Kiedy leciał ostatnim korytarzem, Lan Wangji otworzył drzwi. Zdał sobie sprawę, że trzymał kadzidło w zapalniczce(?), która prawie się wypaliła, śledząc czas Wei Wuxiana. Musiał go szukać.– Wei Ying...
Wei Wuxian rzucił się na twarz Lan Wangji, zanim zdążył zrobić kolejny krok do przodu. Nigdy nie był tak zadowolony na czyjś widok.
Papierowy Wei Wuxian przylgnął do twarzy Lan Wangjiego, drżąc. Oczy Lan Wangji były zakryte dwoma szerokimi rękawami i po chwili ostrożnie podniósł papiernika i przeniósł go do ciała Wei Wuxiana. Położył go na jego piersi.
Chwilę później Wei Wuxian otworzył oczy, głośno sapiąc.Lan Wangji był tuż przed nim, a Wei Wuxian pił w oczach — tę przystojną twarz, za którą tak bardzo tęsknił, sposób, w jaki patrzył na Wei Wuxiana z niepokojem.
- Lan Zhan! Szybko! Chodźmy – powiedział, próbując wstać z łóżka. Były inne rzeczy, które chciał mu powiedzieć, ale wcześniej musieli dostać się do Nie Mingjue.
Pozostawiwszy na chwilę swoje fizyczne ciało, wciąż przyzwyczajał się do swoich kończyn, a jego kolana ugięły się, gdy wyciągnął się z łóżka. Lan Wangji złapał go, zanim zdążył upaść, pomagając mu się podnieść. Opierając się na nim mocno, Wei Wuxian borykał się z ustaniem prosto.
- Dokąd? - spytał Lan Wangji, jedną ręką trzymając Wei Wuxiana w pasie, a drugą trzymając go, by mógł utrzymać równowagę. - Kwitnący ogród – powiedział Wei Wuxian. - Chifeng-Zun właśnie wszedł w dewastację qi, a Lianfang-Zun z nim walczy!
Lan Wangji zmarszczył brwi i ruszył szybko, wciąż trzymając Wei Wuxiana w pasie, gdy śpieszyli w kierunku Kwitnącego Ogrodu. Po jednym korytarzu Wei Wuxian był w stanie znowu chodzić sam, co wyszło na dobre, ponieważ zaczęli spotykać strażników LanlingJin i obaj musieli walczyć, aby przejść. W sytuacji życia lub śmierci Lan Wangji nie próbował powstrzymać Wei Wuxiana przed użyciem jego demonicznej kultywacji, ponieważ odrzucali każdego, kto stanął im na drodze. Strażnicy Wieży Koi zostali jednak poinstruowani, aby zachować czujność po ataku zeszłej nocy i chociaż nie byli w stanie obronić się przed Wei Wuxianem i Lan Wangji, mogli ostrzec pozostałych. Z tyloma sektami wciąż będącymi w Wieży Koi logiczne było, że uczniów będzie przyciągał hałas.
- Wangji, co ty robisz? - Lan Xichen był jednym z pierwszych na scenie, ale w chwili, gdy mówił, Lan Wangji już otwierał kopniakiem bramy Kwitnącego Ogrodu. - To są prywatne kwatery A-Yao!
– Nie ma czasu na wyjaśnienia – powiedział Wei Wuxian, krocząc z Lan Wangji do salonu. - Przywódca sekty Nie ma kłopoty.
Wei Wuxian otworzył drzwi, ale pokój był pusty. Ani Nie Mingjue, ani Jin Guangyao nie było w środku. Wszystkie meble, które rozbił Nie Mingjue, zniknęły. Nawet guqin zniknął i nie było śladu bałaganu czy walki, które miały tu miejsce zaledwie kilka minut temu.
Nagle z ich prawej strony dobiegł głos. - Co się stało? Dlaczego wszyscy tu są? - Jin Guangyao wyszedł z tłumu.
Chociaż niedawno walczył z Nie Mingjue, poprawił swój kapelusz i ubranie. Wyglądał trochę blado, ale był ponad grubą twarzą, spokojnie rozglądając się z tym rozbrajającym uśmiechem, jakby był zdezorientowany, dlaczego wszyscy tu są. Był niesamowicie dobrym aktorem, pomyślał Wei Wuxian.
- Lianfang-Zun, zjawiłeś się w odpowiednim czasie – powiedział Wei Wuxian.
