I hela mitt liv har jag drömt om att få gå på en balettskola. Och vad som skulle hända mig hade jag ingen arning om.
Femtonde Augusti min födelsedag. Det pirrade i magen jag hörde hur mamma,pappa,saga och liljan smög upp för trappan. Dev är nämligen så att jag fyller 14år.
Dörren öppnas. Sakta ... Jamå du lave jama du leva. Där kommer Mamma med den gula frukostbrickan. Varför den är gul ju det är vår tradition att alltid ha den där brickan. Sen kommer pappa med Liljan på axlarna som håller i ett paket, sist kommer saga som håller i ett kort och ler brett.
När dom har sjungit klart sätter alla sig i min säng och mamma ställer frukostbrickan på sängen.
- Grattis Glendisen. Fjorton år som en sån här fin liten prinsessa kom till jorden. Jag ler och tittar nyfiket på presenterna. Liljan skrattar och ger den present som hon heller i öppna min present först! Säger hon.
- okej, säger jag och skrattar.
Paketet är fyrkantigt som en bok fast lite mindre. Jag tar det i min hand och öppnar det. En bok är det kunskap om balett.
-Tack tack tack tack tack säger jag och ler stort.
Jag har alltid drömt om att få bli en ballerina, och mina föräldrar kallar mig ibland för en liten ballerina.
-glöm inte den här, säger saga med ett mycket större och finurligare leende på läpparna än Liljan. Jag tittar på mamma och pappa som ler precis likadant som saga. Sen tar jag emot kortet och öppnar det. Där står...Tack så mycket för ditt brev mrs Ridåé
Emma är hjärtligt välkommen på L.A:s balettskola i Los Angeles. Vi har plats i första årskursen i skolan. Men ni måste veta att det finns bara en telefon som eleverna får låna och det får bar vara på rasterna eller om Cleaner skoltid. Klockan tio ska alla elever var på sina rum och maten är alltid klocka 13:00 och 17:00. Tack så mycket för att ni låter Emma gå här på skolan.Vänliga hälsningar
Mrs Newton.-Ni skojar utbrister jag.
Mamma ler och säger,
-Nädå du får börja där, men det enda problemet är att det är en internatskola. Men jag tror du vill gå där åndå.
- Ja det vill jag, jag kan ju ringa. Säger jag. Om jag ska vara helt ärlig så bryr jag mig inte.-Skolan börjar snart och då ska du få åka tåg till L.A. Seger Liljan. Åh vad vi kommer sakna dig jättemycket. Även om Liljan bara är sju år så kan hon både läsa och skriva helt flytande.
YOU ARE READING
Glenda Ridåé
ActionEmma som alltid i hela sitt liv velat dansa får möjligheten att börja på en balettskola där hon får två vänner som kallar henna Glenda. Glenda får lite problem sen för man måste ha tå skor där och hon har aldrig haft på sig såna men som tur är hjä...