in een gat gevallen.. Ik weet ook niet goed hoe ze zal reageren op jullie, maar ik denk dat het misschien goed is om haar er nu wel bij te halen..'' Zeg ik zacht. ''Zodat jullie met haar kunnen praten, het haar uitleggen..'' Ik bijt zacht op me lip.. Ik kijk even de lodge rond, naar de ouders van Klaasje die enorm hard aan het huilen zijn.. Marlon haar gezicht staat vol shock, net als de gezichten van de rest.. En Klaasje die staat huilend in mijn armen..
Klaasje p.o.v.
Kristel blijft zo rustig en probeert alles zo goed mogelijk uit te leggen. ''Ik snap het gewoon niet'' Zeg ik zacht. ''Ik snap het niet'' herhaal ik, ''Waarom kon Julia niet gewoon bij ons blijven, waarom moest ze weg.. Julia heeft zo een zwaar leven gehad, al deze ellende had haar gespaard kunnen blijven, ze had bij ons kunnen opgroeien..'' De tranen stromen over mijn wangen, het besef dat ik al een paar weken had komt nu nog harder binnen.. Het besef dat een van mijn zusjes nooit een leuke jeugd heeft gehad.. Het besef dat het anders had moeten gaan. En vooral het besef dat we Julia nu weer iets vreselijks aan gaan moeten doen met dit. Ik zak door mijn knieën en laat al mijn tranen stromen. Ik voel dat er iemand naast me komt zitten en zich tegen me aantrekt, ''ik snap het niet..'' Zeg ik boos. En dan besef ik dat ik Julia al zo diep in mijn hart heb gesloten..
Marthe p.o.v
Ik was zo blij dat mijn broers, zusje en mama er waren. Nadat we lang gepraat en geknuffeld hebben wil ik Julia gaan halen omdat ze naar Julia vroegen. Als ik langs de lodge van Klaasje loop hoor ik haar schreeuwen en ik bijt zacht op me lip. Ik blijf even staan en luister aan de deur, der word gehuild, geschreeuwd.. En ik hoef geen 3x te raden waar het over gaat ik bijt zachtjes op mijn lip en loop dan naar mijn eigen lodge, daar kan ik Julia niet langs af laten gaan. Ik loop terug binnen en bijt zacht op mijn lip. ''Ik, uh kan haar even niet halen, sorry..'' Zeg ik zacht.. ik kijk naar de grond en wiebel zenuwachtig op en neer.
Kristel p.o.v
Klaasje is boos en vol emotie, ik geef haar daar geen ongelijk in. Klaasje is de laatste tijd zo rustig geweest, ze pakte alles zo goed op, ze was er voor Juul, ze wou alles voor haar doen.. Ik denk dat ze toch een soort schuldgevoel met zich mee droeg.. En nu, nu komt alles eruit. Ik sta er een beetje hopeloos bij, de zusjes en broertje van klaasje zitten bij haar op de grond om haar te kalmeren. Ik kijk naar de ouders van Klaasje die er verslagen bij staan. ''Sorry dat dit zo verteld moest worden.. Maar ik denk dat Klaasje dit al een langere tijd op haar hart heeft en het niet meer aankon.. Julia heeft sinds ze dit weet zich compleet afgezonderd van de rest.. Klaasje wist dit al een tijdje en heeft Julia direct in haar hart gesloten, Julia kon dit niet verwerken en heeft zich van iedereen afgezonderd.. Ik wil graag Julia er zo bij halen dat jullie het haar kunnen uitleggen..''
~~
Het is zo raar dat mijn hoofdpersonage nu Julia heet, omdat Julia nu daadwerkelijk een k3tje is. Er is veel gebeurd in mijn schrijfpauze.
JE LEEST
The little sparkle In my life.
FanfictionDit verhaal gaat over Julia. Julia heeft in haar leven al het een en ander mee gemaakt en heeft het nogal lastig. Als ze Marthe leert kennen komt haar grootste droom uit en gebeurd het geen wat ze nooit had verwacht. Julia heeft voor het eerst een e...