A jelenés után nem sokkal Jarvis egy újabb portálra hívja fel figyelmét. A HUB képernyők lágy kék színei élénkvörösre váltanak, mutatva a vészhelyzetet. Tony székében megfordul, hogy munkaasztala piszkosságáról tekintetét a videófelvételre szegezhesse, mely élőben közvetíti, amint egy ismerős test újra visszazuhan korábbi helyére, ám ezúttal mozdulatlanul marad. Zsigereiben valahogy érezte, hogy ez fog történni, hiszen az isten korántsem volt olyan állapotban, hogy nevéhez híven a Yggdrasil ágain keresztül utazhasson, annak ellenére, hogy nem tud sokat a mágiáról - végtére is ő egy halandó, és Thor se tudott túl sok mindent átadni, hisz ő se olyan mestere eme tudománynak, mint "nem testvére". Elmondása szerint számára ez egy ösztön, mint a lélegzés. "Persze" - gondolta akkor magában Tony - "az istenek nem elég, hogy 5000 évig élhetnek, korlátlan mennyiségű piát ihatnak májkárosodás nélkül, még kapnak személyes szuperképességeket csak úgy, hogy legyen mivel menőzni." Mint utólag kiderült, a kisöccs sok időt töltött könyveket bújva, hogy megtanulja a ser.. sei.. seird vagy mi (Tonynak az ilyen idegen kifejezésekkel eléggé meggyűlik a baja, de a lényeg így is megvan, köszöni szépen) minden csínját-bínját, hogy azt mások ellen fordítsa - mondjuk egy komplett bolygó ellen. Hiába próbálta a csapatot a nagytesó meggyőzni, hogy Loki nem volt mindig ilyen, csak az ártalmatlan, apró csínytevéseknek volt híve, úgy tűnik, az Ürességben valami bekattant nála, vagy csak túl sok ideje volt elgondolkodni és összegezni meglévő tudását. Nos, ez persze csak a csapat feltételezése (amit egyáltalán nem a kalóz, akarom mondani Fury fejéből szállt ki, dehogy, távol áll tőle a negatív előítélet).
Tony szerint azonban ennél több áll a dolog mögött. Ha valóban olyan intelligens és jó stratéga, ahogy Thor elmondásai ábrázolják, hogy érhette ekkora bukást? A tervei ezer sebből véreztek, néha már-már úgy tűnt, saját invázióját szabotálta, főleg, mikor Selvignek utasításba adta, hogy építsen egy kiskaput a portálba. Most komolyan, milyen épeszű pszichopata (ez a két szó is jól mutat egymás mellett, büszke lehetsz magadra, Tony Stark) tesz ilyet? Egyikse, naugye. Csakhogy mindez elmélet, semmi kézzel foghatót nem tud zsenink felmutatni az igazgatónak, amivel bebizonyíthatná, hogy Mr. Térdeljelőttem nem volt teljesen önmagánál, és bevallva az igazat, kicsit gyanús, hogy Thor se tesz erőfeszítéseket ennek alátámasztására.
Aki tudna valami infóval kecsegtetni, nos az pont nem akar őrült istenekről tracspartit tartani, helyette íjával játszik valamelyik szellőzőben, nehogy véletlenül Nat elrugdossa egy terapeutához.
Szóval Tony egyedül maradt... Persze testileg, hisz ott van neki Jarvis, aki felér az egész csapattal, ha nem többel (ha ember lenne, tuti már belepirult volna a bókba). Meg, hamár Isten (vagyis mostmár inkább nevezzük sorsnak, hisz mint kiderült, nem egy van - ennyit a monoteizmusról; gondolja egy ateista) úgy akarta, hogy a téma tárgyát másodjára is szépséges tornya tetejére dobja, hát nem szalasztja el ezt az esélyt.
Biztonsága érdekében újra páncéljába burkolózva lép ki az esőre, a hígított vércsíkok éles kontrasztja mutatja az irányt a még mindig mozdulatlan test felé. Az alakot mostmár semmilyen illúzió nem takarja: tisztán láthatóak a mély vágások, a szikár alkat a nyúzott bőr alatt, a csatakos haj, mely a beesett arcot takarja félig. Ha nem lenne a ritka, de mégis ritmusos légzés, nem fogadna rá a milliárdos, hogy egy élőt néz, már csak a vér mennyiségéből ítélve is kész csoda, hogy életben van (persze, isteni kiváltságok).
Lassan leguggol mellé, ami nem kis mutatvány fémbe burkolózva (nagyobb mozgásterű páncél készítése - feljegyezve), arany-titánium kesztyűs kezével megböki a feketehajú vállát, reakciót nem vár, és nem is csalódott, hogy nem is kap. Óvatosan felkapja a földről, meglepődve, milyen könnyű, és saját emeletére viszi, maga se tudja miért. Lehet hogy válaszokat akar, egóját simogatni, hogy igaza volt a többiekkel és legfőképp Furyval szembe, de ez akkor se magyarázat, hogy egy tömeggyilkost gondolkodás nélkül befogadjon, mint ázott kölyökkutyát. Bár kétségtelen, hogy az ázott rész legalább stimmel.
YOU ARE READING
Hiszel nekem?
FanfictionA Nem ide jöttem, nem ezt akartam című fanfiction folytatása, de önállóan is olvasható. Tony Starkban kétség merül fel az invázióval kapcsolatban, ám senki nem hisz neki. A bizonyíték viszont ott van előtte, már csak fel kell nyitnia. De vajon képes...