Macht

26 0 0
                                    

POV Julia:

"Wacht wat!" Roep ik. Ik kijk op mijn telefoon naar de instapost van Celester. Ik heb dit niet gedaan en gezegt. Ze zegt dingen die helemaal niet waar zijn! Eerst dacht ik dat ze me soms verkeerd begreep maar nu. Ik kijk naar Hanne en Marthe die elkaar aankijken. Ik weet niet wat ze ervan vinden. "Meiden, jullie weten toch wel dat ik dit niet heb gezegd?" Marthe en Hanne kijken elkaar weer aan. Hanne zegt: "Uh, ja tuurlijk! We staan achter je. Misschien is het beter als we allemaal naar huis gaan. Dan kunnen  morgen met de mensen van Studio 100 erover hebben wat we moeten doen. Oké?" Marthe knikt. Ik ben blij dat ze me geloven. Ik vind het ook een goed idee om morgen met de mensen van Studio 100 te praten. Hun geloven me ook. Vast wel!

POV Marthe:

Na het gesprek van net gaat Julia weg. Ik doe net alsof ik Hanne nog even help met opruimen en daarna ook weg ga. Als Julia de deur uit is gaan Hanne en ik op de bank zitten. Eigenlijk blijf ik bij Hanne omdat we even moeten praten na de gebeurtenis van net. Ik vind Julia heel lief enzo maar ja, ik weet niet. Celester was altijd heel aardig tegen mij bij K2 zoekt K3 en ze vertelde altijd de waarheid. Ik had een hele sterke band met haar. We maakten samen altijd grapjes en roddelden een beetje met elkaar. Ik weet niet of Julia de waarheid spreekt. En er is nog wel een reden... Als Celester nou de waarheid spreekt, dan moet Julia uit K3. En dan word ik niet meer zo erg buiten gesloten. Misschien kan Celester dan wel in K3. Hanne en ik gaan het er nu over hebben. Ik begin met praten. "Geloof jij Julia? Ik bedoel, ze doet wel een beetje zielig met Ben enzo. Ik snap wel dat ze verdrietig is om haar vriendje maar ze klaagt de hele tijd zo over Celester." Hanne knikt. "Ik ben het daar mee eens. Ik vind het-" Hanne wordt onderbroken door haar telefoon. Ze wordt gebeld door Gert, onze baas. We nemen op en zetten de telefoon op de luidspreker. "Goedenavond dames. Is Julia bij jullie?" Hanne en ik antwoorden van nee. "Ah oke. Dan vertel ik het jullie. Ik neem aan dat jullie het bericht van Celester hebben gezien. En ik weet dat Julia heel aardig is. Maar of ze nou de waarheid spreekt of niet. K3 is op dit moment erg gehaat. Kinderen huilen als ze Julia's hoofd zien. Daarom weet ik niet of het wel zo een goed idee is als Julia.. Je weet wel." Ik kijk Hanne aan. Eigenlijk ben ik het er mee eens. Julia is wel heel lief maar, als ik moet kiezen tussen Julia maar je vriendschap met Hanne is weg of geen Julia maar mijn vriendschap met Hanne is er nog, nou dan weet ik het wel. Hanne twijfelt. "We hebben het er morgen wel over." Zegt ze. Ik knik en zeg nog: "Zou ik anders morgen langs Celester gaan? Dan mis ik wel 2 uurtjes repetitie van de nieuwe show maar dat maakt niet heel veel uit." Gert is het er mee eens. Dan ga ik ook naar huis. Morgen ga ik naar Celester en klets wel even wat met haar. Ik denk dat ze heel lief is. Misschien wordt ze wel mijn beste vriendin. Dan kan ik Hanne lekker jaloers maken. 

POV Celester:

