Jag är på väg hem från skolan. Jag åker buss och sen går jag en skogsväg hem för det går mycket fortare. Mamma sitter alltid och väntar på mig hemma.
När jag går skogsvägen hör jag något bakom mig jag kollar bakom men inget är där. Jag hör något igen och jag kollar men jag ser inte ett dugg. Jag blir rädd och börjar springa men jag känner hur något är bakom mig och så biter den mig i sidan av magen det gör jätte ont så jag skriker jätte högt. När jag kommer hem gråter jag och mamma frågar vad som har hänt. Min jacka och tröja är trasiga och ett stort bett är i magen. Jag säger att jag blev biten av ett stort djur men jag visste inte vad det var för djur.
Nästa dag sätter mamma på ett stort plåster på såret så att det inte ska komma in smuts i det.
Den dagen känner jag mig yr hela dagen. Jag får ligga i en soffa ett tag och då blir det bättre men det kommer alltid tillbaka så jag fick gå hem. När jag var hemma sa jag att jag skulle gå en promenad i skogen. När jag var i skogen så börjar jag spring utan kontroll. Jag stannar jätte snappat mitt inne i skogen och då ser jag någon. Jag ropar hallå och han hörde, han gick fram till mig och sa hej, då såg jag att det var Linus från skolan. Jag sa hej med en glad röst och så frågade jag varför han var här. Han svarade inte på min fråga. Jag brydde mig inte om att han inte svarade utan jag frågade om han ville hänga med mig hem. Han ville jätte gärna hänga med hem till mig. När vi håller på att gå så småpratar vi lite jag kollar han i ögonen och han kollar i mina ögon. Han såg att mina ögon blev lysande vita och efter jag blinkat blev dom blåa igen. Han kollade på himlen stressat och ner på mig och sen drog han med mig snabbt hem till mig igen han gick in i huset och mig med. Jag undrade varför han var så stressad och han sa att han skulle förklara för mig inne på mitt rum. När vi är i mitt rum och han har berättat att han är en varg och att jag håller på att bli en varg så svimmar jag. När jag vaknar har jag en massa frågor till honom. Han svarar på exakt alla frågor fast en svarade han inte på och det var varför han inte var i skolan. Han sa bara:- emm nästa fråga, sa han.
Som om han inte hörde frågan fast han hörde den.- Min flock heter kitana Flocken. sa han.
- Är det därför du inte är i skolan? frågade jag.
- Ja, jag måste hjälpa dom med många grejer. sa han.
- Vet din familj om att du är en varg eller? frågade jag.
- Ja hela familjen är vargar, sa han.
Jag sa bara:
- okej.
Linus frågade om jag ville gå med honom hem och jag sa ja.
Jag sa till mamma att jag hängde med Linus hem och sen gick vi hem till honom. När vi var hemma hos han så spelade vi GTA 5 och det var super kul sen pratade vi lite om varg grejen och så gick vi och hälsa på hans flock.
ESTÁS LEYENDO
The Wolf
ParanormalHej mitt namn är Riven och jag är en 14 årig tjej. Jag bor ute på landet och det är super fint där. Jag märker att det är något konstigt men jag vet inte vad det är men det ska jag ta reda på. Mitt liv kommer snart förändrats för alltid.