Alice, 1920'ler
Karanlık.
Karanlık etrafımı sarmıştı. Beni tüketiyordu. Beni çevreliyordu.
Tek bildiğim karanlıktı.
Ne acı vardı, ne his. Zamanın geçtiğini gösteren hiçbir işaret yoktu. Zaman karanlıkta yoktu.
Bu karanlığın bir başlangıcı veya bir sonu yoktu, esasen hiçbir şey yoktu.
Belirsiz boşluğa hapsolmuştum. Çıkış yolu yoktu ve kurtulmak için mücadele etmek için hiç gücüm de yoktu.
Karanlık uçurumdan bilincime giren bir şey olduğu anda, onu bir cankurtaran halatı gibi kavradım: bu boşluk denizinde ona tutundum.
Alice...
Sesin yumuşak fısıltısı bir bulut gibi etrafımı sardı: rahatlatıyor, sakinleştiriyordu -kulaklarımın şimdiye kadar duyduğu ilk ses-
Yüzlerce yıl düşlesem böylesi bir sevginin tek bir sözcükte anlatılabileceğini düşünmezdim. Bu derinden gelen tenör sesi ancak bir meleğe ait olabilirdi... meleğim, beni bu karanlık hapishaneden kurtarmaya geliyor.
Sesin yeniden konuşmasını bekledim. Bulunduğum boşluğun içinde bir çapa olarak ona ihtiyacım vardı.
Duymak için kendimi zorladım... duyamadığımda endişelendim.
Sonunda ses bana geri geldi. Anlayamayacağım kadar alçak sesle konuşuyordu ama kelimelerin bir önemi yoktu. Sesinin müzikal tınısı bir ninni gibi beni yatıştırdı. -beni sakinleştiriyor, ayakta tutuyordu. O yanımda bulunduğu sürece karanlığın hiçbir anlamı yoktu.
Artık yalnız değildim.
Alice'im...
Yavaş yavaş ses daha güçlü, daha belirgin hale geldi. Güzelliği göğsümde garip bir çırpınma hissine neden oldu. Bu sesi sonsuza kadar dinleyebilirdim ve bıkmazdım. Elbette bundan daha güzel bir ses olamazdı.
Nazik bir ışık farkındalığıma süzüldü, dünyamın aniden merkezi haline gelen sesle aynı kaynaktan parıldadı. Yavaşça yüzü gözümün önüne geldi.
Aklımın küçük bir kısmı, yüz hatlarına gölge düşüren yaraları -baskın özelliklerini vurgulayan yaraları- not etti. İçgüdüsel yanım onun tehlikeli olduğu, korkmam gerektiği konusunda uyardı.
Belki de öyle olmalıydım ama değildim.
Tamamen bu yüzün her detayını hafızama kazımaya odaklandığımda uyarı aklımdan uçup gitti.
Sarı bukleler yüzünü çevreliyordu ve ona geri kalanıyla uyumsuz olan çocuksu bir görünüm veriyordu. Alnına tek bir bukle düştü ve ilk kez, parmaklarımın ona uzanıp onları geriye atmak isteğiyle dolduğunu hissettim... o saç tutamını hissetmek ve göründüğü kadar yumuşak olup olmadığını görmek için.
Gözleri sıcaklıkla doluydu... kehribarının derinliklerinde aşk okyanusu saklıydı. O gözlerde parıldayan altın benekleri görebiliyordum... onları çevreleyen uzun, koyu kirpikler onun çocuksu görünümüne katkıda bulunuyordu.
Gözlerim dümdüz burnunu, çenesinin güçlü çizgisini... şefkatli bir gülümsemeyle yukarıya doğru kıvrılan dolgun dudaklarını izledi.
O... güzeldi. Mükemmeldi.
Yara izleri bile onun mükemmelliğini azaltamazdı. İçimde o izlerin her birini okşamak, dudaklarımı üzerlerine dokundurmak ve oluşumlarına eşlik etmiş olması gereken acıyı sevmek için bir istek yükseldi.