1. Cupido's Speer

14 0 0
                                    

Auteursnotitie: Hoi! Ik ben een nieuw verhaal gestart en ik beloof mezelf in ieder geval om de twee weken de updaten. Ik zal me vereerd voelen als dit verhaal een lezer krijgt die de moeite neemt een evaluatie voor me te schrijven. Ik ben een veertienjarig meisje en ik beloof geen literair wonder op te schrijven. Ik zal al trots op mezelf zijn als ik op het niveau van de gemiddelde Wattpadschrijver terechtkom. Beste lezer, ik ben blij dat je dit leest en ik hoop dat je net zoveel zal genieten van mijn verhaal als ik had van het schrijven en bedenken.

♢♢♢♢♢♢♢♢♢♢♢♢♢♢♢♢♢♢♢♢♢♢♢
Aris

Mijn wekker gaat af. Automatisch schiet mijn hand naar de snoozeknop op mijn wekker. Ik kijk naar de rood oplichtende cijfers die de kamer voorzichtig vullen met en zacht-rode gloed. 5:30. Dan schiet het me te binnen. Ik had mijn wekker extra vroeg gezet om mijn huiswerk af te maken die ik gisteravond niet afkreeg. Hoe saai wil je je leven hebben. Als ik aardrijkskunde niet afmaak, dan maakt dat idiotieke wijf voor de klas me straks af. Ik zucht en sleep mezelf mijn bed uit.

De eerste drie vragen beantwoord ik nog serieus. Daarna vul ik alleen nog maar onzin in. Mevrouw Speer kijkt toch alleen maar even of het is ingevuld en loopt dan toch door. Ik vul alles in en ik herinner me dat ik ook nog keihard moet blokken voor een grieks SO morgen. Dan begin ik nu maar, anders krijg ik het nooit meer in mijn hoofd. Na tien minuten hoor ik mijn telefoon trillen, en mijn notificatie geeft aan dat ik een berichtje van Luna heb gekregen. "Lunadebananenpuma" staat er bovenaan het scherm. Ik glimlach, denkend aan de ene keer dat wij onze contactnamen hebben ingevuld op basis van onze inside-jokes. In haar telefoon sta ik onder de naam "Arisdefalluspleuris".

LUNA: ben jij al wakker?
ARIS: ja >:-{
LUNA:grieks?
ARIS: jup. En aardrijkskut.
LUNA: had ik al af
ARIS: script voor toneel moet ik ook nog leren :3
LUNA: poephoofd. je hebt fk veel tekst.
ARIS: ja kweet
LUNA: fiets je vanmiddag met me mee naar me huis
ARIS: tuuk
LUNA: tuuk?
ARIS: natuurlijk
LUNA: OH haha die is nieuw

We chatten nog de hele ochtend door, en dan sta ik op de fiets voor haar deur, om samen naar school te fietsen. "Grieks goed geleerd?" Vraag ik. "Ja joh, ik ken alles van binnen en van buiten!" Antwoordt Luna, de sarcasme galmt in haar stem. "Kijk eens! Ik heb mijn outfit aan de ziel van Speer aangepast." Zegt Luna, terwijl zij voor mijn neus modellenposes aanneemt. Ze is compleet gehuld in zwart. Ik lach. Ze springt op haar fiets, en samen fietsen we naar school.

Eenmaal aangekomen haasten wij ons naar onze kluisjes om onze jassen en boeken op te bergen. Nog net voor de bel komen wij aan in de les. Aardrijkskunde. Nadat onze lerares haar vettige lichaam door de klas heeft gewerkt met haar lijst in de hand om de leerlingen te noteren die hun huiswerk niet hebben gemaakt, wurmt ze zich achter haar bureau om een enorm saai verhaal op te hangen over verzakking of erosie of... Godsamme, wat maakte het toch uit, ik neem het thuis nog wel een keer door, dit is een makkelijk hoofdstuk. "Dat wijf heeft het voor elkaar gekregen om een grote buste te hebben en dat er alles behalve goed uit te laten zien." Fluister Luna zachtjes in mijn oor. Ik moet net iets te hard grinniken, en mevrouw Speer merkt dat op. "En als de tortelduifjes ook willen opletten zou dat mooi zijn..." Werkt ze met haar eentonige stem naar buiten. Ik hoor Luna zuchten. Speer ook met haar opdringerige neus middenin je privezaken. "Mevrouw, we zijn niet eens een stel." Flap ik eruit. Ik hoor een paar mensen giechelen op de achtergrond, en een enkeling houdt zijn adem in. Speer is stil. Ik voel Luna in mijn zij porren. "Slechts omdat wij van het tegenovergestelde geslacht zijn en met elkaar optrekken, kunt u ons niet 1-2-3 uitmaken voor een stel." Zegt Luna met een licht schijnheilige toon. "Precies, mevrouw." Voeg ik toe. Speer's kralige ogen werden compleet ronde cirkels en je kon zien dat ze geen antwoord klaar had. Op de achtergrond joelt, grinnikt of lacht de klas. Een iemand stoot een "Oh snap!"eruit. "Als jullie in de eerste plaats al zouden opletten, dan waren jullie helemaal nooit uitgemaakt voor koppel." Blaft Speer. "Pffft..." Hoor ik Luna zachtjes zuchten. "Wat een trut." Fluistert ze zo onhoorbaar mogelijk. "Kutwijf." Antwoord ik Luna. De rest van de les verloopt stroef, de klas is toch al alle concentratie kwijt.