Jin Guangyao uniósł brew. - Czy to dziwne, że powinienem być we własnych komnatach? - zapytał. - Być może młody mistrz Wei mógłby mi powiedzieć, czego szuka, abym mógł pomóc.
Odgrywał rolę niewinnego człowieka nękanego przez nierozsądnego Upokornego Patriarchę. Przy obecnej reputacji Wei Wuxiana nie trzeba było przekonywać publiczności, a Wei Wuxian mógł już usłyszeć niektóre pełne urazy szepty pochodzące od zebranych kultywujących.
- Szukam Chifeng-Zuna – powiedział Wei Wuxian, ignorując ich.
Bez względu na jego zachowanie, Jin Guangyao nie mógł tak szybko ukryć Nie Mingjue. Gdyby przeszukali Kwitnący Ogród, na pewno by go znaleźli.
Ale Jin Guangyao tylko się roześmiał. – Da-ge? Dlaczego miałby tu być?
- Przy takim hałasie wszyscy wyszli. Gdzie on jest? – zapytał Wei Wuxian.
Lan Xichen zmarszczył brwi. - Właśnie, gdzie jest Mingjue-xiong? - zapytał. – Czy nie miał słuchać z tobą Dźwięku Przejrzystości?
Jin Guangyao skinął głową, wciąż się uśmiechając, jakby się nie martwił. - Tak, przyszedł jakiś czas temu i zagrałem dla niego – rzekł. – Potem powiedział, że chce iść na polowanie, żeby... się uspokoić – dodał ze zwykłym przepraszającym grymasem.
Ponieważ wszyscy wiedzieli, że Nie Mingjue miał coś do Jin Guangyao, było to podwójnie przekonujące, że chciałby się wyluzować po spędzeniu czasu z nim. Wyjaśnienie zabrało również Nie Mingjue poza Wieżę Koi, gdzie nie słyszał krzyków i alarmów – mistrzowskie kłamstwo, które Jin Guangyao stworzył w ciągu zaledwie kilku minut.
- Opuściłby Wieżę Koi o takiej porze? – zapytał Wei Wuxian.
Jin Guangyao wzruszył ramionami. - Dlaczego miałby nie? - zapytał. - Wymierzyliśmy sprawiedliwość ludziom, którzy włamali się i zabili tak wielu ludzi, w tym moją żonę i syna - powiedział.
Wei Wuxian spojrzał na niego. - Cóż, jeśli naprawdę nie ma go tutaj, łatwo byłoby to obalić, gdybyś pozwolił nam przeszukać swoje komnaty – rzekł.
Jin Guangyao skrzywił się. – Prosisz mnie, żebym otworzył moje komnaty dla was wszystkich, tylko dlatego, że myślicie, że widzieliście tu ChiFeng-Zuna? - potrząsnął głową. - Ciała Qin Su i A-Songa wciąż tu są, czekając na pogrzeb. Nie mogę pozwolić, abyś ich zbezcześcił.
Urażone pomruki nabrały tempa. - To za daleko nawet dla Patriarchy Yiling - Wei Wuxian usłyszał, jak ktoś szeptał za nim.
- Za kogo on się uważa? - zapytał inny. - Nie możemy pozwolić, żeby zbezcześcił naszych zmarłych.
- Tak, pamiętam, jak wykopywał zwłoki podczas kampanii Zestrzelenia Słońca. Zamierza użyć naszych poległych sojuszników w swojej armii?
- Myśli, że tylko dlatego, że może dowodzić zwłokami, może również kontrolować żywych ludzi — odpowiedział inny. – Jeszcze nie umarłyśmy...
W tłumie zapadła nagła cisza.
Wei Wuxian odwrócił się, zaskoczony, tylko po to, by zobaczyć kultywujących chwytających się za gardła. Ich usta były mocno zaciśnięte w bardzo znajomy sposób.-Wangji, nie powinieneś teraz używać zaklęcia uciszającego – rzekł Lan Xichen, ale też wyglądał na zaskoczonego.
__________
Bardzo króciutki rozdział niestety🙇
CZYTASZ
A stone to break your soul, a song to save it. || WangXian
ФанфикKiedy cały świat kultywacji zwraca się przeciwko Wei Wuxianowi, Jiang Cheng wymyśla plan uratowania go i aranżuje małżeństwo między jego bratem a Drugim Jadeitem Lan, Lan Wangji. ~*~ Jest to tylko t...