Part 27:Tidur bersama

167 10 0
                                    

"Ada apa? Apa yang berlaku?"tanya Momoshiki.

"Bo-Boruto! Di-dia kena tembak di pinggangnya!"

Sarada yang berada di belakang Momoshiki melangkah ke depan dan melihat Boruto yang dirangkul dengan darah yang mengalir keluar dari perutnya.

"Boruto-kun!"

-----------------•---------------------•-------------------

Sarada langsung menekup mulutnya kaget dan berdiri di depan Boruto yang masih menunduk memegang perutnya. Dan wajah Boruto berkerut menahan kesakitan.

"Apa yang berlaku? Kenapa Boruto cedera?"tanya Momoshiki.

"Itu.."

"Ada apa,anata?"tanya Luna.

Dan semua orang turut serta berada di belakang Luna.

"Hurm. Sampai dengar suara kau dekat sana. Apa yang berlaku.."

Deg!

"Boruto!/Nii-chan!"

Yodo menatap orang-orang yang merangkul Boruto. Dan orang di belakangnya.

"Shinki? Araya?"

Shinki dan Araya yang merasa familiar dengan suara tersebut langsung mengangkat wajah mereka dan mencari asal suara tersebut.

"Nee-chan?!"ucap kedua-duanya kaget.

"Nee-chan?"

"Mereka itu apakah adik kau,Yodo?" tanya ChoCho.

"Hurm. Kami hanya adik-beradik tiri" ucap Yodo.

"Haahh.. mendokusei"ucap Shikadai.

"Oi,nanas! Bagilah kami masuk! Kau mahu biarkan kami berada di luar ini sampai bila?!"bentak Araya.

"Dasar cerewet.."keluh Shikadai.

"Ne, Shikadai. Apa kau mengenali mereka?"tanya Sekki.

"Ahh.. mereka ini.. hanya badut jalanan yang pernah aku temui"ucap Shikadai.

Araya dengan sengaja menginjak kaki Shikadai. Alis Shikadai langsung berkerut menahan kesakitan.

"Haha.. lawak betul kau buat kelakar. Tapi kalian jangan percaya ama omongannya. Sebenarnya ayah kami merupakan adik angkat kepada ibu Shikadai"ucap Araya.

"Kalian berdua diam sekarang! Kita perlu cepat rawat Boruto. Pelurunya belum dikeluarkan lagi dari perutnya. Aku sudah menelefon doktor untuk segera ke sini"ucap Shinki.

Mereka semua memberi laluan kepada Shinki untuk membawa Boruto masuk ke dalam masion. Dan mereka mengikuti dari belakang.

"Kenapa tidak membawa Boruto-kun ke rumah sakit?"tanya Sarada.

"Tidak boleh! Nanti jadi kes polis!" bantah Shinki.

"Kenapa? Bukannya lebih bagus polisi menyelidikinya?"tanya Sarada.

"Kau tidak faham. Kalau polis tahu apa 'pekerjaan gelap' Boruto,maka tamatlah riwayat dia!"tegas Shinki.

"Tapi cewek yang kau tengah berbicara sekarang ialah anak dari ketua polis Uchiha"ucap ChoCho.

Deg!

Grep!

Shinki kaget dan berundur ke belakang. Tapi dia tidak sengaja mendorong Boruto yang masih cedera parah ke depan. Tapi nasib baik Sarada menyedarinya dan segera menahan tubuh Boruto yang hampir ambruk.

"Baka! Kalau apa-apa jadi pada Boruto-kun bagaimana?!"bentak Sarada.

"Ta..tapi.. kau itu,Uchiha! Apa kau akan memberitahu ayah kau.."

I Want To Love You,Mr.Criminal(BoruSara)Tempat cerita menjadi hidup. Temukan sekarang