Yolu Kesişenler

111 8 0
                                    

Evden çıktım, okul formasının içinde kendimi iyi hissetmiyordum pek klasikte bi ayakkabı giymiştim lanet olsun hiç sevmezdim ama ilk günden iyi bi intiba bırakmalıymışım. Ev okula yakındı Allahtan on dakika sonraokula vardım ön kapıdan girdim pek kimse yok gibiydi. Bahçeden o büyük kapıya doğru yöneldim ilk kez giriyordum ama hayatımın en güzel yılarının geçecegi o yere içimde hiç heyecan yoktu. Sadece o zamanlar biraz içine kapanık bi çocuk olduğumdan dolayı tedirginlik vardı. Tören için arka bahçeye çıkmamız gerektiğini söyleyen bi anons geldi çıktık bahçeye bahçe alabildiğine mavi eşarplı kızla doluydu önde köşede az bi erkek vardı gittim oturdum kaldırıma. Ben ne arıyorum burda diye düşünürken tanıdık bi sima Enesi gördüm "bunun ne işi var imam hatipte" diye geçirirken içimden bi yandanda seviniyordum. Enes geldi lafladık biraz tören yapıldı sınıflar açıklandı. 9/C en çok özlediğim yer olacaktı yıllar sonra ama ilk kez osınıfa yürürken ayaklarım geri gitmek istiyor hatta okula geldiğime pişman oluyordum. Sınıfa girdim sınıf dolmuştu hemen hemen ön kısımlara oturmuşlardı, arkaya doğru ilerledim orta sıranın en arkasına oturdum. Kolaçan etmeye başladım sınıfı... Gözlüklü annesinin dizinin dibinde büyümüş beyaz suratlı yahut temiz bakışlı tiplerle doluydu sınıf. Derken kapıdan iki kişi girdi, arkaya doğru ilerlediler, süzdüm onları; biri uzun boylu, çarpık bacaklı, esmer ismi ömerdi, diğeri benimle aynı boyda, düz seyrek saçlı, çelimsiz, sakalları yeni çıkmaya başlamış, çekik gözlü, ama benim gibi bakan biriydi. Geldiler en arkaya kadar yan sıranın dibinde tartıştılar biraz ve ömer gelip yanıma hayatımı değistiren o soruyu sordu "kardeşim ben bununla oturmak istemiyorum sen geçermisin onun yanına" olur diye cevap verdim. Geçtim yanına Ali nin. Tanıştık önce sonra ders beden dediler o ayağımdaki klasik ayakkabılarla top oynadık. Sonra zamanla alışmaya başladık birbirimize... Ali nin bana göre daha çok çevresi vardı okulda eskiden falan kim necidir ona soruyordum genelde sınıfta sorunlu öğrenci havasında bi ikimiz vardık, sigara içen varmı diye sorulduğunda bi ikimiz el kaldırıyorduk kavga oldugunda koca sınıftan ikimiz çağrılıyorduk 9/C nin kötü çocuklarıydık. Sınıfta dövmediğimiz oğlan kalmamıştı gerçi birinde emre diye bi oğlan vardı sınıfta arkadaşlarını falan dövmüştük bi kaç kez çocuk sınıfa bıçak getirmiş bi tane siyah üzeribde soyismi yazılı bi bıcaktı Aliyle bakalım diye aldık bıçağı öğle arasında amacımız bıcağa çökmekti aslında ama cocuk uzun yapınca bıçağı parçalıyıp vidalarını söküp verdik hic beklemezdik çocuk çıkışta bekleyin dedi güldük önce dalga geçtik baya son ders hani seninkiler diyoduk .. Zil çaldı Aliyle beraber sallana sallana çıkıyoduk okulun köşesini döndük bi baktık 30 40 yaşlarında sakallı göbekli 15 tane falan adam bekliyor minibüsle gelmişler.... Hayatımda o kadar hızlı koştuğumu hatırlamıyorum ... Okulun arka duvarından atlayıp kipanın servisiyle gitmiştik eve ... Kaçtığımız tek olaydı ilktide böyle ciddi olarak yaşadığımız... Aliyle o gün anca beraber dedik hala diyoruz...

LİVİNG İN THE PASTHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin