"İnsan insanı anlamalı albayım. Bir bakışından, bir nefes alışından anlamalı. İnsan insanın halini sormalı albayım, kötü olduğunu gözlerinden anlayıp sormalı. İnsan insanın kalbini görmeli albayım. İçindeki tüm duygularla beraber kalbini görmeli."
°°°
Yazardan
"Yavrum hazır değil misin hâlâ?"
"Ceyhun söylenip durma, geliyorum."
Ceyhun derin bir nefes alarak beklemeye devam etti. Bu kez gerçekten gelmişti Sare.
"Sonunda canım."
"Çok konuşma da yürü canım."
Bahçeye çıktıklarında direkt arabaya ilerlediler. Sare ufak çantasını arka koltuğa bırakıp arabaya binerken Ceyhun da kemerini bağlayıp radyoya uzandı. Radyoyu açıp tekrar arkasına yaslanırken Sare şaşkınlıkla ona bakıyordu.
"Yol boyu Urfalıyam Ezelden dinlemeyeceğiz değil mi?"
"Gayet de öyle yapacağız hayatım. Urfalı kimliğim ortaya çıkmalı."
Sare ufak bir kahkaha attı. "Yesinler senin Urfalı kimliğini."
"Yemesinler canım. Lazım bana."
Hava daha yeni yeni aydınlanırken Ceyhun arabayı çalıştırıp askeriyenin bahçesinden çıktı.
"Urfalıyam ezelden, Urfalıyam Ezelden"
Sare türküyü söylemeye başlarken Ceyhun koca bir kahkaha attı. "Bana diyene bak. İlk dakikadan içindeki Urfalı dışarı çıktı."
Sare de büyük bir kahkaha attı. "Sana ayak uyduruyorum."
"Daha çok ben sana ayak uyduruyormuşum gibi duruyor."
"Olsun. Urfalı olmak bir sanattır."
Bu kez türküye birlikte eşlik etmeye başladılar. "Gönlüm geçmez güzelden, gönlüm geçmez güzelden vay!"
"Agam olasan Ömer, paşam olasan Ömer"
"Yetim kalasan Ömer, benim olasan Ömer vay!"
"Senin falan olmasın Ömer. Ben yeterim sana."
Sare, Ceyhun'un bu çocuksu kıskançlıklarını çok seviyordu. Sırf onu güldürmek için yaptığını biliyordu ve her seferinde de gülüyordu.
"Yetersin canım."
Urfalıyam Ezelden türküsü biterken Nemrudun Kızı başlamıştı.
"Buna da eşlik eder misiniz Sare Hanım."
"Tabi ki."
İkisi de aynı anda son sesle türküye eşlik etmeye başladılar. "Nemrudun kızı yandırdı bizi."
"Çarptı sillesini felek misali."
"Mevla'm gör bizi"
"Hazır mısın?" Sare başını sallayarak onayladı Ceyhun'u.
"Ocağım söndü, nasıl beladır?
Bıraktı, gitti. Bu ne devrandır?
Dünya gözümde kerbeladır.
Allah'tan bulasın.""Dedem ile anlaşamazsan tek sebebi bana Sare demen olur."
"Nedenmiş?"
"Beni Urfa'ya, yanına aldığında Sare demek istemişti ama ben istememiştim. Şimdi sen öyle deyince kesin sinir olacak."
"Olsun, deden kızacak diye Sare'me Sare demekten vazgeçmem ben."
"Kamyon arkası sözü gibi oldu."
ŞİMDİ OKUDUĞUN
SEVDA -Tamamlandı-
Ficción General-yorumlarda spoiler olabilir- "Sevmezler Öğretmen Hanım. Burada öğretmenleri sevmezler. Acımadan öldürürler seni, Aybüke Öğretmen'i Necmettin Öğretmen'i şehit ettikleri gibi seni de şehit ederler. Acımazlar, gözlerini bile kırpmazlar. Hiç mi acımıyo...