Osiemnastoletnia Ofelia Mazur zaginęła w nocy z 19 na 20 sierpnia lat 1985 roku, kiedy wraz ze swoim chłopakiem i najlepszą przyjaciółką poszła na zabawę do klubu Panorama* i nie wróciła na noc. Nad ranem zaginięcie dziewczyny zgłosił jej ojciec - Tomasz Mazur. Ze względu na pozycję mężczyzny w PZPR, funkcjonariusze milicji podeszli do sprawy priorytetowo. Przesłuchiwano tysiące świadków, a sprawę kilkukrotnie nagłośniono w mediach. Mimo tego Ofelii nie odnaleziono żywej. Pod koniec października 1985 jej ciało zostało wyłowione z Wisły. Sekcja wykazała, że nastolatka zginęła w noc swojego zniknięcia. Sprawca udusił ją, a obciążone zwłoki wrzucił do rzeki. Co zaskakujące, sekcja wykazała także, że dziewczyna... była w drugim miesiącu ciąży.
Natychmiast przystąpiono do ponownego przesłuchiwania świadków, tym razem starano się także wybadać kim była tak naprawdę Ofelia Mazur i w jakich kręgach się obracała. Uczniowie klasy IVa VIII LO im. Marii Skłodowskiej-Curie* w Warszawie zgodnie twierdzili, że dziewczyna udzielająca się w zakresie m.in szkolnej spółdzielni, gazetki szkolnej i będąca w szkolnym sztandarze pozornie była uwielbiana przez swoich kolegów i koleżanki z klasy. Mazur miała wszystko: chłopaka, bogatego ojca, grono bliskich przyjaciół. Milicja zaczęła zatem zadawać pytanie: kto mógł chcieć śmierci osiemnastolatki?
Podejrzenie spadło na dwie osoby: chłopaka zmarłej, który pokłócił się z nią w noc jej śmierci i jej przybrany brat, który znany był z obracania się w podejrzanych kręgach. Tylko jaki był motyw? Zemsta na ojcu dziewczyny? Atak opozycji na członka partii? Zbrodnia z namiętności?
Własne śledztwo postanowiła przeprowadzić pewna studentka kostiumografii, przybrana siostra zmarłej i bliźniaczka jednego z podejrzanych. Postanowiła rozwiązać sprawę, głównie aby oczyścić dobre imię brata,a po części z czystej ciekawości kto stoi za śmiercią przybranej siostry. W sprawę zaangażowali się uczniowie z rocznika Ofelii. Mało kto jednak wiedział, że morderca jest wśród nich...
*wszystkie nazwy zostały wymyślone na potrzeby rp
---------------------------------------------------- OD AUTORKI ---------------------------------------------------------
Hejka! Witam Was w moim pierwszym RP. Pewnie część z Was może mnie kojarzyć z tego, że często jestem uczestniczką różnych innych role plays, a teraz sama stworzyłam własny projekt. Mam nadzieję, że mimo mojego braku umiejętności w hostowaniu takiego przedsięwzięcia uda nam się przeprowadzić RP do końca i będziemy świetnie się przy tym bawić!
—————————————————————————————————> Lista Chętnych
—————————————————————————————————> Oznaczajka
—————————————————————————————————> Pytania, zażalenia, sugestie
CZYTASZ
PŁATKI ZIELONEJ RÓŻY - RP
RandomWarszawa, rok 1985. W Wiśle znaleziono ciało osiemnastoletniej Ofelii Mazur, córki jednego z czołowych członków partii rządzącej. Pomimo intensywnych poszukiwań sprawcy, morderca nadal jest na wolności. Grupa licealistów ze szkoły denatki decyduje s...