8. Bölüm: Beni Salıncakta Sallar Mısın?

24 13 0
                                    

Kuş ile kelebek özgürce ağaçların arasında uçuşmaya başlamış

Oops! Bu görüntü içerik kurallarımıza uymuyor. Yayımlamaya devam etmek için görüntüyü kaldırmayı ya da başka bir görüntü yüklemeyi deneyin.

Kuş ile kelebek özgürce ağaçların arasında uçuşmaya başlamış. Yemyeşil yaprakların arasında süzülürken sonunda bir ağacın dalına tünemişler. Kuş gökyüzüne bakmış. "Bu doğan Güneş battığında nereye gidiyor?" diye sormuş. Kelebek göz alıcı Güneş'e bakmış.

"Güneş sen gülünce doğuyor beyaz kuş," demiş.

"Ne zamanki senin gözlerinde acının parıltısı beliriyor o vakit Güneş yüreğimin içine doğru batıyor. Sen her ne kadar fark etmesende yüreğimin içi seni öyle gördükçe cayır cayır yanıyor. O vakit yüreğim yalvarıyor. Bir yağmur bulutuna muhtaç kalıyorum. Bir damla suya hasret sana bakıyorum. İşte o zaman sen gülüyorsun. İçimdeki Güneş gökyüzünde tekrar doğuyor."

Kuş kelebeğinin ışıldayan gözlerine bakmış. "Peki ya Ay?" demiş beyaz kuş.

"Ona ne oluyor?"

Kelebek gülümsemiş. Beyaz kanatları kuşun tüylerine değiyormuş.

"Ay ise Güneş gökyüzündeyken senin gözlerinde gizleniyor. Oradan bakıyor dünyaya. Güneş batıncada Ay gözyaşlarınla birlikte gökyüzünde beliriyor. Kimi zaman dolunay kimi zamanda bir hilal oluveriyor. Ama o her şekliyle sende saklanıyor beyaz kuş," demiş kelebek. Beyaz kuş gülümsemiş. Kelebeğinin sözleri içini ısıtmış.

"Yıldızlar ise senin kanatlarında gizleniyor," demiş kelebeğe. "Belki de tuttuğum dileğimin sen olma sebebi de budur kim bilir?"

Kelebek kuş ile birlikte tekrar gökyüzünde süzülmeye başlamış. Beyaz kanatları Güneş'in ışıklarıyla ışıl ışıl parlıyormuş. Kuşun güzelliği ise tüm görenleri kıskandırıyormuş. Birlikte başka bir dala konmuşlar. O dalın yakınlarında kara kartalı görmüşler. Kuş kartalı görmekten hiç memnun olmamış. Kelebeğe gitmek istediğini söylemiş.

Kelebek onu durdurmuş. "Bekle," demiş kuşa. "Sana kartalın gerçek yüzünü göstereceğim. Aslında kartalın nasıl yüksekten uçan kibirli ve adi bir canlı olduğunu göreceksin," demiş.

Kuş kelebeğin bu sözlerinin üzerine olanları izlemeye başlamış. Kelebek kartalın o çok sevdiği kara tüylerinin birini koparmasını emretmiş bir başka kelebeğe.

Altın kanatlı kelebek kartalın tüylerinden birini koparmış. Kartal hiddetlenmiş. Onun tüyünü koparmaya kimin cesaret ettiğine bakmış. Pençelerini dışarı çıkarmış altın kanatlı kelebeğe doğru. Tam o sırada beyaz kelebek çıkagelmiş. Kartalın bükülemez boynunu bükmüş. Kibirini ayakları altına almış. Onun aciziyetini tüm orman halkına göstermiş.

Herkesin gözleri önünde kartalın altın kanatlı kelebekten özür dilemesini sağlamış. Beyaz kuşun göğsü gururla kabarmış. Kelebeğinin cesareti onu hayran bırakmış. Kelebek kuşuna bakmış ve demiş ki bir gün bu kelebek senin için tüm kartal ırkına diz çöktürecek. Bu sadece bir an meselesi...

Kelebek Mezarlığı (Seri)Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin