Bu arada yirmi dört yaşına gelmiştim ve taliplerim oluyordu. Bense evlenmeyi düşünmüyordum. Aşık olacaktım ondan sonra.
Dayımın olayından sonra annem İzmir'e taşınmaya karar verdi. Kankası Mübeccel teyzenin eşi ölmüş, yalnız kalmış, annemi çağırıyordu.
"Orada bir iş bulur çevre edinirsin. Bana da değişiklik olur."
"Ama dayımı bir daha göremeyeceğim!"
"Sevgi, dayını unut ve yeni hayatımıza alış. "
"Anne o senin kardeşin nasıl böyle duygusuz olabiliyorsun?"
Annem sadece bana baktı ve İzmir'e Bornova da oturan Mübeccel teyzenin yanına taşındık.
Annem çok güzel dikiş dikerdi. Mübeccel teyzenin de bir güzellik salonu vardı. Küçük bir yer, kendi çalışıyordu. Ben de bir süre ona yardım edip işi öğrenmeye başladım sevdim.
Kursa yazıldım. Madem bu işi sevdim bari tam öğreneyim istedim.
Amacım böyle bir yer açmak kendimin patronu olmaktı. İşletmeyi ve incelikleri sağ olsun Mübeccel teyze öğretiyordu.
Kursum, Karataştaydı. Arkadaşlarım oldu. Kızların hepsi benim gibi bu işe gönül vermişti.
Kurs çıkışı, Konakta geziyor Kemeraltına iniyorduk. "
"Sevgi, biraz uyumak istiyorum kusura bakmazsan."
Bergüzar'a Sude de katıldı. Kızlar birbirilerine dayanıp kestirmeye başladılar.
Stres ve korku onları yormuştu ve hemen uykuya geçtiler.
Dışarıda sesler kesilmişti ve sakin görünüyordu yine de dışarı bakmaya korkmuşlardı.
Zaten zifiri karanlıkta bir şey de göremezlerdi.
Vagon patlamayla sarsılınca çığlık atarak uyandılar. Büyük bir gürültü ve sarsıntıyla bir birilerine iyice tutundular.
**** ****
Bergüzar, "Sessiz olmalıyız. "
Sevgi, "Ama galiba yuvarlanıyoruz."
Sude, "Kızlar sıkıca sarılıp tek vücut olarak kalmalıyız. Silah sesleri ve helikopter gürültüsü çoğaldı. Sanırım başa döndük!"
Zamansız bir zamanda vagon sert bir yere vurup durdu.
Kızlar derin bir nefes aldı.
"Kızlar buraya kafa dağıtmaya gelmiştik değil mi?"
Bergüzar, Sude ye doğru başını çevirdi ve kızlar yüzündeki kanı gördü.
Sude devam etti," Sanırım ben kafayı dağıttım. Çok acıyor."
"Sude, bu durumda bile işi gırgıra almayı başarıyorsun ya sana bravo. İyi ki seninle birlikteyiz."
Sevgi, gülmek istedi bunları söylerken ama yanağında büyük bir acı hissetti.
"Sude, biraz üzerimden kalkarsan sana yardım edebilirim. Samimi olalım dediysek bu kadarı da fazla!"
Sevgi, Bergüzarın bu sözlerinden sonra kıkırdadı.
"Biliyor musunuz, ikinizde çok komiksiniz ama beni güldürmeyim yanağım feci acıyor."
"Sude, üzerimden kalkarsa yanağına da bakarım kendi bacağıma da. Zira bir bacağım var mı şu anda tam olarak kestiremiyorum."
ŞİMDİ OKUDUĞUN
AĞLADIĞIMA BAKMAYIN (üç kadın)
Ficción GeneralÜç kadın, üç hikaye. "Tek seçeneğiniz var. Annen mi, doğmamış bebeğin mi?" Üçüncü kadın sordu. "İnsan kendi evladını satar mı?" Birinci kadın sordu. "Çok adice." İkinci kadın konuştu. "Sen hiç seçeneksiz kaldın mı ki?"