Merhabalar!
İlk konumuz, geçenlerde YouTube Shorts bölümünde gördüğüm bir video.
Video başlığı: "Osman Gazi vs Timur"
Arkadaşın üstün tarih bilgilerine göre kazanan: Osman GaziBence daha ilk dakikalardan bir gülme geldi, değil mi?
Şimdi size karşılaştırma yönlerini yazacağım.
Devlet Kurma: Timur=O.G.
Toprak Fethi: Timur
Güç: O.G.
Akıl: O.G.
Devlet İşleri: O.G.
Askeri Deha: Timur
Merhamet: O.G.
KAZANAN=O.G.Öncelikle "Güç" nasıl Osman Gazi olabiliyor?
Sonuçta Timur birsürü kıta fethetti ve 200'den fazla kuşatması var.
Arkadaş "Teke tek gelsinler görürüz." mesajı mı vermiş güç derken? Bu daha saçma. Nitekim teke tek savaşsalar kimin kazanacağını bilemeyiz."Devlet İşleri" nasıl Osman Gazi? Sanırım bu kardeş Osman Gazi'nin bir beyliği yönettiğini (Kayı Beyliği) ve kendisinin zamanında daha "Osmanlı Devleti" olmadığı detayını gözden kaçırmış.
Ki Timur bir imparator, Osman Gazi evet, bir hükümdar sayılır fakat kendisi tamamen bir imparatorluk kurmadı. Araştırırsanız çoğu yerde hükümdar, padişah şeklinde sıfatlarla karşılaşacak olsanız da asıl imparatorluk dönemi Orhan Gazi ve sonrasında başlıyor.
Bunları baz alacak olursak yine mantıksız bir karşılaştırma."Akıl"??
Timur zeki ve güçlü olmasa onca kıtayı fethedemezdi diye düşünüyorum.
Ayrıca akıllarını nasıl net bir şekilde karşılaştırabiliriz? O zamanda yanlarında mıydık? Hayır zaman makinesiyle onların zamanına gidip gözlem yaptıysan söyle yani.Şimdi sana bir kaynaktaki bilgiyi yazacağım. Osmanlı ile Timurlular arasında geçen bir savaş.
Ankara Muharebesi, farklı kaynaklara göre 20 veya 28 Temmuz 1402'de Ankara'nın kuzeydoğusundaki Çubuk Ovası'nda, Osmanlı Devleti ile Timurlular arasında gerçekleşen muharebedir. Timurluların kesin zaferiyle sonuçlanan muharebe sonrasında, Osmanlı Padişahı I. Bayezid Timurlulara esir düşmüş ve devlet, Fetret Devri olarak bilinen 11 yıllık hükümdarsız bir döneme girmiştir.
Evet, bunun Osman Gazi ile bir ilgisi yok fakat Timur da güçsüz değil. Demek istediğim bu.
"Askeri Deha" Timur demiş, olabilir fakat bunu da kesin olarak söyleyemeyiz.
Hadi diğerlerini geçtim de; ulan "Merhamet" ne gözünün yağını yiyeyim? Karşılaştıracak şey mi bulamadın? Tamam en acımasız Timur olsun en iyi de Osman Gazi olsun.
Sanırım bu bilgileri dizilerden öğrendin. Hem de bol aşklı olanından.
Hele beni en güldüren kısmı Osman Gazi fotoğrafının yerine dizideki oyuncuyu (Burak ÖZÇİVİT) koyması oldu. Zaten burdan da Kuruluş Osman izleyerek tarih öğrendiği belli oluyor.2. VİDEO:
Ben buna bayağı bir güldüm şahsen. İlk olarak, ulan tarih yoksunu arkadaşım;
Timur'un aldığı topraklar değersiz?!Şimdi size aldığı toprakları yazacağım.
Orta Asya, Rusya, İran, Hindistan, Kafkasya, Afganistan, Ortadoğu ve Anadolu'nun BÜYÜK BİR KISMINI
ele geçirmiştir. Gidip bir bak istersen fethettiği topraklar değerli miymiş değersiz miymiş.
Şimdi Osman Gazi'nin fethettiği topraklara bakalım.Kulaca Hisar
Yenişehir
İnegöl
Karacahisar
Bilecik
Yarhisar
Marmaracık Kalesi
Kestel
Kele
Uluabad
Karahisar
Harmankaya
Lefke
Mekece
Akhisar
Bursa
Tuzpazarı
Kapucuk
Keresteci Kalesi
Akçakoca
Kocaeli
Karatekin
Ebesuyu
Bu yazdığım yerlerin çoğu ya 1 şehir büyüklüğünde ya da ondan bile küçük.
Ha bir de Kral Yolu, Baharat Yolu ve İpek Yolu gibi ticaret için önemli yerler Timur'undu. Para icadından beri yerlerin işlekliğine, jeopolitik konumuna ve yerin getirisine göre toprak değerlendirmesi yapılır. Toprak çokluğuna bakacak olursak Timur yine kazanıyor.
Sırf kendinize yakın hissettiğiniz atalarımızı üste çıkarmak için {ki Timur da atamız sayılıyor çünkü Cengiz Han Türk'tür ve bunu baz alacak olursak Timur ile Cengiz Han aynı kökten olduğu için Timur da Türk'tür} adaletsizlik yapmak mı? Tam size göre.2. Bir karşılaştırmayı da çok saçma şekilde devletlerin ömrüne bağlamış.
Ciddi misin?!Timur'dan sonra gelen hükümdarların kötü oluşu Timur'un kötü olması mânâsına gelmez!
Osmanlı padişahları iyiyse Timur napsın? Şunu da unutmamak gerekir, Timur Beyazid'i çok keskin bir şekilde Ankara Muharebesi'nde mağlup etmiştir.
Adam kendi döneminde yapılabileceklerin en iyisini yaptı ve tarihte bir iz bıraktı fakat sizin olmayan tarih bilginiz yüzünden böyle aptalca videolara konu oluyor. Eminim ki mezarında kemikleri sızlamıştır.
Gidin biraz araştırın da öyle şu gereksiz videolardan çekin bari! Cidden bu zırvaları izleyip de sinir krizlerine girmemek elde değil..Neyse dostlar! İlk bölüm böyle oldu, umarım sıkılmadınız :D
Biraz uzattım ama içimi dökmezsem rahatlayamayacaktım.
Sevgilerimle...
ŞİMDİ OKUDUĞUN
◇SADECE KENDİ DÜŞÜNCELERİM◇
AcakSelamlar ey hayatın zelzelesinde beyni ve hayatı darmadağın olmuş okuyucular! Bu kitabın tek amacı kafama esince bir konu hakkında kendi düşüncelerimi söylemek; en baştan uyarayım, ben buna "eleştiri" ya da "linç" demiyorum. Profesyonel bir şekilde...