Author pov..
Di rumah Diana..
Diana bersiap untuk masuk office. Lia kat bawah tengah sarapan untuk pergi sekolah. Diana turun je Dari bilik Lia sudah siap makan. Dia bangun Dari duduk Dan membasuh pinggan.
"Awak saya pergi sekolah dulu ya" kata Lia sembil mengambil beg.
"Hmm" jawab Diana lalu duduk Di kerusi meja makan. Lia lalu di belakang diana sempat Diana tarik tangan Lia.
"Kenapa?" Tanya Lia pelik.
"Where's my kiss?" Tanya Diana. Mia hanya senyum sahaja.
"Malam tadi punya kiss tak cukup ke?" kata lia sambil bisik. Soalan bibalas soalan.
"I need my kiss. Kalau tak, Malam ni kau tak tidur" kata Diana. Lia menelan air liur.
"okay², lepas dulu" diana pon melepaskan tangan lia. lalu lia terus lari meninggalkan diana.
'takpe kau tunggu lia' kata diana dalam hati. Diana memandang mia pelik yang sudah tersengih
"ehem.. nampaknya tuan dah jumpa lah kan" kata mia kepada diana sambil menuangkan kopi. Diana hanya tersenyum dan menghirup air kopinya.
___________________________________________
Di sekolah lia..
semasa rehat..
"weh aina bile kita nak ambik barang tertinggal dalam bas semalam?" tanya lia kepada aina.
"huh? barang kita semalam pak mat dah ambik bawak balik rumah. kau tak tahu ke?" kata aina sambil pandang lia pelik.
"uda tak bagitahu ke?" tanya aina.
"makcik hot tak cakap apa² pon" jawab lia
"Amacam semalam, uda aku bebel ke kat kau semalam?" tanya aina tiba² buatkan muka lia merah.
"Ehem.. ade lah gak bebel kat aku tapi takde lah teruk sangat bebel dia." jawab lia menahan malu.
"serious lah--" kata aina terkejut tiba² ada orang potong cakap aina.
"Aina, lia. Guru besar panggil korang. Dia ada kat bilik die. Dia nak jumpa korang." kata farhana selaku pengawas dalam kelas lia dan aina. lia pandang aina, aina pandang lia. pelik
"sekarang ke?" tanya aina kepada farhana
"yee.. sekarang. k lah aku masuk kelas dulu. rehat nak habis ni, bye." kata farhana lalu meninggalkan lia dan aina mereka pon menuju ke bilik guru besar.
Tok..tok..
"Masuk" kata guru besar. Lalu Aina Dan Lia masuk ke Dalam bilik guru besar. Lia terkejut bila nampak Diana Dalam bilik guru. Begitu juga Aina. Tapi Diana tidak pandang mereka
"Ada apa ya cikgu nak jumpa Kami?" Tanya Aina kepada guru besar.
"Kami pihak sekolah ingin memohon maaf atas kecuaian sampai kamu berdua tertinggal bas semalam" kata guru besar.
"Eh takpe lagi pun saya ok je. Nasib baik Ada Aina teman Kan saya" kata Lia dengan Rasa Serba Salah walaupun bukan Salah dia.
"Takpe kau kata?" Suara Diana kini keluar lalu barulah dia pandang Lia.
Diana bangun Dari duduk Dan mendekati Lia. Jarak Mereka terlalu dekat sehingga Lia merasakan hembusan nafas nya. Aina hanya pandang diana
"We need to talk after school" kata Diana lalu keluar Dari bilik guru besar. Lia Dan Aina juga keluar Dari bilik guru besar.
"Salah ke apa Aku cakap?" Tanya Lia kepada Aina
"Bagi Aku tak Salah apa kau cakap Tu. Cuma pihak sekolah Ada jugak salahnya sebab cuai. Sepatutnya cikgu kira murid die dulu cukup ke tak" jawab Aina.
YOU ARE READING
Mrs. Arrogant (GXG) ✔️
Romance"Oii kau nak buat ape Tu ha?! Lepaskan dia" - Lia "Aku Ingat orang pandai karate ni pandai nak lawan orang tapi lemah jugak eh" - Diana "Sorry lah makcik Aku Tu memang Arrogant skit. Tapi dia baik" - Aina. Dapatkah sorang Yang sombong Dan hati din...