18.Bölüm:Geçmişin Tanığı

3 0 0
                                    

Eski ama şirin bir evin salonunda yarı baygın halinden zar zor da olsa uyanan Sanem nefes nefeseydi .Bir an öldüğünü düşünmüştü ama uzandığı koltuğun penceresinden yansıyan güneş ışığı ile hala yaşadığını fark eder.Neler olduğunu anlamaya çalışırken bir oturma odasında bulunduğunu ve üzerine battaniye örtüldüğünü görür.

O esnada yaşlı bir teyze elinde çay ve kurabiye ile içeri girer.Gülümseyerek uyanmış olan misafirinin yanına gider.
Ismi Fahriye olan bu yaşlı teyze ona şaşkınlıkla bakan Sanem 'in yanina oturup ellerini tutarak ona güven vermeye çalışır.

Fahriye :Benden korkmana gerek yok kızcağızım.Artik güvendesin.Burada kimse sana zarar veremez.

Sanem :Ben ...Ben teşekkür ederim de...Neredeyim ?Ne oldu bana?Siz...kimsiniz siz ?

Fahriye :Herşeyi açıklayacağım Sanemcim.Önce birşeyler yiyip kendini toparla da...

Sanem ona ikram edilen çay ve kurabiyeden yiyip az da olsa kendine gelir .Günlerdir hiçbirşey yememiş gibi hissediyordu .
Ona gülümseyen Fahriye teyzeye dönüp

Sanem:Bana neler olduğunu anlatacak mısınız?

Fahriye :Elbette,durum şu ki seni o yangından zor da olsa kurtardım kızım.Allah tan Afet hanımın arabası geçenlerde  şu yakınlardaki benzinlikte  durdu. Ben de pazar alışverişine çıkmışken oradaydım ve arabasında baygın yatan seni gördüm.Sonrasinda bir süre gittiği depoda bekledim ve kötü birşeyler olduğunu sezip tam polisi arayacakken yangını gördüm ve çok şükür seni kazasız belasız kurtarabildim...

Sanem :Anlayamadım, siz Afet i nereden tanıyorsunuz?

Fahriye :Durum şu ki çok eskiden onun dadisiydim.Çocuklugunda onunla ilgilenip ailesine yardımcı olurdum.Hastalanıp annesini kaybedene kadar öyle çok şey oldu ki...

Sanem :Tam olarak neler oldu ki ?

Fahriye :Afet küçük bir çocukken çok neşeli, tatlı ve uslu bir kızdı. Ama bünyesi hassastı ve çok sık hasta olurdu .Okula başladığı yıl öyle kötü bir zatüre geçirdi ki Allah izin verdi de iyileşip kurtuldu o illet hastalıktan. Ama derslerinden çok geri kalmış,öğretmeni olacak o kadın hastalığına rağmen okuma yazmayı öğrenmezse sınıfta bırakacağını söyleyerek küçücük çocuğu korkutuyordu .Anne ve babası ona öyle inanıp destek çıktılar ki Afet o yılın yaz tatilinde okumayı yazmayı söküp tüm konularını eksiksiz öğrenmişti. Okula gittiğinde herkesin ağzı açık kaldı. Derslerinde birinci,çok akıllı ve çalışkan bir kızdı. Annesiyle babası onunla gurur duymuştu.

Lâkin sonrasında onun her geçen gün gelişen zekasından öğretmeni faydalanmak istedi ve onu türlü bilgi yarışmalarına,sınavlara sokmaya başladı.Afet 'in kazandığı tüm ödülleri kendisine aliyor, kaybettiği zaman ise acimadan kizcagizi dövüyordu .Küçücük kızın gözünü öyle korkutup tehdit etmişti ki ailesine ve bana hiçbirşey anlatamamıştı. Üstelik öğretmeninin verdiği kat kat ödevler, ekstra çalışmaların icin de boğuluyor, saatlerce hatta geceleri odasından çıkmadan ders çalışıyordu.

Arkadaşlarıyla da arası kötüleşmişti .Tüm çocuklar onu kıskanıyor, ondan nefret edip sürekli ona zarar veren sakalar yapıyorlardı. Onun başarılı olmasını adeta sürçmüş gibi görüyorlar, öğretmen yalakası olduğunu düşünüyorlardı. Yan sınıftan anlaştığı ve çok sevdiği Şehmuz adlı bir çocuk vardı gerçi ama öğretmeni Nurdan hanım onu baş belası bir rakip olarak görüp Afet 'in kimseyle dost olmasına izin vermiyordu .

