7.BÖLÜM [71- 97 MADDELER]

5 0 0
                                    

I 71. الله عز وجل 'nin hakkında hayır murad ettiği, dininin selamette olduğu, الكريم olan الله'ın kendisini ilimle faydalandırdığı kimsenin özelliklerinden biri de; bütün Sahabe'ye, رسول الله 'in Ehli Beytine, رسول الله 'in eşlerine muhabbet beslemesi, onlara uyması, herhangi bir fiile ya da sözle onların yolunun dışına çıkmaması, onların yolundan sapmamasıdır. İlim baplarından herhangi biri hakkında ihtilaf ettikleri, onun hakkında bazıları "helaldır" bazıları da "haramdır" dediği zaman iki kavilden hangisinin الله عز وجل 'nin kitabına ve رسول الله صلى الله عليه وسلم 'in Sünnetine yakın olduğuna bakar. İlim az geldiği zaman onu alimlere sorar ve onların dediğiyle amel eder. Onların sözünün dışına çıkmaz. الله عز وجل 'den selamet ister. Hepsine الله'tan rahmet diler.

ذِكْرِ الشَّهَادَةِ لِلْعَشَرَةِ بِالْجَنَّةِ رَضِيَ اللَّهُ عَنْهُمْ أَجْمَعِينَ قَالَ مُحَمَّدُ بْنُ الْحُسَيْنِ رَحِمَهُ اللَّهُ: وَاجِبٌ عَلَى كُلِّ مُسْلِمٍ عَقَلَ عَنِ اللَّهِ عَزَّ وَجَلَّ وَصَانَهُ عَنْ مَذَاهِبِ الرَّافِضَةِ وَالنَّاصِبَةِ , أَنْ يَشْهَدَ لِمَنْ شَهِدَ لَهُ النَّبِيُّ صَلَّى اللهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ بِالْجَنَّةِ إِذْ كَانَ عَلَى حِرَاءَ فَتَزَلْزَلَ بِهِ الْجَبَلُ , وَمَعَهُ أَبُو بَكْرٍ , وَعُمَرُ , وَعُثْمَانُ , وَعَلِيٌّ رَضِيَ اللَّهُ عَنْهُمْ وَتَمَامُ سَائِرِ الْعَشَرَةِ.

72.ı الله عز وجل 'nin mesajını alan ve الله'ın kendisini Rafıza'nın ve Nasıbe'nin görüşlerinden muhafaza ettiği her Müslümanın, Nebi صلى الله عليه وسلم 'in Hira'nın üzerindeyken dağın sarsıldığı esnada beraberinde Ebu Bekir, Ömer, Osman, Ali -الله onalrdan razı olsun- ve on kişiden diğerleri varken Cennetlik olduklarına şehadet ettiği kimselerin Cennetlik olduklarına şehadet etmesi gerekir.

اعْلَمُوا رَحِمَنَا اللَّهُ وَإِيَّاكُمْ أَنَّهُ لَمْ يَخْتَلِفْ مَنْ شَمَلَهُ الْإِسْلَامُ وَأَذَاقَهُ اللَّهُ الْكَرِيمُ طَعْمَ الْإِيمَانِ أَنَّهُ لَمْ يَكُنْ خَلِيفَةً بَعْدَ رَسُولِ اللَّهِ صَلَّى اللهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ , إِلَّا أَبُو بَكْرٍ الصِّدِّيقُ رَضِيَ اللَّهُ عَنْهُ , لَا يَجُوزُ لِمُسْلِمٍ أَنْ يَقُولَ غَيْرَ هَذَا , وَذَلِكَ لِدَلَائِلَ خَصَّهُ اللَّهُ الْكَرِيمُ بِهَا , وَخَصَّهُ بِهَا النَّبِيُّ صَلَّى اللهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ فِي حَيَاتِهِ , وَأَمَرَ بِهَا بَعْدَ وَفَاتِهِ.

73.Bilin ki İslam dairesi içinde bulunan bir kimse رسول الله صلى الله عليه وسلم 'den sonra Ebu Bekr es Sıddık رضي الله عنه 'tan başka bir halifenin olmadığı hususunda aykırı bir görüş bildirmemiştir. Bir Müslümanın bundan başkasını söylemesi caiz değildir. Bu, الكريم olan الله'ın hayatındayken yalnız Nebi صلى الله عليه وسلم 'e bildirdiği ve vefatından sonra yapılmasını emrettiği bazı delillerden dolayıdır.

وَكَانَ أَحَقَّ النَّاسِ بِالْخِلَافَةِ بَعْدَ أَبِي بَكْرٍ رَضِيَ اللَّهُ عَنْهُ عُمَرُ بْنُ الْخَطَّابِ رَضِيَ اللَّهُ عَنْهُ لِمَا جَعَلَ اللَّهُ الْكَرِيمُ فِيهِ مِنَ الْأَحْوَالِ الشَّرِيفَةِ الْكَرِيمَةِ.

74.Ebu Bekr رضي الله عنه 'tan sonra insanlar arasında hilafete layık kimse Ömer b. el Hattab رضي الله عنه idi. Çünkü الكريم olan الله ona şerefli ve değerli haller bahşetmişti.

 KİTABU'Ş-ŞERİA [İmam Acurri]Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin