Author pov..
Dinner dirumah diana..
Suasana makan malam Dirumah diana hanya sunyi.
"So bila tarikh spm?" tanya diana tiba² sambil menyuapkan nasi di mulut.
"Ermm actually kitorang dah start exam minggu lepas and minggu ni last exam" jawab aina.
"minggu lepas?" tanya diana dengan muka seperti marah lalu pandang lia. Lia hanya diam
"why takde orang bagitahu aku?" Diana pandang setiap orang di hadapannya dengan mata helang dia.Terutama lia. Masing² telan air liur. Diana bangun lalu pergi dari meja makan.
"weh lia, Aku ingat kau dah bagitahu uda" kata aina kepada lia.
"Aku lupa. Aku ingat die tahu yang kite tengah exam, tak tahu pulak sampai macam ni" kata lia sambil menyandar di kerusi.
"Awak pun tak bagitahu saya yang awak tengah exam" kata sara tiba². Aina pandang sara dengan muka kesal.
"Baby im sorry, actually kitorang dua busy sangat." pujuk aina sambil pegang tangan sara. Sara hanya diam. Tiba² lia bangun
"Kau nak gi mana?" tanya aina.
"Mana lagi, nak pegi pujuk makcik hot lah" kata lia selamba.
"seriously kau nak pujuk dia sekarang?" tanya aina. Lia pelik.
"asal?" tanya lia pelik. Aina pandang sara.
"last time dia marah.." kini sara bersuara.
________________Flashback________________
Sara pov..
4 tahun Lepas..
Aku jalan masuk ke Dalam office Tuan Diana.
"Tuan, saya dah dapat bukti Yang memang Ada seorang staff lelaki Kita Ada Yang Cuba merogol beberapa staff Perempuan di bangunan ni. Tuan" kataku kepada Tuan Diana.
"Dan saya dah jumpa semua staff Perempuan Yang terlibat. Memang laki Tu Ada rekod jenayah. Dia ambil dadah Dan Jual Di syarikat Kita. Saya juga dah tahu orang Yang membeli dadah Dari dia. Tuan" terangku dengan jelas.
"Then mana dia sekarang?" Tanya Tuan Diana.
"Dia Ada Di tingkat 5 dan bekerja Di bahagian customer service" jawab Ku lagi. Tiba² Tuan Diana bangun Dari duduk Dan keluar Dari office Aku juga mengikutinya.
"Call police and serahkan bukti Tu semua dekat police." Arahnya Aku hanya turuti. Aku Dan Tuan Diana masuk ke Dalam lift. Dia tekan butang lift pada nombor 5.
"Mana satu budak Tu?" Tanya Tuan Diana. Aku hanya menunjuk ke arah seorang lelaki.
Tuan Diana pergi dekat meja laki Tu and die terus selongkar laci meja nya. Laki Tu terkejut lalu menolak badan Tuan Diana kasar. Banyak Mata memandang Kami.
"Woii! Kau apahal haa?!" Kata laki Tu kasar. Dia ni tak tahu ke Yang Tuan diana ni CEO kat sini
"Bagi dadah Yang kau Jual Tu" Kata Tuan Diana selamba.
"Haaa? Apa kau merepek ni?" Tanya laki tersebut buat² tak tahu.
"Sara cek semua barang dia ni sampai jumpa" arah Tuan.
"B-baik Tuan" Aku hanya turuti. Ada sebuah kotak Yang menarik perhatian Aku. Lalu Aku bukak kotak tersebut. Aku terkejut dengan isi Dalam nya. Ya, dadah.
"Tuan" Aku terus serahkan dekat Tuan Diana. Bila lihat dekat muka laki Tu seperti cuak.
"Ni apa?" Tanya Tuan Diana.
YOU ARE READING
Mrs. Arrogant (GXG) ✔️
Romance"Oii kau nak buat ape Tu ha?! Lepaskan dia" - Lia "Aku Ingat orang pandai karate ni pandai nak lawan orang tapi lemah jugak eh" - Diana "Sorry lah makcik Aku Tu memang Arrogant skit. Tapi dia baik" - Aina. Dapatkah sorang Yang sombong Dan hati din...