Bir gün annesi onu okuldan almaya geldiğinde sınıfında yoktu ve öğretmenide dışarıda bas bas bağırıp onu ararken deneme sınavına girmediği icin elinde bir sopayla onu bulduğu anda dövmek için koşup duruyordu .Allah tan ondan önce Afet i lavaboda buldu.Tuvalette kilitli kalmış ,saatlerce ağlamıştı korkudan.Kizini o halde gören Latife hanım onu o korkunç yerden hemen doktora götürdü.

Bize söylediğine göre sınıfından Sinem ve Melek adlı iki kız sınava giremesin diye kafasına sert bir kitap ile vurup onu tuvalete kilitlemişlerdi. Saatlerce orada baygın bir şekilde kalmis,uyandığında da korkudan ağlayarak yardım istemişti.

Bu olanlardan sonra Latife hanım ile Kemal Bey okulu ve Nurdan Hanım i şikayet etmişlerdi. Kızlarına fiziksel şiddet uyguladığını,rızaları olmadan zorla üzerinden para kazandığını ve psikolojisini bozduğunu iddia etselerde delil yetersizliğinden serbest bırakılmıştı.

Bu olanlardan ötürü Afet çok yorgun düşmüştü. Uzunca süre kendine gelememişti. Üstelik başına aldığı darbeden ötürü hafıza kayıpları yaşıyor,aklı gidip geliyordu.

Annesi ve babası kızlarının iyileşmesi için çok uğraştılar. Onu o okuldan aldılar, tedavi olmasını sağladılar.
Bu esnada Latife hanım 'in ince hastalığa muzdarip olduğu ortaya çıktı ve kızına doyamadan hayata gözlerini yumdu.

Bütün bu olanlar Afet i öylesine yıprattı ki.Babası Kemal Bey annesinin eksikliğini hissettirmemek için çok uğraştı. Hem tedavisini sağladı, hem onunla çok ilgilenip hediyelere boğdu hem de onu çok sevip bağrına bastı ki...

Sanem :Bütün bunların olduğunu bilmiyordum.Ikinci sınıftan sonra ailemin tayini başka yere çıkınca buradan ayrılmak zorunda kalmıştık.En iyi arkadaşımdan ayrılmak hem beni çok üzdü hem de onu yapayalnız bırakmış olmalı.Peki sonra ne oldu Fahriye teyze ?

Fahriye:Bir süre sonra Fransa ya gittiler ve Afet eğitimini orada tamamlayıp kendini toparladı. Babası öleli birkaç sene öldü  .Afet üniversiteye başlayınca ben emekli oldum,sağolsun rahmetli babası da bana bu evi verip maaş bağladı.
Ahhhh ...zaman su gibi akıp geçiyor. Afet hanım birkaç kez ziyaretime gelmişti. Maşallah güzel ve başarılı bir genç hanım olmuş.Ama anlayamadigim neden seni öldürmeye çalıştı?Aranızda bir husumet mı vardı kızcağızım?

Sanem sessizce olduğu yerde düşüncelere dalar .Kendisi bike bu olanların acısını zar zor sindirirken Fahriye teyze yi üzmek ve onu da bu işin içine sürüklemek istemiyordu. Afet yaşadıklarının intikamını buna neden olanları öldürmede bulmuştu ve sağlıklı düşünemiyordu.

Bir an için aklına dank eder ve Fahriye teyze den bugün ayın 18 i ve saatin sabahın 6 sı olduğunu öğrenince telaş icin de toparlanarak

Sanem:Inanın bana bu olanlarla kendinizi yormayın.Hersey için teşekkür ederim. Lütfen kendinize iyi bakın ve tekrardan çok teşekkürler.

Fahriye teyze nin elinden öpüp alelacele çıkarken kadıncağız şaşkınlık içinde kalmıştı. Sanem ise aceleyle ana haber bültenine bir taksi ile giderken telefonundan polisi arayarak

Sanem :Alo ?Polis imdat mı?Bir ihbarda bulunacaktım.Daha doğrusu önemli bir olay hakkında gerçeklere sahibim
...

SON DERSHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin