masih kecil untuk merasakan sakit?

0 0 0
                                    

bulan chalya cheenta, gadis kecil berumur 8 tahun yang mendapat markah ujian yang cemerlang baru sahaja pulang ke rumahnya. sebelum bulan ingin membuka pintu rumahnya bulan memberi salam sambil membuka perlahan pintunya "Assalammualaikum, mama, papa..." bulan melihat kearah mama dan papa nya yang sedang bergaduh. "Kau memang laki jahanam, aku ni dekat luar bekerja untuk kau dan bulan tau tapi kau?? Kau curang dengan aku, kau tipu aku, kau memang pembawa sial dalam hidup aku dengan kata-kata manis kau." "Eh, perempuan, kau ingat aku ni nak sangat ke dekat kau? Aku datang sini sebab nak kikis duit kau ja, tu pun kau tak perasan, tula kau, sapa suruh kau bodoh sangat? Ada otak tu pakai la perempuan." "Dasar lelaki yang sial-" "MAMA, stop la pleasee." bulan mengatakannya sambil menangis. "Kauu.. nasib ada bulan tau hentikan aku. Aku dah buat keputusan, aku nak cerai, SEKARANGG!" mama terus membawa bulan masuk kedalam keretanya dan pergi dari rumah tersebut. "Bulan okayy?" tanya mama dekat bulan "Okayy je maa tapi kenapa mama marah sangat dekat papa?" tanya bulan sambil menangis "Itu bukan papa kamu bulan, papa kamu tu dah mati, itu bukan papa kamu, boleh faham?" "Faham maa." "Goodgirl, untuk masa sekarang, kita pergi rumah uncle awang dulu okayy?" "Okayy maa."
2 Jam Kemudian...
"bulann, kita dah sampai, jom." "okayy maa." sebelum nak masuk dalam rumah uncle awang, bulan dan mamanya memberi salam sambil masuk ke rumah uncle awang. "Ehh, Kak Maryamm. Wahh, Bulan pun ada sekalii." kata uncle awang. "Err, kita borak dekat ruang tamu boleh ke awang?" tanya mama kepada awang "Ouh, boleh kak boleh. QAYYUMMM! marii sinii, tu bulan chalya cheenta adaaa niii! ajakkla dia mainn sekaliii." "Yee ayahh, sekejapp, lepasnii qayyum ajak dia mainn, ayah borak la duluu dengan aunty maryam." kata qayyum kepada ayahnya, awang. "bulan, mari naik atas, kita main mainan yang baru saya belii tadii, jomm." ajak qayyum "Okayy, jomm."
30 Minit Kemudian...
"akak dah jelaskan dekat awang kan jadi sekarang, akak harap awang faham lah situasi akak.." "Ye kakk, awang faham jadi akak buka jela terus buku baruu, okayy?" "Okayy"

"buka buku baru?"

You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: Jul 06, 2022 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

sweetWhere stories live. Discover now