Bol bol yorum atar mısınızzzzzz
Yaman
Hamza'ya kötü bakışlarımı atarken, o benimle göz teması kurmadan, mahçup bir şekilde kafasını eğik bir şekilde hastane sandalyesinde oturmak ile meşguldü.
Allahın belası yanlışlıkla hedefi değil de beni omzumdan vurmuştu ve onu nasıl becermişti kimse bilmiyordu...
O an resmen bir anlığına ne olduğunu anlamasamda Kayra ve Vural komutanın yanıma koştuklarını hatırlıyordum ve sonrasında zaten benim gözlerim kapanmıştı.
Uyandığımdan bu yana Hamza benden özür dileyip duruyordu ve benim burada içim şişmişti.
Ameliyatımın nasıl geçtiği hakkında en ufak bir fikrim yoktu çünkü aynı camış gibi yatmıştım, ağzımı korkudan açamıyordum çünkü narkozun etkisi devam ediyor muydu emin değildim.
İlk defa düzgün bir şey düşünmüştüm ve narkozun etkisi yüzündense Kayra hakkında bir şey söylersem kesinlikle ikimizi de gümletirdim.
Tamam hâlâ benim anlamadığım tek bir şey vardı ve bunun üzerine gidersem Hamza daha çok kafasına takardı.
Anlamadığım şey şuydu, Hamza karşısındaki kocaman ben buradayım diye bas bas bağıran atış tahtasına değil de çaprazında oturmuş bir şekilde atış talimi için sırada bekleyen bekleyen beni omuzlarımdan nasıl vurmayı becermişti?
Cidden büyük bir başarıydı ve canım yanıyordu a.ına koyayım.
Doktor, ameliyatın başarılı geçtiğini söyleyip bizi yalnız bırakmıştı. Birkaç saat sonra yemek yemeyecektim ve bu konular önemsiz şeylerdi.
Evet yemeğe aşık biri olarak bilinsemde şu an yemek falan düşünecek bir derdim yoktu çünkü Kayra'mı görememiştim...
Omzunun acısından yatamadığım için oturur bir pozisyonda uzanıyordum ve Hamza da kendini suçlu hissettiği için tek kelime çıkarmıyordu çünkü ağzını açtığı an özür dilemeye başlıyordu ve gına gelmişti.
Kapı çalınıp odaya benim yavuklum ve Hamza ile bir takım gizli işleri olan Vural komutan girdiği zaman Hamza ayaklanıp selam vermişti.
Yavrucuğum nasıl da üzülmüştü kim bilir...
Bilerek yapmadığını biliyordum ama ne desem yine de kabul etmemişti.
"Hamza eşyalarını topla ve kışlaya dön, askerliğinin bittiğine dair terhis belgeni al ve evine dön." Kayra Yüzbaşı, bana bakarak konuştuğu zaman moralimin bozulduğu yüzüme yansımış olacak ki bakışlarını çekmişti.
Hamza'nın askerliğini yarıda kesmişlerdi...
Vural komutanın yüzüne baktığım zaman onun da morali bozuk bir şekilde yere doğru bakıyordu.
"Komutanım." Hamza, ağlamaklı bir ses ile konuştuğu zaman Kayra Yüzbaşı, elini Hamza'nın omzuna koymuş bir şekilde sıkıp konuşmuştu.
Onun da moralinin bozuk olduğu ses tonuna yansıyordu ve bu konuda ne denir bilmiyordum...
"Hamza, üstekileri vaz geçirmeye çalıştık ama kabul etmediler, seninle tanıştığım için çok mutluyum koçum, iyi ki tanımışız seni. İnan ki Vural ile çok dil döktük ama olmayınca olmuyor biliyorsun." Kayra Yüzbaşı, Hamza'yı kendine çekip sarıldığı zaman yataktan kalkıp koşarak yanlarına gitme isteği ile dolmuştum ama Kayra'm bu sinirle elinin tersi ile beni yere yapıştırması çok muhtemeldi.
Benim yüzümden Hamza gidiyordu ve karşımda dönen acıklı olaya dahil olamıyordum...
Kayra Yüzbaşı, geri çekildiği zaman Vural komutan ile Hamza bir şey demeden odayı terk etmişlerdi.
Kayra'mın bakışları bana döndüğü zaman titreyen elleri ile birkaç adımda yanıma gelerek saçlarımı öpmüştü.
"Çok korktum, sana bir şey olacak diye çok korktum Yaman." Kayra Yüzbaşı, yanağımı okşarken çenesini kafama yaslamış bir şekilde iç çekmişti.
Onun bu hareketlerine kalbim deli gibi atmaya başladığı zaman tek atan şeyin o olmadığını anlamıştım.
Eee benimki yine kalkmıştı????
*****
TDK üzerinden terhis kelimesinin anlamı, 'askerlik görevini tamamladıktan sonra alınan kağıt ile beraber ordudan ayrılma' ifadesi üzerinden değerlendirilir. Bu durum askeriye üzerinden maaş alan kişilerden ziyade, daha çok mecburi askerlik görevini gerçekleştiren kısa veya uzun dönem kişiler adına ele alınmaktadır.
/
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Yengen Kızar / bxb ✅✔️
Genel KurguYaman fazlası ile yavşak bir insandı ve Kayra Yüzbaşı'nı yatağa atmak için her yolu deniyordu.