Det är nu fredag efter skolan och jag håller på att fixa mig till festen. Jag har lockat mitt röda hår och sminkat mig mer än vad jag brukar. Jag har också satt på mig en grön klänning som sitter tjat och visar mina former tydligt. Jag är fan riktigt snygg! Jag tar en bild på snap och skickar den till Kevin och han svarar och har skrivit "fan vad du är snygg älskling" jag skrattar lite åt hans text. Det brukar ge mig fjärilar i magen när jag skriver så till mig, men det gjorde det inte nu. Jag tar en ny snap och skriver "du är snyggare älskling". Jag känner att jag ljuger för honom om mina känslor för honom, men jag måste få reda på vad som händer med mig innan jag bestämmer mig för vad jag ska göra.
Jag tar sedan en ny bild på snap och skickar den till Felicia. Hon svarar med en bild på sig själv och helvete vad hon är snygg. Hon har plattat sitt bruna hår och hon har också sminkat sig mer än vanligt, hon har lagt på rött läppstift och det är riktigt snyggt på henne. Hon har också på sig en klänning som sitter tajt, fast en svart och den formar verkligen hennes kropp. Hennes otroliga fina kropp. Det pirrar i mig när jag ser bilden och jag börjar genast att rodna. Jag skakar av mig det och börjar att packa ihop mina saker som jag ska ha med mig till Felicia. Sen går jag ner till mamma och säger hejdå och hoppas på bussen mot Felicia. Jag är nervös för att träffa henne, och jag förstår fortfarande inte varför. Jag hoppas av bussen och går till hennes hus, jag ringer på dörren och Felicias mamma öppnar.
"Hej Alma, kul att se dig" säger hon och kramar mig
"Detsamma" säger jag och kramar henne tillbaka. Felicias familj är som en extra familj för mig. Vi blev närmre när min pappa lämnade och jag hängde mycket här under den tiden. Jag älskar dom nästan lika mycket som jag älskar Felicia. Jag går in och tar av mig mina skor och går till Felicias rum. Jag hör att hon har hög musik på och så hon har nog inte hört att jag har kommit. Jag öppnar dörren och ser henne stå och dansa mitt i rummet till musiken. Hon står med ryggen mot dörren och hon märker inte att jag har kommit in. Jag står bara och tittar på henne när hon dansar för sig själv och jag tänker "fyfan vad snygg hon är" och jag rodnar när jag ser henne.
Hon vänder på sig och se att jag tittar på henne. Hon pausar musiken och säger
"Oj jag hörde inte att du kom"
Jag skrattar bara åt henne och går fram och kramar henne. Jag kramar henne hårt och jag vill aldrig släppa henne. Vi står och kramas en lång stund tills hon släpper mig och säger
"Ska vi gå nu?" jag tittar på henne och nickar. Jag tror nog att jag håller på att få känslor för henne.
YOU ARE READING
Bästisar för alltid
Teen FictionAlma är en helt vanlig tonårstjej med det perfekta livet. Han har en pojkvän sen ett år tillbaka som hon älskar och dom hade inte kunnat haft ett bättre förhållande. Felicia är Almas bästa vän och dom har varit vänner i över 10 år och dom är väldig...