yolculuk 3

103 11 3
                                    


Kızım Sude, duydun anonsu kilitle kapını, yap yatağını yat. Aman Tanrım kesinlikle dışarıda savaş var. Perdeleri çekecekken hemen yanı başımda bir patlama oldu ve kendimi geriye attım.

Tepemde helikopterler. Tatbikat olamaz bu kadar insanın içinde kesin teröristlerin saldırısına uğradık. Yeniden davranıp perdeleri kapatırken gördüm askerleri ve rahat bir oh çektim.

                                                                      ****             ****

Zaten canım sıkkın, bir de bu çatışma. Amaan ne olacaksa olsun artık bıktım ya!

"Bu kompartımanda tek başına seyahat edenler kimler."

Görevli yanında bir askerle  içeri girdi. Elimi kaldırdım.

"Adınız nedir?"

"Sevgi Yüce."

Görevli elindeki kayıtlara baktı.

"Sizi böyle alalım."

"Neden?"

"Bir arada kalınırsa daha güvenli olacağınız için bazı vagonları boşaltıyoruz."

Asker bana gülümseyen gözlerle bakıyordu.

Askerlikle ilgili bildiğim tek şey Atatürk'ün komutan olması. Bu askerin rütbesini bilmiyorum.

Benim gibi bir kız daha vardı koridor gibi daracık yerde. Galiba bu çarpıştığım kızdı. 

İkimizi alıp yataklı kompartımanının olduğu vagona götürdüler.

Görevli elindeki listeye bakıp, "Burası," dedi.

Subay kapıyı çaldı.

Ses yok. Bir daha çaldı ve seslendi.

"Hanımefendi kapıyı açınız. Ben asteğmen, Ali Rıza Gündüz."

Kapıdaki perde azıcık aralandı güzel bir kadın, bizi gördü ve kapıyı açtı.

O sırada vagon, bir patlamayla sarsıldı. Düşmemek için iki kız bir birimize sarıldık. Görevli bizi adeta içeri itekledi.

"Sakın kapıyı kimseye açmayın, pencereden uzak durun ve sessiz olun.  Anonsu duyana kadar dışarı çıkmayın."

Paaat kapıyı kapattı. 

Kızlar bir birimize baktık. 

"Hoş geldiniz madem! Kompartıman sahibi olarak kendimi tanıtmalıyım değil mi? Kibarlık bunu gerektirir....

Şiddetli patlama ve yerinden sökülecek gibi sarsılan vagon, Sude'nin konuşmasını tamamlamasına izin vermedi.

Bergüzar çığlığı duyulmasın diye eliyle ağzını kapattı. Sevgi, Bergüzara sarıldı.

Sude savruldu.

Bir süre sonra çığlık sesleri ve yardım çağrılarını dinleyip sessizce beklediler.

Sesler kesilince Sude'nin telefonu çaldı hemen kapattı.

"Annem saat başı arar. Mesaj göndereceğim. Özür dilerim kızlar."

*Şarjım bitmek üzeri. Yattım yarın ararım iyiyim iyi geceler.*

Saate baktı dokuz buçuğa geliyordu. Annesinin pek inanacağını sanmıyordu ama! 

Telefonunu tamamen kapattı.

"İsterseniz sizde kapatın benimki gibi zamansız çalmasın."

"Benimki zaten kapalı arayanım yok." Sevgiydi konuşan iki kız ona baktılar ama karanlıkta yüz ifadelerini göremediler.

AĞLADIĞIMA BAKMAYIN  (üç kadın)Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin