Laat ik beginnen met wie ik ben.
Ik ben "Ik". En ik heb net de eerste dan van de Cito achter de rug. Ik vond het erg meevallen.
We begonnen met taal 1: woordenschat en nieuwsbegrip. Ik heb een grote woordenschat al zeg ik het zelf. Ook ben ik niet de slechtste in nieuwsbegrip. Je begrijpt waarschijnlijk al dat deze toets voor mijn niet echt een probleem was. Toen moesten we de rekentoets maken. Hierbij mocht je een uitrekenpapiertje gebruiken. Bij mij ziet dat blaadje er aan het eind van de toets niet meer uit. Ik reken er hier en daar wat op uit, maar als ik de antwoorden daarna nog wil controleren dan kan ik mijn berekeningen niet meer terug vinden. Toen moesten we nog een taaltoets doen. Deze toets ging helemaal over nieuwsbegrip. Aan de toetsen van nieuwsbegrip heb ik nu al een hekel. Je moet er veel te veel en veel te lang voor lezen.Wereldoriëntatie was een deel wat best wel makkelijk is. Je moet gewoon logisch nadenken (of gewoon gokken).
De makers van de Cito-toetsen moeten veel moeite doen om voor ons die toetsen te maken. Elk jaar weer, maar wanneer nemen ze nou eens een jaartje vrij? Alsof wij dat erg zouden vinden.
Willen jullie dat ik verder ga met dit verhaal? Zet het in de comments
JE LEEST
Cito-stress
HumorIn dit boek vertel ik je over mijn ervaringen met de eind-cito Ook ga ik jullie vertellen hoe het mij afgaat op de middelbare. Al deze dingen en nog veel meer zul je in dit boek vinden.