37ǂ To Face and Drown Your Demons

25 3 0
                                    




Media: Mortalis


To Face and Drown Your Demons


„Bolo nutné takto ju vyprovokovať?" vyhŕkla na svojho brata po tom, ako zmizli všetci proroci.

Vitar si sadol na svoj trón s miernym úsmevom. Už prebehlo niekoľko ér odvtedy, čo Vitar na niekoho zaútočil. To ale neznamenalo, že bol slabý. Priam naopak. Jeho sila sa v ňom akumulovala a oddychovala. Na rozdiel od neho Žena v bielom a Muž v Čiernom svoje schopnosti používali častejšie než by mali, a preto ich dokázal poraziť úplne sám. Ak by mala byť úprimná, aj ona počas posledných desaťročí míňala svoju silu mimo svojej práce. Preto veľmi dobre vedela, aký je rozdiel v energii, keď sa Eternál venuje len svojej práci a keď sa zapája aj do iných záležitostí. Rozdiel bol väčší než by bola ochotná priznať. A jej brat tú moc cítil.

Vitar si prešiel rukou po tvári a napravil si korunu, ktorá sa mu posunula, keď ho Žena v Bielom vyniesla do vzduchu. „Isteže bolo, Mortalis. Ako inak som mal potvrdiť všetky zistené skutočnosti? Videla si, ako sa tvárila. Urobila to. Všetko!"

„Videl si Eniyanovu reakciu. Priestor a Čas sa snažia vybrať najmenej katastrofickú verziu budúcnosti. A Eniyan nikdy nikoho nepodporí, pokiaľ si tým nie je istý."

„Naozaj sa po tom všetkom staviaš na jej stranu? Po tom, čo nafingovala tvoj boj s V'alakom a stretnutie s Nikým?"

„To s V'alakom nevieme naisto," pokrútila hlavou. „Ale áno, hnevá ma to. Nič to však nemení na tom, že Žena v bielom nekoná bezdôvodne. Nehovoriac o tom, že neznáša stretnutia s nami. Prečo by mi zasahovala do života, ak by vyslovene nemusela?"

„Neverím, že naozaj budeš odôvodňovať a brániť tú zradkyňu," odfrkol si.

„Manipuluje nami všetkými. Nemôžeš dovoliť, aby sa ti dostala do hlavy," ozvala as Lady Ayslin, ktorá si sadla vedľa Vitara.

Mortalis prebodla Ayslin pohľadom. Ako mohla byť taká pokrytecká a varovať ju pred manipuláciou, keď presne to urobila Nikomu a jeho skupine? Nahlas však nič nepovedala. Ďalšia hádka túto situáciu rozhodne nevyrieši.

„Nič z toho, čo som si dnes vypočula nenaznačuje, že je Žena v bielom zradca. Už proti sebe máme jedného temného Eternála. Tak, prosím, prestaň robiť všetko preto, aby si Ženu v Bielom pretlačil na Heylelovu stranu."

„To si myslíš, že robím?!" oprel sa o opierky trónu a naklonil sa dopredu, vyzeral akoby sa chcel postaviť, aby sa ešte viac týčil nad ňou. Ostal na mieste. Nateraz. Mortalis bolo jedno, ako vysoko by Vitar stál. Nezáležalo jej na tom, ako mocne sa snažil pôsobiť. Život a Smrť boli protiklady, ktoré si boli rovné. Možno svoju silu používala viac než on, no ak by sa nedajbože dostali do súboja, nevyhral by ani jeden z nich.

„Je len otázkou času, kedy sa niekto naozaj stane temným, ak mu budeš predostierať, že nie je nič iné. Žena v bielom nie je náš nepriateľ. Nechceš, aby ním bola."

„Je slabšia než ja! Je slabšia než ty!"

„A predsa sa dokáže dostať do našich životov, akoby to bola detská hra," pripomenula mu. „Proroci vidia, čo sa má stať. Dokážu ohýbať priestor a čas. Sú omnoho nebezpečnejší než si dokážeš predstaviť. Skús sa pozrieť ďalej než na okraj svojho nosa, aby si videl, čo sa deje."

„My sme prišli na to, čo sa deje," povedala Ayslin ticho.

„Prišli? Nemyslím si, že ste sa čo i len obtreli o celý veľký obraz, ktorý vidia proroci. Mali ste šťastie, že ste prišli na niektoré udalosti, ktoré spolu súvisia, nič viac. A popri tom ste naštvali polovicu Eternálov."

Azyl  ✔Where stories live. Discover now