" terima kasih teman saya balik " ucap Jihyo sambil menundukkan kepala .
" tak mengapa lah , tak akan lah aku nak biarkan kau balik seorang malam-malam macam ni . kau tu dah lah perempuan , cantik pula . bahaya tahu ? " Jungkook membalas kata Jihyo tadi .
Jihyo hanya tersenyum malu mendengar pujian di akhir kata lelaki itu .
" okay lah , kalau tak ada apa-apa saya masuk dalam dulu " pinta Jihyo sambil membetulkan helaian rambutnya yang terjuntai itu .
" eh wait , kalau tak keberatan jom kita tukar number phone "
" eh boleh saja , "
setelah saling bertukar number phone terus Jihyo masuk ke dalam rumah .
Jungkook hanya tersenyum melihat gadis itu .
" love at first sight I guess "
❀❀❀
" lambat balik , pergi mana ? " soal Seokjin setelah Jihyo menutup pintu .
" tak ada saja jalan-jalan " ujar Jihyo .
" yeke ? adik dah berpeluh macam orang lari 10 pusingan padang je oppa tengok . "
Jihyo hanya menjeling ,
" dah-dah , tak payah nak jeling oppa sangat pergi makan sana . oppa dah masak " terus Jihyo tersenyum lebar dan memasuki ruangan dapur .Seokjin mengikuti langkahnya ,
" okay , now oppa nak adik cerita . apa jadi ? "" aih , tadi adik pergi tangkap gambar pokok semua tu , tiba-tiba tertangkap gambar orang sedang mengedar dadah . memang dia kejar lah , tapi tak mengapa sebab ada baby angle tolong hantarkan adik balik " jelas Jihyo sambil menutup matanya .
pap
" menggatal eh ? dah cepat makan itu , nasib baik tak terjadi apa-apa . dah lah oppa nak ikut pun tak bagi . nanti bagi oppa gambar tu , faham ? " tegas Seokjin berkata .
Jihyo hanya mengangguk sambil menjuihkan bibir tanda merajuk .
❀❀❀
" awak nak pergi mana ? " soal Jihyo sambil mengikut langkah Taehyung yang sedang tergesa-gesa itu .
" ada lah , aku busy sikit . kau sibuk kenapa ? " soal Taehyung dingin tanpa memandang gadis itu .
" eh , awak lupa ke janji awak haritu ? yang kena bekerjasama dengan saya tu ? " soal Jihyo sambil membetulkan seluar pendeknya yang sedikit kedut .
" aku tak lupa , tapi ... "
belum sempat Taehyung menyambung terus dia dipotong oleh gadis kecil itu ." tak ada tapi-tapi , jom sekarang ! kalau tak awak yang lambat nanti " terus dia menarik Taehyung untuk menuju ke parking kereta .
" aku rasa nak cekik je budak kecil ni " bisik Taehyung perlahan .
TBC
COMMENT & VOTE