SUDE
İki gün Ankara'yı gezdirdi Bergüzar. Seymenler parkı, Dikmen vadisi. Hep açık hava.
Hafta başı geldiğinde kızlar Hacettepe ortopedi polikliniğinden aldıkları randevuya gittiklerinde Fazla beklemediler.
Doktor eski tetkiklere baktı yenilerini isteyip karşılaştırdı. Bir hafta sonra alçıyı çıkaracağını ama bir süre daha üzerine tam basmaması gerektiğini söyledi.
Bergüzar bozuldu ama yapabileceği bir şey yoktu.
" Kızlar haydi döner yemeye gidelim. "
"Bergüzar, eve gitsek? Bak ayağın şişmeye başladı."
Bergüzar, Sude ye baktı, gözleri dolu doluydu canı çok sıkılmıştı. Oysa o, bu gün alçısının çıkmasını istiyordu. Uzun zaman olmuştu.
"Haydiii ağlamak yok. Tamam döner yemeye gidiyoruz."
Sevgi ikisinin de koluna girdi.
Taksiye bindiklerinde Bergüzar, "Kukla dönerciye gidiyoruz," dedi.
Kızlar, Bergüzarın neşesi yerine gelsin diye türlü şaklabanlık yaptılar.
Sonunda başarılı da oldular. Dönerciden çıktıklarında hepsi de gülüyordu.
"Eee Sudecim sıra sende. Ne zaman başlıyoruz?"
"Decameron hikayelerine dönüş! Bergüzarcım bakıyorum hoşuna gitti hikaye dinlemek.
Ama elimizden kurtulamazsın bilesin. Sude den sonra sıra sende, hem de hemen."
Bergüzar gülerek Sevgiye baktı.
"Emredersin komutanım."
Bergüzarın çalan telefonu konuşmayı bitirdi.
"Gök mavim nasılmış bakalım? Alçın çıktı mı?"
" Dayım, çıkartmadı hain doktor bir hafta daha kalacakmış diyerek bu gün olanları birazda ağlayarak anlattı.
"Sıkma canını, haftaya izin alabilirsem gelirim birlikte gider o doktorun canına okuruz tamam mı?"
Bir süre daha konuştular. Bergüzarın gözü Sevgiye takıldı, hayranlıkla ikilinin konuşmasını dinliyordu.
Bergüzar onun söylediklerini hatırlayınca kısa kesti ve Sude ye işaret etti.
Ağzını hareket ettirerek, "Çay," dedi.
Sude anlamıştı. Sevgiyi alarak mutfağa gittiler.
Bergüzar telefonu kapattığında Sude'nin telefonu çaldı. Annesi bu gün Bergüzarın alçısı çıkacak sanıyordu.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
AĞLADIĞIMA BAKMAYIN (üç kadın)
Ficțiune generalăÜç kadın, üç hikaye. "Tek seçeneğiniz var. Annen mi, doğmamış bebeğin mi?" Üçüncü kadın sordu. "İnsan kendi evladını satar mı?" Birinci kadın sordu. "Çok adice." İkinci kadın konuştu. "Sen hiç seçeneksiz kaldın mı ki?"