Ayrez merenung tajam kedalam mata Diandra yang kini terbaring di atas tanah dengan darahnya sendiri. Hampir seluruh badan sang syaitan seakan dihiris kejam serta terdapat beberapa kesan terbakar.
"Any last word? Though, I won't remember."
"How cruel of you.." Diandra tergak sinis sebelum mengerang sakit dek tusukan tombak Ayrez.
"That's the last thing I want to hear, you son of bitch."
"HAHAHAHAHAHAHHAHAHA!!"
Geraham diketap geram. Apa masalah syaitan ni?
"Apa yang lawak sial?!"
"Aku.. Hehehe.. Aku rasa kau tak patut kesahkan aku. Kau tak rasa ke.."
BOOOMMMMMMMM
Mata Ayrez membulat besar di saat letupan dahsyat kedengaran daripada istana. Tak mungkin! Bagaimana musuh melepasi prnghalang mereka?!
"APA KAU BUAT JAHANAM?!"
Tangan hantu Ayrez mencekik leher Diandra sehingga kaki syaitan tersebut tidak mencecah tanah. Iris mata si hantu bersinar penuh amarah.
"War is war~. Everything could happen you know? I mean.." Mata Diandra sinis menatap Ayrez yang menggigil dengan kemarahan.
BAMMMMMM!!
"RED!"
Red mendengus apabila tubuh naganya terhempas tidak jauh daripada Ayrez. Mulutnya dingangakan sebelum semburan api dilepaskan kepada Death yang ketawa diudara.
"BAGUS! BAGUS! BERIKAN SEGALA-GALA YANG KAU ADA SANG NAGA!!!"
Ayrez yang ingin pergi ke sisi isterinya, terhalang apabila tubuh Diandra pecah menjadi debu. Matanya terbutang namun tidak lama apabila muncul satu mata gergasi diudara.
"What the f-"
"Dalen sweetheart, your time~."
Arvie yang bertarung dengan Dalen terkedu apabila suara Diandra berbunyi di setiap pelosok kawasan peperangan. Seperti Ayrez, dirinya tidak dapat menahan rasa terkejut dengan keadaan itu.
"Masa bermain sudah tamat huh?"
"Kau.."
DUUUSHHHHHHHHH!!!
Tubuh Arvie melayang apabila dihentak satu pedang gergasi yang entah muncul daripada mana. Badanya sakit apabila terhempas kuat diatas sebuah bukit yang tidak jauh daripada kawasan peperangan. Tidak lama matanya terbutang apabila satu mahluk berperisai muncul. Sangat besar seakan sebuah bukit.
"Fuck." Arvie memaki lalu terbang laju ke arah adiknya.
"Ayrez!"
Ayrez tersentak apabila namanya dipanggil. Kepala laju menatap abangnya yang dalam sekelip mata berada di sisinya.
YOU ARE READING
ERYL , NAGA BERMATA SATU (BOOK 2)
Fantasía-Sila baca Eldera Lelaki berdarah Syaitan terlebih dahulu supaya lebih faham.- [His bloody promise] "Tak kira lah berapa ratus tahun aku tidur dan hilang dari dunia ni, aku akan ingat janji aku sampai bila-bila.." Dia lelaki yang tidur puluhan tahu...