Del 18

2.6K 160 11
                                    

Felix perspektiv

"Kan jag ha på mig den här på Lovisas fest?" Maja höll upp en tajt vit klänning med långa spets armar. Klänningen var sjukt sexig och den skulle passa perfekt på henne. Hon hade en sådan där kropp de flesta tjejer skulle vilja ha och en sån kropp många killar suktade efter. Ibland förstod jag inte hur hon kunde ha en så snygg kropp, då hon ibland åt mer än vad jag gjorde och inte tränar något.

"Den skulle passa perfekt på dig." Jag kollade in i hennes blåa ögon. Hon log ett snett leende innan hon tog tag i min hand och drog bort mig omklädningsrummen.

"Stanna här!" uppmanade hon och gjorde någon gest med fingret.

"Men tänk om jag vill följa med in då?" flinade jag.

"Dröm vidare gubben", svarade hon och drog för draperiet. Jag skrattade till och lutade mig mot en av stolparna som stod mitt i rummet där omklädningsrummen var. Snabbt tog jag upp telefonen ur fickan och klickade mig in på Twitter. Min tumme började automatiskt scrolla genom mitt feed, men snabbt så drogs min uppmärksamhet mot en tweet som var skriven av ett fan. "jag såg Felix och någon tjej i stan tidigare idag, är dem inte söta!!?" Och till texten hade hon även lagt in en bild där jag hade min arm runt Majas midja. Jag favorit markerade tweeten och fortsatte sedan att scrolla vidare. Bilden var faktiskt ganska fin, därför vände jag tillbaka för att spara ner bilden.

"Kan du dra upp dragkedjan?" Frågan kom från Maja som nu stod med bar rygg mot mig med ett knallrött bhband tvärs över ryggen. Jag nickade sakta. Min hand drog sakta upp dragkedjan och jag såg hur hennes hud knottrade sig där jag hade rört henne med händerna. Ett leende letade sig upp på mina läppar och det syntes i spegeln framför oss. Maja vände sig om och tittade på mig.

"Den är inte för mycket? Passar den?" Hon lät osäker på rösten medan hon inspekterade sig själv i den stora spegeln. Jag tvekade inte utan ställde mig tätt bakom henne och la mina händer på hennes höfter.

"Jag tycker att du är jätte vacker i allt", viskade jag tyst i hennes öra. Jag såg i spegeln att hennes kinder hettades upp och hon möte min blick.

"Sluta med det där, du gör mig generad", svarade hon och snurrade runt så vi nu stod bröst mot bröst och näsa mot näsa. Hon omfamnade mig i en kram. Jag var inte långt efter med att slingra mina armar runt henne. Att vi just nu stod mitt i affären och kramades var ingenting jag tänkte på. Allt jag tänkte på var hur otroligt mysigt det var att så och kramas med Maja. Jag pussade henne snabbt på pannan.

"Du borde byta om så vi hinner köpa ett par skor innan det blir för sent", mumlade jag i hennes hår.

"Jag vill inte, det är mysigt att stå här." Hon tryckte mig hårdare emot sig.

"Jag tycker om dig Maja, det vet du va?" Jag släppte henne och kolla henne i ögonen.

"Jag tycker om dig också Felix", svarade hon och det hon sade gjorde mig glad.

"Skynda dig nu så vi kommer här ifrån", svarade jag och puttade in henne i omklädningsrummet. Hon nickade och drog för draperiet. Inte många minuter senare så kom hon ut med klänningen i ena handen. Jag ställde mig snabbt upp och satte min hand runt hennes midja innan vi började vandringen till kassan. Som tur var så var det ingen kö så Maja gick direkt fram till kassan och betalade. Jag inspekterade henne där hon stod och små pratade med kassörskan. Hon hade ett par utslitna ljusa boyfriend jeans, ett par låga Nike air force och upptill så hade hon en svart croptop med hennes vanliga röda flanellskjorta.

"Jag såg hur du stirrade på mig där borta." Hon flinade stort mot mig.

"Inte mitt fel att du är så fin", försvarade jag mig själv.

"Felix sluta med det där", sa hon och försökte låta sur på rösten. Jag drog henne närmare mig igenom att sätta min hand vid hennes svank. Men vi hann inte gå så långt innan ett fåtal fans kom fram till mig och bad om kort och videohälsningar.

"Jag går in på din sko så länge, smsa mig när du är klar", sa maja. Jag nickade och kysste henne snabbt på kinden innan hon slank iväg. Jag följde henne med blicken innan hon försvann runt hörnet.

"Är du och hon tillsammans" frågan kom ifrån en liten tjej i kanske 10 års åldern.

"Vi är bara vänner, inget mer med det", log jag mot henne. Hon nickade innan jag böjde mig ner en aning för att ta en bild tillsammans med henne då jag var betydligt mycket längre än henne.

"Felix kan du göra en videohälsning till Linn Agden?" frågade en annan tjej i långt svart hår.

"Sjävklart!" svarade jag glatt.

Efter ett antal bilder och videohälsningar så försvann alla fans och jag kunde pusta ut. Snabbt tog jag upp min telefon och skrev ett sms till maja

Till: Majsen ❤️16:57

" vart är du? Är klar med fansen nu:)"

Från: Majsen ❤️16:59

"Jag är på Starbucks på Stureplan, träffade en kompis inne på din sko, men du får gärna komma förbi:D"

Till: Majsen ❤️17:01

"Sjävklart är där om 5 minuter, beställ en caramel cream till mig:*:*"

Those three little words - f.sWhere stories live. Discover now