MA - EPISODE 10 😎

1.6K 57 4
                                    

Lia pov..

Dah 4 Hari makcik hot dekat wad. Hari ni dia boleh keluar. Doktor cakap die kene banyak rehat. Tak boleh stress²

"Lia" makcik hot panggil Aku.

"Haa?" Jawab Ku baru tersedar Dari mengelamun.

"Kau pandang Aku macam Tu kenapa?" Tanya makcik hot pelik.

"Eh.. takde pape, Mengelamun Jap. Heheh" kataku lalu mengemas barang dia. Tiba² dia bukak baju hospital depan Aku tapi die menghadap belakang. Aku lihat belakang badan dia Yang putih lalu Aku telan air liur.

"Lia, bagi baju Aku" kata makcik hot. Lalu Aku ambik baju kemeja Dan bagi dekat dia. Sebelum Tu Aku datang dekat dengan dia Dan peluk dia Dari belakang.

"Lia" panggil makcik hot tapi Aku abaikan. Aku cium bahu dia Dan sesekali Aku gigit manja bahu dia

"Lia, kalau kau nak. Bagitahu je Aku nanti kat rumah Aku bagi" kata makcik hot. Muka Aku dah merah.

"No. Saya saja je nak usik awak. Body awak hot sangat" kata Ku dengan berani. Sebenarnya Aku Pon tak tahu sejak bila Aku jadi berani macam ni. Hehe

Ada something Yang buat Aku tertanya. Kenapa makcik hot tiba² menangis eh haritu. Tiba² Aina masuk

"Uda dah siap?" Tanya Aina. Makcik hot cuma angguk.

"Pak mat dah ade kat bawah" kata Aina.

"No. Aku drive sendiri" jawab makcik hot. Haih baru je baik demam dah buat perangai

"Awak.. awak Kan baru sehat. Apa kata awak rest dulu. Biar Pak mat Yang hantar awak balik" kata Ku Pula sambil melingkarkan tangan Di leher nya sambil Aku perhati bibirnya sekilas. Aina hanya memerhati.

"Hmm" jawab makcik hot mengalah lalu Aku cium bibirnya sekilas.

"Okay. Jom saya bawak Kan barang" kataku lalu bawak barang dia lalu terus bawak turun Dan masuk Kan ke Dalam bonet kereta.

"Selamat kembali Tuan" kata Pak mat sambil menunduk lalu membuka pintu belakang untuk makcik hot. Sebelum Aku nak masuk kereta tiba² Aina panggil.

"Weh Lia. jom keluar" ajak Aina.

"Tiba² je ni.. asal tak pegi dengan kak Sara?" Kataku pelik. Yerlah biasa dia sibuk dating dengan kak Sara.

"Die busy. Katanya die Ada kerja nak settle" kata Aina.

"Jap Aku Tanya makcik hot" jawabku. Takut pulak die tak bagi pergi. Lalu Aku ketuk tingkap die perlahan lalu dia turun Kan tingkap

"Awak.. boleh tak saya nak keluar dengan Aina harini?" Tanyaku dengan lembut.

"Pegi mana?" Tanya makcik hot.

"Tak tahu lah. Tengok wayang kot" jawabku Pula.

"Hmm.." katanya lalu keluar Dari kereta semula. Dan jalan menuju ke arah Aina Dan bisik sesuatu.

"Okay" kata Aina dengan senyuman. Apa Yang okay nya😂 kini makcik hot Naik masuk balik kereta

"Jangan balik lambat" pesan makcik hot lalu kereta nya Mula gerak. Aku hanya memerhati sampai kelibat kereta hilang.

"So kau nak ajak gi mana?" tanyaku kepada Aina

"Hmm entah lah. Mall kot, kata nak tengok wayang" jawab Aina. Aku hanya mengangguk Dan jalan ke arah kereta Aina.

___________________________________________

Dalam kereta..

Diana pov..

"Pak mat. Tolong hantar saya dekat office sekejap ya" kataku kepada Pak mat. Saja nak datang office tengok kerja.

"Baik Tuan" jawab Pak mat.

Mrs. Arrogant (GXG) ✔️Where stories live. Discover now