1

11.5K 230 32
                                    

5yıl önce

" hadi annecim uyku vakti" alp'in huysuz huysuz çıkardığı seslere gülümsedim, gidip yanına çömelip alp'i kucağıma aldım.

" yarın tatile gidicez oğlum, hadi uyuyalım ki, yarın çok gezelim" alp'in heyecanla kucağımda zıplamasıyla kocamanca gülümsedim. Ayağa kalktım.

Arkadan ellerini belime saran güçlü kolların sahibine baktım. Yanağıma kokulu bir öpücük bırakıp, alp 'i kucağımdan aldı.
"baba" yeni yeni konuşmayı öğrenen oğlumun dedi şeyle ikimizde güldük.
" efendim babam söyle" Samet alp' i sıkıca sarıp, boynunu öptü.

Huzur buydu işte, bu aile tablosunu görmek için canımı bile verirdim.

" babasının oğlu, uyuycakmıymış, ha benim yakışıklı olum" alnını öpüp, bana döndü. Göz kırpıp merdivenlere yöneldi.

Bu demek oluyorduki, alp' i ben uyuturum sen işlerini halet.

Henüz 10 aylıktı, ilk yaşına girmesine 2 ayımız vardı oğlumuzun . Alp'in dağıttı bütün oyuncakları tek tek toplayıp, oyuncak kutusuna geri koydum, Mutfakta yıkadığım ama dizilmeyi bekliyen, bardakları tabakları da yerine koydum, mutfak taşınıda güzülelce silip, mutfaktan ayrıldım, salonun yastıklarınıda düzeltip, yukarı kata yöneldim, bu gün fazlasıyla yorgun geçmişti.

Yarın tatil yolculuğuna çıkma kararı almıştık, bavulları hazırlamak, alp'e bakmak, anaokulu öğretmeni olduğum için, okulda günümün yarısını geçirip, izin ayarlamak baya yorucu olmuştu benim için.

Alp'in odasının önüne gelince Aralık kapıdan başımı uzattım, gördüğüm görüntü ile kocamanca gülümsedim. Ben yetimhanede büyümüş, ne baba sevgisi nede anne sevgisi görmüştüm, aile sıcaklık nedir hiç bilememişim, oğlumun babasıyla böyle güzel zamanlar geçirmesi benim için çok önemliydi, benim görmediğim anne, baba ne demek o görsün istiyordum.

Samet, alp'e, oyuncaklarla masal anlatıyor, alp, te babasını gülerek izliyordu. Galiba uyutma işini, samete vermemeliydim.

Kapının önünden ayrılıp, kendi odamıza yöneldim, ışığı yakıp, Dolaptan pijamalarımı seçtim, hızla üzerime geçirip, yerdeki kıyafetlerimi, kirli sepetine atım. Bitkin bir şekilde kendimi yatağa bıraktım.

~~~~~~~

Yanağımda hisetiğim öpücüklerle, gözümü hafifce araladım, gülümseyerek yanağıma öpücükler bırakan, kocama baktım. Gülümseyerek, dudaklarına öpücük bıraktım bende.

"günaydın, dünyanın en güzel eşi" dediği şeyle küçük bir kahka bıraktım.

"günaydın, dünyanın en yakışıklı kocası."  oda dudağıma öpücük bırakıp ayaklandı.

Kendisini göstererek " bu yakışıklı kocan, sana mis gibi bir kahvaltı hazırladı, parmaklarını yiyeceksin"

Kaşlarımı havaya kaldırarak " vay Samet beyciğim, bu jestlere alışıyorum ama" elimden tutup yataktan kalkmama yardımcı oldu.

"alış alış güzelim, daha ne sürprizlerim var sana" gülüşerek yatak odamızdan çıktık. Tam Alp'in odasına yöneliceken. Samet belimden tutarak merdivenlere yöneltti " halla uyuyo babasının aslanı gel". Başımla onaylayarak merdivenlerden inmeye başladık.

Arkamdan gözlerimin kapatılması ile güldüm " Samet düşerim, açsana gözlerimi".

"olmaz hatun, sürpriz bozulur, ben seni yöneticem güven sen bana".

"peki, düşersem bozuşuruz ama" dalga geçerek söylemiştim bunu. Ona gözüm kapalı güveniyordum elbette.

Yavaş yavaş son merdivenleri de inince, Samet beni tahminimce mutfağa yöneltti.

Yeniden / AbilerimHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin