Hoofdstuk 9

2.1K 97 3
                                    

Mijn hart miste een slag, alsof ik mijn hart kon horen breken. In duizend stukjes.

Ik wil hier zo snel mogelijk weg komen. Ik kijk angstig om me heen voor een deur naar buiten. Ik wil schreeuwen en huilen tegelijkertijd. Het lijkt wel alsof mijn ogen vast zitten en geen andere kant op kan kijken, dat me voeten aan de grond was genageld. Ik sloot langzaam mijn ogen en daar gleed die dan, mijn eerste traan. Enkele tranen volgde erna. Brandend gleden de tranen over mijn wangen.

Ik voelde mijn knieën knikken en mijn benen slap worden. Ik zakte langzaam op de koude grond. Hoe kon dit nou gebeuren? Ik voelde twee sterke armen om mij heen. Ik huiverde en draaide om.
Het was Liam. Ik voelde mij veilig in zijn armen. Hij had gelijk Jake is een badboy. Ik knuffelde hem terug en nam zijn lichaamsgeur op.Liam had mij al gewaarschuwd voor hem, maar nee ik viel voor zijn charmes. Ik huilde tegen de schouder van Liam aan. Ik zag hoe zijn lichtblauwe shirt donkerblauw werd door mijn tranen. Ik kon het niet laten om nog een blik te laten gunnen, daar stond hij dan zoenend met een ander meisje. Fleurs handen gingen door Jakes haar, Jake stond overduidelijk te genieten. Ik voelde hoe Liam mijn kin vast pakte naar zijn kant draaide. "Niet kijken'. Ik keek naar de grond, niet durvend hem aan te kijken.

'Liam kan je me naar huis brengen?'
Hij knikte langzaam en antwoordde 'ja'. We liepen de schoolterrein af. Mijn fiets haal ik later wel op stelde ik voor in mijn gedachtes. Ik stapte de auto van Liam in en droogde ruw mijn tranen op. Liam begon te rijden en legde zijn hand op mijn bovenbeen. Hij kneep er zachtjes in en glimlachte. Ik glimlachte zwakjes en keek weer uit het raam. Ik zucht diep, moet dit mij weer overkomen. Als de auto stil staat kijk ik naar Liam. Hij legt zijn hand op mijn wang. Ik kijk hem diep in zijn ogen 'Ik ben er voor je in deze moeilijke tijden.' 

Ik knik zachtjes. Als ik weer moet denken aan Jake glijd er weer een traan over me wang. Ik knuffel Liam en hij slaat zijn armen strak om mij heen. Zo blijven we vijf seconden 'Dank je wel.' Ik open de autoportier en stap uit. Hij toetert en rijd de straat uit. Ik bel aan en mijn moeder doet de deur open. Ze wil wat zeggen, maar ik loop gelijk weg. Ik laat me op mijn bed vallen en dan glijd mijn blik over een papiertje op me nachtkast. Ik pak het blaadje op en kijk ernaar.

Lieve Tessa,
Niets is wat het lijkt xx MD

Ik frons, wat moet dit nou weer betekenen. Ik stop er veder geen aandacht in en zet het briefje in mijn bureaula. Ik ga in mijn bed liggen zonder mij om te kleden. Over twee dagen is de grote finale springt er in mijn gedachte. Ik slaak een geërgerde zucht en val langzaam in slaap.


Ik open met veel moeite mijn ogen en kreun. Het daglicht dat door mijn raam binnen komt is veelte fel. Ik kleed mij snel aan en pak mijn jas. Ik spring op mijn fiets en op naar school! Vandaag is de grote finale en hebben alle kandidaten maar drie uur school. Hoe chill is dat! Ik heb Jake niet meer gesproken na...je weet wel wat ik bedoel. Toch voel ik iets aan mijn wateren. Waar was Levis, hij is ook niet op school. Ik loop naar mijn kluisje en pak mijn danstas met mijn danspullen erin eruit. Ik voel een harde klap naast de kluisjes naast mij. Ik kijk verschrikt op.

 'Waarom negeerde je mij?'

 Hij ademde zwaar en zijn ogen waren donker, heel donker.

'Hoezo zou ik jou een verklaring geven?' Ik gooide met een zwaai mijn tas op mijn schouder. 'Ga jij maar mijn beste vriendin aflebberen' zei ik heel zachtjes en gooide mijn kluisje met een harde klap dicht. Ik sloeg mijn armen over elkaar heen en keek hem uitdagend aan.

Hij duwt mij met een zwaai tegen de kluisjes aan. Met een harde klap knal ik tegen de kluisjes. Ik wist dat ik machteloos stond tegenover hem. 'Wat bedoel je' zei hij en de woede straalde uit hem. Ik slikte nerveus en zei 'Alsof jij niet weet wat er gebeurd was, zaterdagavond' met een beetje woede in mijn stem. Hij plaatst zijn handen op mijn hoofd. 'Ik heb niks gedaan, dus blijf niet liegen, je negeerde mij' woedend probeer ik zijn handen weg te slaan. 'Wat deed je dan volgens jou? Op die zaterdagavond.' zeg ik woedend. 'Ik was in de kroeg, en dronk'.

Goodgirls loves badboysWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu