Kerja kilang

40 3 4
                                    


Nama aku A, aku kerja di ***** sebagai head manager, So Everything bawah aku,,, aku kene amik tahu dan perlu tahu untuk memudahkan company aku dan aku.umur? X yah la kot,, aku dkt sini nk kongsi 1 pengalaman aku pasal sub worker aku.
Nama dia june, perempuan.. dia ni suka makeup,, makin hari makin cantik, makin hari makin cantik... kadang2 aku nk je tanya apa patua dia makin cantik... dia jenis sosial,, Tp x regular, means siang dia boleh lepak2, mlm dia x keluar rumah la.
So one day tu aku jumpe dia sbb nk tukarkan dia dkt department lain. Bukan aku nk, Tp "head" aku yg nk, So aku ikut je.

A:june, nnt u kene pergi department *****
J: Eh, kenapa A? Aku suka la dkt department sini, dgn ko sebagai manager kitaorg,, best la..tolong la jgn tukarkan aku, please,,
A: aku pon xnk mula2,,, Tp nk buat mcm mana, "head" yg nk ko tukar,, dia bg nama ko pulak tu,, bukan aku yg mintak..Sorry la..
J: Ye ke,, hurmm, sedih aku,, aku dah la x kenal departmen lain..
A: chill la, time rehat ko dtg la sini. Bukan jauh pon, sebelah je..
J: ok2..

Lepas 1 minggu pemergian june dkt department lain.

Aku pelik kenapa aku susah nk manage budak2 aku skarang,, ada yg rajin mc, rajin EL,rajin curi2 tulang, yg bergado pon ada.
Aku perasan la yg budak2 aku ni mcm sedih time june nk tukar department lain,, Tp xkan la seteruk ni perangai diaorg berubah..
So aku msg la sorg2 budak2 aku,, mejoriti semua rindukan june,,,wtf?? Ramai sngt yg mabuk dgn june ni.. kalau aku Handle sikit je td..ni banyak kepala,, boleh kata hari2 ada kes yg budak aku buat.. hurmm..
Lepas dr tu,, aku try tanya manager department yg jaga june, budak2 dia ok x,, dia ckp performance budak2 dia jadi double.. Ehh,, pelik.. diaorg ni kene guna2 ke apa sbnr nya..

Masa balik.

Aku nk ride la balik lepas budak2 aku balik... sampai dkt gate... tngok2 Guard tmpt keje aku ni mcm ajak bual,,dah alang2 aku free, aku lepak la kejap.. xda benda nk dikerjakan, so aku releks je la.
G: dik, ko mcm x sihat je dik?
A: xda pakcik,, sy ok je,, masa balik keje kan, tu nmpk penat sikit tu.
G:Ye ke dik? Pakcik tngok ko x mcm biasa la dik.. nmpk mcm lg letih je dr biasa... ko ada masalah ke dik?
A: ada la sikit cik,Tp nk buat mcm mana kan, hadap je la.. hahahha
G: ko dah brape lama keje dkt sini dik?
A: baru 4-5 tahun cik... pakcik pulak?
G: pakcik dr mula2 tmpt keje nk bukak, pakcik paling lama la dkt sini,
A: wahh, pakcik otai la dkt sni ea?
G: hahahaha, boleh la..

Sunyi sebentar dan pakcik tu pon sambung bertanya dkt aku.

G: masa pakcik tngok budak2 balik,, nmpk lain dr yg lain la,,ko ada pindah2 kan apa2 ke dkt tmpt keje budak2 ko tu?
A: Eh, tu bukan budak2 sy cik,, tu budak sebelah..
G: Eh, Ye ke? Pakcik ingtkan budak2 ko..
A: budak2 sy yg tu cik,,, yg banyak buat hal tu..
G: hahaha,, biasa la tu..pakcik nk nasihat sikit ni,,, dlm apa jua keadaan yg ko hadap, tenang dulu, jgn gelabah.. ingt apa pakcik pesan.
A: baik cik, terima kasih banyak2

1 hari waktu shif malam, aku Saje pantau keje2 anak buah dkt department aku, Tgh2 aku jalan2,, aku dngr mcm ada 1 bunyi yg lain dr yg lain. So aku cuba la intai dan cari bunyi tu dr mana, aku pergi la di sebalik barrel2 tong air dan minyak dkt 1 tempat tu... aku tngok june tgh peluk seseorg,, aku baru nk tegur, Tp,, aku perasan masa june peluk seseorg tu, tangan kanan june yg keluarkan bunyi yg aku dengar tu... aku pelik bunyi tu... aku tukar position mengintai.. aku nmpk june tgh tikam kawan lama dia dkt department aku guna batang besi yg tajam.. anak buah aku kene ikat dkt 1 kerusi, mulut dia tertutup rapat, biji mata nya merah menahan sakit,
mula2 aku boleh tngok lg...tp lama2, kaki aku x kuat,, aku menyorok belakang barrel tu dan aku dngr je apa yg berlaku..aku x boleh bayang...bunyi yg aku dngr tu banyak kali..
Dr mula2 aku dngr, aku mencari bunyi tu, smpi la aku jumpe bunyi tu... banyak persoalan bermain2 di minda aku,, bunyi suara ank buah aku menahan sakit,,, bunyi besi bertemu dgn tulang dan daging anak buah aku..dlm diam,, darah melalui kasut ku... sampai la suara anak buah ku x berbunyi dah,,, yg ku dengar hanya bunyi tikaman besi pada badan anak buah ku..
Darah berlumuran di tmpt tu,,, darah mengalir mcm air Mata air di tubuh anak buah ku.. aku muntah di situ juga dan tiba2 bunyi tikaman tu berhenti.
Lepas aku muntah,, ada seseorg memanggil aku..

J: Eh,, abg A, abg buat apa dkt sini?
June senyum kepada ku sambil baju seluar nya berlumuran darah .

-The end-

You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: May 31, 2022 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

Kerja kilangWhere stories live. Discover now