Het is zo goed gegaan. Julia heeft serieus nu nog maar 1237 volgers! Eerst had ze er zoveel meer. Hahaha! Mijn post ging helemaal viral. Nu maar hopen dat ik het nieuwe K3tje wordt! Diede komt vandaag weer. Ze kan elk moment komen. Ding dong! Oh daar is ze al. Wat kan ze vandaag doen? Hmm.. Oh misschien haarzelf belachelijk maken! Dat zou pas leuk zijn. Of misschien kan ik met hoge hakken op haar rug staan. Ook leuk. Ik kijk wel. "Amy, doe de deur open voor Diede!" Roep ik. "Natuurlijk mevrouw." Zegt Amy. Amy buigt voor me, loopt naar de deur en doet hem open. Diede stapt in. Weer met de rollator, hahaha! "Hallo mevrouw." Zegt Diede. Diede heeft een mooie jurk aan. "Waarom heb jij niet de kleding aan die ik je had gegeven?" Zeg ik. "Oh sorry mevrouw die heb ik in mijn tas." "Doe die eens heel gauw aan oude oma! Haha! Oh ja en trouwens Diede en Amy. Jullie moeten me geen mevrouw meer noemen maar schoonheid of uwe majesteit. Begrepen?" "Natuurlijk uwe majesteit." Zeggen de meiden in koor. Diede heeft een goede start gemaakt. Vind ik. Als Diede zich heeft aangekleed komt ze naar me toe. "Uhm  Celester, ik bedoel uwe majesteit. Mag ik vanmiddag weg?" Vraagt Diede. Ik kijk haar met grote ogen aan. "Waarom?" Diede kijkt beschaamt en zegt: "Nou uh, ik moet naar de dokter voor mijn rug." Ik begin kei en kei hard te lachen. Hahaha! Oude lelijke oma. Amy luister: Oma moet naar de dokter voor haar rug haha!" Amy begint mee te lachen. "En waarom zou ik jou naar de dokter laten gaan?" Vraag ik. "Nou uhm, ik doe alles wat je wil als ik naar de dokter mag." "Laat me denken. Je blijft 1 maand lang hier logeren, je vertelt wat de dokter zei en je je... doet alles wat ik zeg." Diede twijfelt. "1 maand lang? Nou ja oke dan..." Ben komt langs lopen. Diede kijkt me met gefronsde wenkbrauwen aan. "Huh, wat doet Ben hier nou weer? Hij is toch het vriendje van Julia?" Ik begin te lachen. "Haha, dat was verleden tijd. Hij is nu mijn vriendje." Diede is nog steeds verbaasd maar houd haar mond en begint te poetsen. Mijn plan gaat zo goed! Mijn volgende stap is praten met Marthe. Ik weet nog niet hoe maar dat komt wel.

POV Diede: 

Ik ben nu bij Celester, haar huis aan het poetsen. En Ben heeft nu met Celester? Ik denk dat daar iets niets klopt... Misschien heeft ze Ben van Julia afgepakt? Nou ja, laat ik me er niet teveel mee bemoeien. Nu ik Celesters kamer aan het poetsen ben komt me wat binnen. Ik kan toch ook gewoon weggaan hier. Nooit meer Celesters hulpje zijn. Nooit meer haar huis poetsen en uitgelachen worden. En altijd bij mijn vriend zijn! Celester vermoord me niet ofzo. Wat kan zij doen als ik weg ga? Ik doe snel mijn jurk weer aan, gooi de emmer met water over Celesters bed en loop naar beneden. Ik loop naar Celester. Celester zit in de woonkamer op een soort troon. Naast haar buigt Amy. Als ik voor Celester sta met mijn jurk aan kijkt ze me met grote ogen aan. "WAAROM HEB JE JE KLEDING NIET AAN?!" Roept ze boos. Ik begin te lachen. "Ik kap ermee. Ik luister niet meer naar je! Je kan me toch niets doen. En trouwens, je ziet er niet uit met je jurk." Ik sta op het punt om Celester uit te lachen omdat ik bijna zeker weet dat ze niet weet wat ze moet zeggen. Maar dan, begint ze te lachen. Gewoon zomaar staat ze te lachen en dan zegt ze. "Haha, oh sorry. Je bent echt zo voorspelbaar. Gewoon een beetje stoer staan te doen terwijl je in je rollator loopt! Bahaha. Lelijke oma die je bent. En je mag wel weg hoor. Loop maar weg. Maar weet wel dat ik macht heb. Ik heb de meeste volgers op insta van Nederland. Dus als jij weg gaat, kan ik wel wat leugentjes over je verspreiden. En dan kan je vaarwel zeggen tegen je vriendje, vrienden en vriendinnen en vooral tegen je toekomst. Dus... Kies maar Diede." Ik weet niet wat ik moet zeggen. Ik had niet verwacht dat ze, dat ze... Ik denk dat het maar beter is als ik blijf bij Celester want anders dan heb ik zometeen geen toekomst. Dus zeg ik...


K3 en de sabotage van AmyWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu