Harini ini hari pertama Emma ke sekolah menengah. Emma berasa agak nervous. " Selamat tinggal sayang , belajar elok-elok ye " kata Mak kepada Emma , iaitu Puan Emily. " Ya mama , selamat tinggal. " Kata Emma kepada mamanya. Mamanya memecut laju untuk ke tempat kerja.
Emma tercari cari di mana kelasnya. Dia bertanya kepada senior. " Hai kak , boleh saya tau kelas 1A di mana? " Tanya Emma kepada senior itu. " Ada kat sebelah bilik pemulihan , blok E ". " Okay terima kasih ". Emma berlalu pergi. Selepas beberapa minit mencari , akhirnya dia jumpa juga kelas 1A. " Jumpa juga akhirnya ". Emma masuk ke kelas itu dengan harapan dapat jumpa kawan baharu. " Hai semua , nama saya Emma Walson , saya harap semua dapat berkawan dengan saya " Emma memperkenalkan diri di hadapan kelas. Semua orang mengabaikannya. Sedih. Emma lalu pergi duduk di tempatnya. Secara tiba-tiba ada seseorang menegurnya. " Hai Emma , saya Delyna , selamat berkenalan. " Kata Delyna sambil berjabat tangan bersama Emma. Masa pembelajaran sudah bermula. Guru pertama yang memasuki kelas 1A adalah cikgu Elissa , dia adalah guru kelas kami. Cikgu Elissa meminta semua murid untuk memperkenalkan diri di hadapan kelas. Seorang demi seorang , akhirnya tiba giliran Emma untuk memperkenalkan diri. Sedang Emma memperkenalkan diri , Emma terdetik hati untuk memandang ke tempat duduk di sebelah meja guru , iaitu tempat duduk Harvey. Harvey memandang Emma tepat ke mata. Emma berasa kaku. " Apahal Harvey ni " Emma berbisik. " Emma , kenapa awak berhenti? " Kata Cikgu Elissa. " Maaf cikgu. " Emma lalu sambung memperkenalkan dirinya. Setelah itu , Emma kembali ke tempat duduknya. " Emma kenapa kau berhenti tadi? " tanya Delyna. " Oh- kau tahu Harvey? Dia pandang aku , sebab tu aku terhenti tadi. " kata Emma kepada rakannya. " Ohh Harvey , " kata Delyna. Emma terus fokus ke pembelajaran. Setelah tamat pembelajaran , masa rehat tiba. Semasa di kantin , Emma terserempak dengan Harvey. " Hai , Emma kan? Saya Harvey " Harvey cuba untuk berkenalan dengan Emma. " Ya , saya Emma. Selamat berkenalan Harvey " Emma berlalu pergi bersama Delyna untuk mencari tempat duduk di kantin. " Emma , kantin ni takde tempat la , nak duduk mana? " tanya Delyna kepada Emma. " Tak tahu " balas Emma pendek. Harvey datang ke Emma. " Korang jom la duduk dengan aku , sebelah aku ada tempat. " Harvey mengajak Emma dan Delyna. " Okay " balas mereka berdua serentak. Emma duduk di sebelah Harvey , manakala Delyna duduk di sebelah Emma. " Wah " kata Delyna. " Asal kau ni? " tanya Emma. " Takde la " balas Delyna. Emma terus makan. Aria datang mendekat. " Harvey dah ada awek guys HAHAHA " Aria menyakat Harvey dan Emma. " APA KAU NI " balas Emma dengan nada yang agak marah. Delyna hanya memandang sahaja. " Ye , aku memang ada awek. " Kata Harvey. " WAH " Delyna dan Aria terkejut dengan kata-kata Harvey. Harvey mengenyit mata menandakan bahawa dia hanya bergurau. " Kau ni nak gurau pun , agak-agak la " marah Emma. " Ye laa " balas Harvey pendek. Aria lalu duduk di sebelah Delyna. " Nak rehat sekali boleh? " Tanya Aria. " Boleh je " balas Emma dan Delyna. Masa rehat telah tamat. Emma dan kawan-kawannya lalu kembali ke kelas.
YOU ARE READING
Ship to Lover🖇️💌
Romancefirst story😻 written by : Aisyah helped by : my classmate based on true story but i changed it a bit😻 okay enjoy ^^