Gülümseyerek yaklaşan hasta bakıcı " bugün nasılsınız, Bayan Desarae?" dedi. "Beş yıl oldu. Sizin gibi adı bile arzu edilen olan bir kadını, neden kimse merak etmez, nasıl aramaz, aklım almıyor" diyerek, tekerlekli sandalyeyi hareket ettirmeye başladı. Bayan Desarae, tebessüm etti yalnızca. Aynı zamanda sağ tarafında duran adama, beş yıl önce bir anda hayatına giren Onur Emre'ye baktı. Ona bu ismi vermişti. Emre, Amor, AŞK demekti. Her zamanki gibi gözleriyle konuşmaya devam etti.
"Kayıp 5'in hikayesini hala merak ediyor musun?", Onur Emre "bu sorunun cevabını beş yıldır bekleyen biri olarak, bana mı soruyorsunuz?" derken, Bayan Desarae anlatmaya başladı;
"5 rakamı! Ateş, su, hava ve topraktan oluşan dört elemente hükmedebilen bilinç demektir. Beş köşeli yıldız ise yıldıza yukarıdan bakarsan; ruhsal bakış açının, cisimlere olan bakış açına göre daha önemli olduğu bir bilinci temsil eder. Yıldıza aşağıdan bakarsan, cisimlere olan bakış açının ruhsal bakış açından daha üstün olduğunu görürsün. Beş yıl önce bugün, kayıp düşen bir yıldızdım ben ve tepetaklak olduğumu düşünürdüm. Meğer yıllarca zaten ters dururmuşum. Onu da seninle yaptığımız görüşmelerin gölgelerini okuyarak fark ettim. -Halbuki baş aşağı duran bir insanı ayakları üzerine yalnızca onurlu bir aşk döndürebilirdi- konumuz tek bu değil, o ayrı, Kayıp 5 hikayesinin bu kadarı da kafi..." dedi.
Hasta bakıcı sadece Bayan Desarae'nin gülümsemesini gördü. "Kim bilir, neler anlatmaya çalışırsın bana!" diye söylenirken safça,usul usul hareket ettirdiği tekerlekli sandalyeyle Bayan Desarae'nin hareket halindeki hayatını ilerlettiğini görmedi bile. Oysa ki kadın o sırada bedenindeki dişille ruhunun diğer parçası erili eğitiyordu.
Son
ŞİMDİ OKUDUĞUN
KAYIP 5
Spiritual"Senin ruhun bir masal" dedi, kulağına usulca adam. Sesindeki melodinin ışıltısı göz kamaştırıyordu.Tıpkı sözü biten müzisyenin notaları yeniden keşfetmesi gibiydi. Kadının ağzında ise bir tek cümle; "Umutlarıma mezar olma! "dedi, yoluna devam ett...