"Aku rase dia ada dalam tandas. Aku masuk dulu. Kau tak payah beria nak masuk pulak," kataku kepada Haruto.
"Iye.. tak ingin aku nak masuk. Aku tunggu kat sini," katanya sambil menunjuk kearah sebuah kerusi.
"Ha, okey"
Aku masuk kedalam tandas. Aku melihat Sakura sedang berdiri di hadapan sinki sambil mencuci mukanya.
"Oi, kau ni asal Kura-kura?" tanyaku.
Dia hanya diam, tidak menjawab.
"Jangan kata kau betul-betul kena reject?!"
Sakura mengangkat wajahnya.
Aku kelihatan sedikit terkejut melihat mukanya yang merah padam.
"Eh, kau ni kenapa doh?" aku bertanya lagi. Tak puas hati.
"Nak aku cerita?"
"Nak."
"Jom."
Dia menarik tanganku keluar dari tandas. Haruto yang menunggu di luar dari tadi berjalan ke arah kami berdua.
"Sakura kau kenapa?" tanya Haruto.
"Dah jomlah aku cerita."
Sakura menarik kami berdua ke perpustakaan
Sakura's POV
Aku membawa mereka berdua ke perpustakaan untuk menceritakan hal yang terjadi di kantin tadi.
Ichika dan Haruto duduk di kerusi bersamaku. Aku mula membuka cerita.
"Korang tau kan aku keluar dengan siapa tadi?" tanyaku.
"Tau," jawab mereka serentak "Keita kan?" tanya Haruto.
"Hm. Ok cerita dia macam ni. Waktu aku ajak dia keluar sekali tu aku pergi la ajak dia makan. Dekat taman tepi kafe tu. Aku pun makan je lah dengan tenang. Tiba-tiba Keita gelak dekat aku," aku berhenti seketika.
"Aku ingatkan ada apa rupanya aku makan comot"
"Kau ingat kau dua tahun ke apa makan comot-comot ni?" Ichika mencelah sebelum dia ketawa.
"Diam lah kau. Ok pastu, dia tolong lapkan weh!"
Mereka berdua hanya diam setelah mendengar ceritaku tadi. Aku mengerutkan kening.
"Apasal diam?" aku bertanya.
"Tolong lapkan pun nak berlari serupa kena kejar hantu. Aku ingat apa lah tadi. Jom lah, Haruto. Tinggalkan budak pelik ni," Ichika bangun dan menarik tangan Haruto untuk berlalu pergi dari situ.
Mereka sudah pergi meninggalkanku sendiri.
Biarlah.
YOU ARE READING
My Crush Is My Husband | Watanabe Haruto
Fanfiction[completed] [repub] "Weh, aku rasa aku suka kau lah. Apa aku nak buat ni?!" Friends to lovers. Is it possible?