Op de gang worden we joelend ontvangen. We delen high five's uit. Ik heb nu een tussenuur, maar Luna moet door naar filosofie. Ik ga ik de aula zitten met een paar andere jongens. Ik zie Lotus aanlopen. Heijn en Bowie kijken op. "Heey!" Roept ze vanuit de andere kant van de aula. Remco schrikt op. Hij kijkt om. Dan staat hij op en met een grote vaart rent hij op Lotus af. Hij tilt haar op en kust haar in de nek. Hand in hand lopen ze weer terug naar de tafel waar wij aan zitten. Ook al zijn er genoeg stoelen, Lotus gaat alsnog bij Rem op schoot. Ik zucht. Die lui kunnen ook niet van elkaar af blijven, exact de reden waarom ze ieder aan de andere kant van het lokaal zijn geplaatst. "Weet je wat er net is gebeurt bij aardrijkskunde?" Begint Rem. "Nou ja zo een big deal was het nou ook weer niet..." Probeer ik nog te onderbreken, maar het mag niet baten. In geur en kleur vertelt Rem over hoe wij Speer trotseerden. Ik hoop dat ze nu niet beginnen over mijn liefdesleven, aangezien die nog net zo actief is als een zaadje dat nog aan een boom hangt, het begin zelf is nog amper in zicht. "Wie is dan wel je flow?" Gooit Lotus nonchalant in het gesprek. Oh god, daar zul je het krijgen. "Niemamd, hoezo?" Zeg ik, zogenaamd diep verzonken in mijn telefoon. "Ooit een crush gehad?" Vraagt Bowie. "Nee, ik ben toch maar net zestien." Mompel ik." "Niemand?" Zegt Rem. "Kom op zeg, er moet wel iemand geweest zijn. Als het een jongen is is het ook goed hoor. Die homofoben kunnen me de pot op." Voegt hij toe. Waarom is dat nou zoiets groots? Ach man, denk ik, ga toch een boek lezen! "Ik ga nog even grieks doornenen in de mediatheek, tot straks." Mompel ik, en ik ben weg.

Later kom ik Luna weer tegen, en samen werken wij ons door de overige lesuren heen. Als ik uiteindelijk het verlossende geluid van de bel in mijn oren voel kaatsen en het in het centrum van mijn hoofd hoor weerklinken, maken wij dat we wegkomen, we schuiven in een keer de nodige inhoud van onze kluisjes in inze tassen, en weg zijn we.

Als we bij Luna thuis zijn, dropt ze haar tas op de grond, schopt ze haar schoenen uit, en banjert op haar sokken door naar de keuken. "Aris?" Roept ze vanuit de keuken. "Ja?" Roep ik terug vanuit de gang terwijl ik mijn veters losmaak. "We gaan pannekoeken bakken, dat je het even weet." "Wat fijn dat je me zoveel keuzevrijheid geeft in onze middagactiviteiten!" Roep ik en loop de keuken in.

We zoeken de ingrediënten bij elkaar, en hebben de slappe lach om al onze fouten. Luna gebruikt twee keer zoveel bloem, en ik gooi een pannenkoek stuk tegen het plafond omdat ik heb op wilde gooien. "Hee, Loen," zeg ik. "Ja.." Antwoordt Luna, die geconcentreerd de ingrediënten voor meer deeg bij elkaar mengt. "We moeten echt een pannekoekenboot beginnen." Zeg ik. "Ja, zowieso. En dan ben jij stuurman." Zegt ze. Ik grinnik, terwijl ik een stukje kapotte pannekoek ik mijn mond stop.

♢♢♢♢♢♢♢♢♢♢♢♢♢♢♢♢♢♢♢♢♢♢♢

Auteursnotitie: Hey! Ik hoop dat jullie het leuk vonden, en wees vooral niet bang om dit aan je bibliotheek toe te voegen! Ik beloof dat ik binnen twee weken weer een hoofdstuk heb geplaatst. Tot dan!

In ons puurste bewustzijn.Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu