פרק 29: הארי

386 29 3
                                    

נ.מ. הארי
כשירדתי לחדר המועדון בבוקר ראיתי קהל של אנשים ליד לוח המודעות של גריפינדור. נאנחתי ונדחקתי דרך כולם. על הלוח היה דף לבן גדול, שעליו היה כתוב:
'בקרוב תהיה בדיקה לכל התלמידים בבית הספר הוגוורטס לכישוף ולקוסמות. הבדיקה תהיה בכניסה לבית המעורבים, שבדרך לשם מהאולם הגדול ייתלו שלטים. תלמידי השנה הראשונה יגיעו לשם בתאריכים 3-5 בספטמבר, תלמידי השנה השנייה ב6-8 בספטמבר, שנה שלישית 9-11 בספטמבר, שנה רביעית ב12-14 בספטמבר, שנה חמישית ב15-17 בספטמבר, שנה שישית ב18-20 בספטמבר, שנה שביעית 21-23 בספטמבר.
דמבלדור'
ניתקתי בתהייה את מבטי מלוח המודעות והלכתי אל האולם הגדול. כשהגעתי לשם ראיתי שלט כתום שעליו כתוב: 'הדרך לבית המעורבים'. נראה שכבר תלו את השלטים. תהיתי על מה הבדיקה.


-ב15 בספטמבר-


נגמרו השיעורים. רצתי לאולם הגדול והתחלתי לאכול. כל מי שנשאל סיפר שהיה תור עצום, אז החלטתי לאכול מהר ולהגיע בין הראשונים. סיימתי לאכול ועקבתי אחרי השלטים שהובילו אותי אל חדר קטן, שבו דלת לבנה ותמונה של קוסם נלחם בדרקון. לא היה שם אף אחד. אחרי כמה דקות הגיעו ילדים. פרסי פשוט עקף את התור.
"אתה יודע שיש כאן תור?" שאלתי.
"כן, אבל היום אני אחד הבוחנים. אנבת', איפה החפצים?" את שלוש המילים האחרונות פרסי צעק. חפצים נפלו דרך התמונה של הקוסם, ואז אנבת' יצאה גם מהתמונה.
"הנה" היא אמרה. התמונה היא הכניסה לחדר המועדון שלהם.
"תודה. הבחינה מתחילה!" פרסי נכנס דרך הדלת, כך גם אנבת' וגם ג'ייסון שיצא מהתמונה. נכנסתי דרך הדלת. זה היה חדר קטן ולבן, שבו 3 שולחנות שמולם התיישבו פרסי, אנבת' וג'ייסון. על כל אחד מהשולחנות היו המון דפים. מאחוריהם, בקצה החדר, הייתה עוד דלת.
"תתיישב" פרסי החווה בידו על הכיסא מול השולחן שלו. היה כיסא גם מול השולחנות של אנבת' ושל ג'ייסון. נאנחתי והתיישבתי מול פרסי.
"שני ההורים שלך חיים?" הוא שאל. הבטתי בו בכעס.
"סליחה הארי, אבל אלה השאלות לכולם" פרסי אמר.
"הם מתים" אמרתי בקור. פרסי הנהן וכתב בדף שמולו.
"האם ראית פעם משהו מוזר, כמו מפלצות שתוקפות בני נוער?" הוא שאל.
"ברור" לא הבנתי על מה הוא מדבר.
"בסדר" הוא כתב משהו בדף שלו.
"קח את זה, תעבור דרך הדלת ותיתן את הדף להייזל. אל תציץ בו" לקחתי את הדף והלכתי אל הדלת. ברור שהצצתי בדף. היו שם כל מיני סמלים משונים. עברתי דרך הדלת ומצאתי את עצמי מול שולחן עץ כהה, משני צדדיו פסלים של כלבים, אחד כסוף ואחד מוזהב, שעיניהם היו אבני אודם. מאחוריי השולחן ישבו הייזל ופרנק, ועל הקיר מאחוריהם, ליד דלת נוספת, נשענת על הקיר, הייתה ריינה.
"הדף בבקשה. ותראה לי בבקשה את פנים יד שמאל" הייזל אמרה באוטומתיות. היו לה שקיות שחורות מתחת לעיניים, וכנראה שהיא כבר אמרה את זה הרבה פעמים בימים האחרונים. נתתי לה את הדף והראיתי את פנים יד שמאל בתהייה.
"פנים יד ימין" פרנק אמר בשקט. גם מתחת לעיניו היו שקיות שחורות, והוא נראה מותש. החלפתי יד. הייזל כתבה משהו בדף שלי.
"אתה מכיר את המיתולוגיה היוונית? המיתולוגיה הרומית?" ריינה שאלה.
"לא" אמרתי בהיסוס. הייזל כתבה עוד משהו.
"קח את הדף לחדר הבא" הייזל הושיטה לי את הדף. עברתי דרך הדלת, והגעתי לחדר שבו היו עשרים שולחנות קטנים, מול כל שולחן כיסא, ועל כל שולחן דפים. בקצה החדר הייתה דלת לבנה, ובצד הייתה דלת שחורה.
"אלה מבחנים. תתכבד" תאליה, שישבה בקדמת הכיתה" אמרה ותופפה ברגלה.
"מה אם הדף?" שאלתי.
"תביא לי אותו עם המבחן" תאליה אמרה. התיישבתי על אחד הכיסאות ופניתי אל המבחן. הוא היה כתוב בשפה מוזרה שלא הבנתי.
"אני לא מבין מה כתוב כאן" אמרתי.
"תנסה את זה" תאליה נתנה לי דף אחר. הסתכלתי עליו, אבל גם אותו לא הבנתי.
"אני לא מבין גם את זה" אמרתי בחוסר סבלנות.
"תן לי את הדף ותעבור דרך הדלת השחורה" תאליה אמרה באנחה. נתנתי לה את הדף ועברתי דרך הדלת, והגעתי למדשאות. הסתובבתי לעבר הדלת, אבל היא כבר לא הייתה שם. היה שם רק כיתוב אדום 'נכשלת'. נאנחתי.

סודותיו של וולדמורטWhere stories live. Discover now