Bu kurguyu uzun zamandır düşünüyorum. Acaba AyBer çifti eskiden kalma bir töreyle evlenmiş olsa nasıl olurdu diye sonra yazmayı denemek istedim. Sadece kurgudur yoksa bende kötü olan törelere karşı olan birisiyim bu kurguyla nasıl olur diye size bunu yansıtmaya çalışacağım. Şimdiden hepinize teşekkür ediyorum.
.....
'' Anne ne dediğinin farkında mısın ne demek Oğulcan kız kaçırdı ! ''
Ben Aybike Eren. Mardin'de yaşayan büyük bir aşiretin en küçük kızıyım. Aşiretimiz yıllar boyunca saygısıyla ve korkusuyla tanınmıştır. Bu aşiretin ağası benim dedem Hazar Ağa'dır. Çok sert ve bütün törelere uyan , namus için her şeyi yapan dedem abimin kız kaçırdığını duyunca resmen sinirden köpürmüştü ve her yerde deli gibi babamla birlikte onları arıyorlardı. Bende odamda durmuş annemin dediğini idrak etmeye çalışıyorum. Annem yanıma oturdu.
'' Farkındayım tabi ki Aybike deli del konuşma abin kız kaçırmış hem de Harika cadısını ''
''Neee !''
İşte buna daha da şaşırmıştım. Yıllardır kanlı bıçaklı olduğumuz aşiretin kızıydı.
Harika Özkaya.
Tabi yıllar boyu süren düşmanlık olduğu için o taraftan kimseyi görmedim ve tanımıyordum. Harikayı da Oğulcanın anlattığı kadarıyla fotoğraflardan tanıyordum.
'' Anne şimdi ne yapacağız ? ''
Konakta yankılanan büyük kapının sesi evin her yerine yankılanmıştı. Annem cevap veremeden ikimizde korkuyla ayağa fırladık. Annem endişeyle bana baktı ve ardından odadan çıktı. Bende peşinden gittim.
'' Onu bulduğum zaman öldüreceğim ! ''
Babamın sinirli sesi bir kez daha konakta yankılandı. Avluda durmuş dedemle konuşuyorlardı.
'' Sana kalmadan ben öldüreceğim zaten ''
Öfke bir ağanın bedenini sardığında hele bu ağa Hazar Ağa ise hiç çekinmeden silahını çekip karşısındakini vururdu. Bu yüzden hayatım boyunca bu ailede olduğum için lanet etmiştim.
'' Hazar Ağam siz ne diyorsunuz oğlum bir cahillik etmiş ne öldürmesi ''
Annemin titreyen sesi benimde içimi titretti. Abimle aramızda 1 yaş vardı. Bu ailede kendini düşünen kişi hep Oğulcan olmuştur ama aramız hep çok iyiydi. Merdivenlerden Asiye ve Ömer'in inmesiyle o tarafa döndük. Hazar ağa hemen Ömer'in yakasına yapıştı.
'' Bana bak Ömer eğer o itin yerini bilip söylemiyorsan hiç acımadan ikinizi birlikte öldürürüm duydun mu ulan beni hiç yetim öksüz demeden alırım canını ! ''
Ömer ve Asiye'nin babası 20 yıl önce ölmüştü ve Hazar Ağa onları büyütmüştü. Amcam ve yengem öldürülmüştü. Özkaya aşiretinin başı olan Resul Ağa öldürmüştü. İşte düşmanlık bu yüzden başlamıştı.
'' Nerde olduklarını bilmiyorum ama bilsem de söylemezdim ''
Ömer hep dikine giden birisi olduğu için kaç kez dayak yemişti hatırlamıyorum bile. Biz kuzenler olarak birbirimize çok bağlıydık. Hazar Ağanın Ömer'e tokat atmasıyla o tarafa doğru gitmeye kalkıştım. Ancak annem kolumdan tutmuştu.
'' İt herif senin yediğin dayaklar akıllanmana yetmedi ''
Ömer tam cevap verecekken konağın kapısının büyük bir gürültüyle açılmasıyla hepimiz o tarafa döndük. Ellerinde silah olan adamlar konağın etrafını sarmıştı. Asiye ve Ömer hemen yanıma geldi. Birbirimizin koluna girip tutunduk. Babam ve Hazar Ağa da silahlarını hemen çıkartıp kapıdan giren kişiye doğrulttu.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
BERDEL // AyBer
FanfictionBu kurguyu uzun zamandır düşünüyorum.Acaba AyBer çifti eskiden kalma bir töreyle evlenmiş olsa nasıl olurdu diye sonra yazmayı denemek istedim.Sadece kurgudur yoksa bende kötü olan törelere karşı olan birisiyim size bunu yansıtmaya çalışacağım. Şim...