Jag vaknar av att klockan ringer och jag stänger av den och reser mig trött för att gå ner och äta frukost. Jag går fram till kylskåpet och tar fram yoghurt och sen tar jag fram en skål, sked och flingor och sätter mig och äter. Mamma kommer in i köket och sätter direkt på kaffekokaren.
"Varför är du vaken så tidigt?" Frågar hon trött.
"Jag ska träffa Felicia på stan och vi ska vara där tidigt" svara jag medans jag rör om i skålen med yoghurt.
"Jaha okej, vad kul" svara hon.
Jag forsätter att äta och mamma sätter sig bredvid mig och tittar på mig och säger
"Hur går det med dig och Kevin?"
Jag tittar upp på henne och svarar
"Det går bra"
"Ni skyddar er va? "
Jag sätter nästan i halsen när hon frågar det men jag skrattar sedan och säger
"Mamma jag är fortfarande oskuld"
"Forfarande? Ni har ju varit tillsammans så länge"
"Jag känner mig inte helt redo än så vi har bestämt att vänta"
"Ja det är smart, men när det väl händer så hoppas jag att ni skyddar er"
"Jadå mamma"När jag har ätit klart går jag upp till mitt rum och sätter på mig ett par ljusblåa jeans och en vit t-shirt. Jag sminkar mig lite lätt och går sedan ut till bussen. Jag öppnar en snap från Kevin där han har skrivit "godmorgon älskling, vaknade upp och tänkte på dig och blev lite småsugen på dig"
Jag ler åt texten och svarar med "godmorgon på dig med älskling"
Kevin har varit lite på om att vi ska ha sex på senaste tiden, jag förstår honom men det är ärligt lite jobbigt. Men jag tror att jag snart är redo.Jag hoppar på bussen och skriver till Felicia att jag är påväg till bussterminalen och hon skriver att hon också är påväg. Jag lyssnar på musik hela vägen och jag kan inte sluta tänka på det som Kevin skrev och jag får en klump i halsen. Jag kanske inte är redo ändå...
Jag kliver av bussen och ser Felicia som står och vänta på mig där. Jag går fram till henne och hon kramar mig och säger "fan vad fin du är idag Alma"
"Men kolla på dig själv då Felicia!"
Vi skrattar tillsammans och börjar att gå mot stan. Vi går runt i många affärer och jag hittade väldigt fina underkläder som jag tyckte om, och tror att Kevin skulle tycka om dom med. Jag och Felicia bestämde oss för att fika på ett litet café. Jag köpte en kladdkaka och en kaffe och Felicia köpte en iskaffe med en kanelbulle. Vi sitter och pratar om allt möjligt. Vi kan verkligen prata om allt och jag vet att hon aldrig skulle döma mig. Jag berättar för henne om vad Kevin skrev till mig imorse och hon frågar
"Hur kände du över det?"
"Jag vet inte riktigt, jag är kåt på honom också tror jag, men jag är inte redo än. Det känns som att han är lite trött på att vänta"
"Om han inte orkar vänta mer så är han inget att ha"
"Ja det är sant"
Jag blir lite ledsen av tanken att vara utan honom och Felicia ser det och hon tar tag i min hand och jag känner den ledsna känslan försvinner. Hon är verkligen en bra vän.
ESTÁS LEYENDO
Bästisar för alltid
Novela JuvenilAlma är en helt vanlig tonårstjej med det perfekta livet. Han har en pojkvän sen ett år tillbaka som hon älskar och dom hade inte kunnat haft ett bättre förhållande. Felicia är Almas bästa vän och dom har varit vänner i över 10 år och dom är väldig...