Part 1🥂🤍

503 14 0
                                    

12 april 11:34

Boem* ik sla de deur met een klap dicht en ik zak tegen de deur naar beneden. Ik moet hier weg komen! Het moet gwn. 'EVA HIER KOMEN' hoor ik mijn vader van beneden roepen. Ik open mijn raam en ik kijk even naar beneden. Dit is best hoog, (ong halve meter) ik twijfel maar zodra mijn deur met een klap open gaat spring ik er gelijk uit. Ik land op mijn voeten maar door de pijn zak ik gelijk door mijn benen. 'EVA' hoor ik weer. Ik sta op en ren zo hard als ik kan weg. Als ik met moeite langs mijn huis ren hoor ik mijn vader achter me aan rennen. Ik ren zo hard als ik kan. Na ongeveer 3 min rennen ben ik moe. Ik kijk terwijl ik nog steeds ren achteruit, opeens bots ik ergens tegen aan. 'Sorry ik' wou ik zeggen maar ik word onderbroken. 'Nee het maakt niks uit' ik kijk omhoog en ik zie een jongen met blond haar en blauwe ogen.

'Daar ben je!' Ik schrik en ik draai me om. Zodra ik mijn vader boos zie aan komen lopen verstop ik me gelijk achter de jongen. 'Help' fluister ik. 'Meneer wat moet u?' Vraagt hij. 'Dit is mijn dochter en ze heeft gezorgd dat mijn leven overhoop ligt' zegt mijn vader. 'Andersom!' Zeg ik terug. 'Gaan we groten mond hebben dame?' Hij duwt de jongen opzei en slaat mij vol op me wang. ik wrijf er met mijn hand overheen en het brand. 'TERINGLEIJER' schreeuw ik en ik ren weg. 'Hey' hoor ik opeens na ong 6 meter gerent te hebben. Ik draai me om en ik knuffel die persoon gelijk. 'Kan ik je helpen' vraagt hij. Ik kijk op en ik zie prc de zelfde jongen waar ik tegen aan botste.

'Uhm graag' zeg ik zacht. 'Ik ben Matthyas maar noem me maar Matthy' zegt de jongen. 'Ik ben Eva' zeg ik. 'Wil je mee naar mijn huis?' Vraagt hij. 'Kan ik je vertrouwen?' Vraag ik. 'Ik heb geen bewijs maar ja dat kan je' ik knik zacht. 'Kom' zegt hij en hij neemt me mee. Is dit wel goed? Straks heeft mijn vader dit geregeld. Het maakt niet uit ik wil gwn weg hier. Hij doet de deur van zijn auto voor me open en ik stap in.

Na 5 min rijden* 'ik woon trouwens wel met 4 andere' (hier wonen ze nog in cdh en Milo woont er ook) 'zijn hun aardig' vraag ik. 'Ja tuurlijk, anders roep je mij maar' zegt hij. Ik knik niet wetende of hij dat heeft gezien. Mijn benen trillen, ik kijk uit het raam naar de huizen waar we langs rijden, ik vraag me altijd af hoezo je aan de snelweg zou gaan wonen. Ik word uit mijn gedachtes gehaald als ik een hand op mijn been voel. Hij stopt gelijk met trillen. Ik glimlach naar hem. Hij stopt de auto voor een hek en doet er een pasje tegen aan. De poort gaat open en hij rijd naar binnen. 'Zo rijke' zeg ik. Hij laat een klein lachtje achter en parkeert de auto.

We stappen uit en lopen naar de voordeur. 'De jongens maken hier soms grapjes over maar daar moet je je niks van aan trekken' zegt Matthy. 'Oke' antwoorden ik kortaf. We lopen naar binnen en doen onze jas en schoenen uit. Er komt een jongen met bruin haar naar beneden gelopen. 'Zo matt chicky gescoord?' Vraagt hij. Stiekem moet ik lachen om zijn opmerking.

We lopen de woonkamer binnen waar ik iedereen aan de keukentafel zie zitten. 'Nieuw vriendinnetje matt?' Vraagt de rooie. 'Leuk Koen' antwoord Matthy. We gaan aan de tafel zitten. 'Oke dit is dus Eva en' hij vertelt het hele verhaal. 'Oh sorry van net' zegt de ginger waar matthy Koen tegen zei. 'Maakt niet uit' zeg ik. Ze stellen zich ook allemaal even voor. 'Maar je kan dus niks van vechten?" Vraagt Milo. 'Milo!' Sist Matthy. 'Oh zeker wel, maar als ik me vader 1 x aanraak word ik door het raam geyeet' zeg ik. Ze lachen. 'Wat is het ergste wat je ooit hebt gedaan dan?' Vraagt Matthy. 'Uhm een jongen gebroken neus slaan' zeg ik trots. Ze lachen weer. 'Kan ik ergens slapen?' Vraag ik. 'Ja kom maar mee' zegt Matthy. 'Matt die meiden in zijn bed laat slapen? Das nieuw' hoor ik achter me. 'Hou je bek man' we lopen naar de gang en matthy opent zijn slaapkamer deur. 'Oh je slaapt beneden' zeg ik. 'Problemen mee?' 'Nee hoor'.

'Uhm matthy' 'ja?' 'Ik heb geen kleren mee?' 'Oh wacht'. Hij loopt naar zijn kleding kast en haalt er een oversized shirt uit en gooit hem richting mij. 'Daar is de badkamer' zegt hij. Ik loop erheen en kleed me snel even om. Als ik klaar ben zie ik Matthy op zijn telefoon zitten. 'Hey' zeg ik. Hij kijkt op. 'Hey' zegt hij. Ik ga naast hem liggen. Hij stopt zijn telefoon op het nachtkastje. 'Dat ik moe ben betekend niet dat jij ook hoeft te gaan slapen he' zeg ik. 'Weet ik maar ik wil je hier even een gevoel geven dat je je veilig voelt'. Ahh hij is zo lief. Ik glimlach naar hem. 'Slaaplekker' zegt hij. 'Trusten' zeg ik. Ik sluit mijn ogen.

Het is middernacht. Ik word wakker en ik kijk om me heen. Ik zie Matthy naast me slapen, best schattig eigenlijk. Ik hoor een deur open gaan. Ik zit gelijk rechtop. Ik voel opeens een hand op mijn rug. Ik kijk achterom en ik zie Matthy naast me zitten. 'Sorry wou je niet wakker maken' zeg ik. 'Maakt niet uit' zegt hij. 'Wat is er?' 'Ik hoorde een deur open gaan' 'dat zijn vast een van de jongens' zegt hij. 'Probeer maar weer te slapen'. Ik ga liggen en hij ook. Hij opent zijn armen en ik ga erin liggen. Al snel val ik in slaap


Dit is mijn nieuwe verhaal! Ik hoop dat jullie het leuk gaan vinden.

am i safe now? // FT bankzitters (matthy)Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu